Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Hei. For noen år tilbake ble jeg tatt for underslag av 40 tusen kroner der jeg jobbet før. Jeg vet hvor dumt og råttent gjort det var av meg og jeg prøver nå og bearbeide det. Det var kjipt og bli tatt. Meg og sjefen inngikk en avtale om at dersom jeg betalte tilbake alle pengene, slapp jeg anmeldelse. Jeg betalte alt sammen, men har hørt at selv om jeg har betalt kan fortsatt bli anmeldt (i teorien) dersom sjefen ønsker det kan jeg fortsatt bli straffet selv om jeg har betalt. Noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Jeg tror ikke han vil anmelde meg men bare kom på å tenke på dette. Jeg har bekreftede med hans underskrift på at gjelden er betalt. Hjelper det ?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Les her: http://www.lovdata.no/all/tl-19790518-018-001.html Anonymous poster hash: 338e5...7e8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Skjønner ikke dette. Betyr det at saken er gått ut på dato? Hva hvis jeg hadde blitt anmeldt nå? Hadde politet sagt til han at saken er gått på dato? Anonymous poster hash: a54cc...a6a
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Hvorfor har du laget to saker med samme tema
Liveurlife Skrevet 29. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2013 Beklager. Jeg fikk aldri noe respons fra forrige og dessuten så var det litt andre opplysninger i den ene. Men kunne bare skrevet om saken det. Bare til å slette den ene tråden, hvis du er moderator
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Les her: http://www.lovdata.no/all/tl-19790518-018-001.html Anonymous poster hash: 338e5...7e8 Trådstarters situasjon gjelder ikke fordringer, arbeidsgiver har fått pengene tilbake. TS: Loven som omhandler underslag finner du her, og foreldelsesfristene finner du her. Så vidt jeg kan se er saken din foreldet etter enten 5 eller 10 år, avhengig av om den anses som grov eller ikke, det må evnt domstol ta stilling til. Sliter du veldig med dette så kontakt en advokat og få noen kvalifiserte råd, så du får nattesøvnen tilbake. Anonymous poster hash: e34c5...6e1
Liveurlife Skrevet 29. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2013 I min situasjon ville det vært strafferamme på 3 år for det som jeg har gjort. I foreldelseloven står det 5 for å noen som har strafferamme på 3-4. Betyr dette at etter denne tid kan jeg ikke lenger straffes uansett ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå