Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Hvis man har en datter som skal konfirmeres og hun har venninner som er tvillinger, skal man da gi 100,- til hver tvilling og hva er normalt å gi tilbake?

Noen syn på dette?? Dette ble diskutert blant noen som både har tvillinger og trillinger i en diskusjon jeg havnet i. Vanskelig spørsmål tydeligvis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør de ikke få like mye hver som alle andre? De er da to (tre) individer?

Synes det høres rart ut at de skal dele...

Skrevet

Jo helt enig med deg, de er jo to individer, men problemet var egentlig hva tvillingene skulle gi tilbake til konfirmanten som var en... det blir jo mye for foreldrene å betale dobbelt/trippelt tilbake mente nå jeg i diskusjonen.

Noen mente at dette ble urettferdig for den som ga 100,- til hver av tvillingene/trillingene...

Skrevet

Jeg synes at hvis tvillingene skal få 100 hver skal venninnene få 100 kroner også. Altså skal alle behandles likt.

Skrevet

Ahh... nå skjønner jeg hva du mener. :ler: tok litt tid..

Vanskeligere ja, men de burde vel gi 100 fra hver hvis begge er venner med din datter.

Skrevet
Ahh... nå skjønner jeg hva du mener. :ler: tok litt tid..

Vanskeligere ja, men de burde vel gi 100 fra hver hvis begge er venner med din datter.

Der forstod Arwen spørsmålet puh... :tunge1::ler:

Det er et vanskelig spørsmål det derre... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

La oss se på saken fra en annen side:

Konfirmasjonsgaver er vanligvis (i hvert fall i realiteten) gaver fra en familie til et individ.

La oss si at du har en konfirmant i år og en neste år, mens mine to barn tilfeldigvis er født samme dag (eller kanskje i hver sin ende av året så de tilhører samme konfirmantkull).

Min familie gir en gave til hvert av dine barn (enklinger, tvillinger eller trillinger), fordi vi mener det er naturlig å gi gaver til alle våre venners barn, ikke bare noen av dem.

*Vil det være naturlig å gi begge tvillingene gave?

*Vil det være naturlig å gi tvillingene like store gaver?

*Vil det være naturlig å gi tvillingene mindre gaver fordi jeg tilfeldigvis slapp to egg samtidig?

La oss si at jeg også har en konfirmant, en enkling, neste år.

*Vil det være naturlig å gi enklingen like stor (eller liten) gave som tvillingene mine får?

*Vil det være mer naturlig å gi enklingen like stor (eller liten) gave som de andre konfirmantene får?

-Eller legger du kanskje opp til at alle konfirmasjonsgaver fra din familie skal gå i null (eller helst i pluss) i forhold til omgivelsene dine?

*Forventer du at din enkling får en gave fra hver av mine tvillinger?

*Forventer du kanskje en gave fra hver enkelt av mine (la oss si) fem barn?

Verden forventer visst at tvillingfamilier skal gi dobbelt og få halvparten.

Det positive i det hele er at tvillinger tidlig lærer å dele. De lærer dessverre også tidlig at de ikke er like mye verdt som andre barn i et gave-økonomisk perspektiv.

-Om bursdagen deres dessuten kommer like oppi jula kan du dessuten garantere at jule- og bursdagsgaver til sammen er verdt nøyaktig like mye som søsknenes julegaver.

Skrevet

Det er da ikke bare tvillingene som gir gaver, det er hele familien, så en gave fra de på samme verdi som de ville fått hver synes jeg holder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...