Gå til innhold

Junibrud 2005 - for tidlig å kjøpe kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ny her... Skal gifte meg neste sommer og lurer på om det er for tidlig å kjøpe kjole?? Kjæresten fridde nylig på en eksotisk strand, han hadde kjøpt diamantring og bestilt kirken på forhånd!!

:hjerter:

Mht stil, så har jeg ganske bestemt oppfatning av hva jeg vil ha/ikke ha og har sett en kjole allerede som matcher mine krav. Ikke minst til pris, koster bare 5600 kr. Men mye kan skje med kroppen på et år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mye kan skje på et år...Men kjolen kan vel kjøpes ved ett senere tidspunkt? Sjekk med butikken hvor lang bestillingstiden er. Da jeg kjøpte min var det 5 mnd leveringstid!

Skrevet

Ville venta til høsten med å bestille, det skal jeg:) Hvis du ikke er HEEEELT sikker da. og du ikke tror at du kommer til å forandre deg noe særlig på et år.(+/- kilo tenker jeg på. Kjedelig å måtte begynne sy ekstra liksom:) ) Lykke til uansett :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer så mye med frieri og forlovelse. Det hørtes veldig romantisk ut.

Om det er tidlig å kjøpe kjole? Jeg synes kanskje det. Faren er jo at du blir lei kjolen din før bryllupet.

Men hvis du er helt sikker på hva du vil ha, ser jeg ingen grunn til å vente heller.

Ikke så veldig godt råd det der. Men det som er sikkert er at når man finner Drømmekjolen med stor D, så vet man det med en gang. Hvis du finner en kjole du virkelig føler du er 200 prosent sikker på at er den riktige, så kan du jo kjøpe/bestille den. Hvis du ikke er så sikker i din sak, bør du vente. Du har jo god tid :-)

Lykke til med bryllupsplanlegging. Det er mye som skal ordnes i tiden fremover.

Skrevet

Min første kjole bestilte jeg tretten mnd før bryllupet. Da den kom etter fem mnd var den feilsydd og det var umulig å gjøre noe med den.... Så hvis jeg på død og liv skulle hatt den kjolen måtte jeg ventet i nye fem mnd.....

Mitt råd er vær tidlig ute med absolutt alt du foretar deg, ting kan ha en tendens til å gå litt skjevt, bli levert feil, ikke dukke opp osv, så bare sett i gang og kjøp dersom du er sikker på at dette er kjolen for deg :wink:

Skrevet

Fint å få litt innspill. Kjolen er visst fjorårets modell og derfor kan den gå ut av salg før høsten. Jeg har allerede sett masse på kjoler på nettet, i blader og vært i noen butikker. Føler meg ganske sikker på at det er akkurat en slik kjole jeg vil ha, ift smak og kroppsform, men har ikke sett så mange av denne typen i årets kolleksjoner. Tror det var flere av disse i 2002/2003. Den har såkalte t-skjorte-ermer, har prinsesse/A-linje-skjørt, v-utringning og ikke slep. Fargen er ivory og den har kun littegrann pynt ved brystet. Altså veldig enkel. Det jeg er mest bekymret for er at kroppsfasongen/vekten min skal endre seg mye opp/ned før juni 2005. Vi har nemlig prøvd lenge å få barn og har tenkt å fortsatt prøve en stund til før bryllupet, kanskje klaffer det snart... (Har foreløpig ikke planer om å være høygravid brud). Hmmm...får se litt litt til på kjoler og tenke hardt før jeg bestemmer meg... :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har kjøpt kjole allerede, og kommer til å fikse det som må fikses rett før bryllupet. Det var den kjolen jeg ville ha, og jeg ville ikke risikere at den ble utsolgt. Samtidig så fikk jeg den for 750 kr.

Vi gifter oss i juli 2005. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...