Gå til innhold

Er det rart å aldri ha opplevd lidenskap i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om jeg er rar eller om det kun er på film de opplever sånt.

For jeg har aldri opplevd det. Ikke i nåværende forhold, ikke i begynnelsen engang. Det var ikke spesielt hett da og det er det ikke nå heller. Ikke at det er noe galt, men den seksuelle biten har det egentlig alltid manglet noe med.

Bare lurer på hvordan den der intense lysten på hverandre er.

Har jeg gått glipp av noe eller er det bare en illusjon skapt av dårlige jentefilmer? :)

Anonymous poster hash: 0eeca...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente ikke i nåværende forhold og ikke før heller.

Skrevet

Det er ikke en "illusjon", nei. Jeg har aldri vært i et forhold der ting ikke har vært veldig hett og lidenskapelig, i hvert fall i starten. Kaster ikke bort tid på å være sammen med en fyr jeg ikke er seksuelt kompatibel med.

Skrevet

Det var fantastisk når det varte, men det dumme er at man savner det veldig når det demper seg ned.

Så vet ikke hvor positivt det er å ha hatt mye lidenskap vs lite. Kanskje en fordel med lite? Da får man ikke det samme savnet hvertfall.

Skrevet

Jeg har hatt to forhold. Mitt første var "vanlig", mens det siste forholdet mitt var et sånn forhold jeg trodde bare skjedde på film..

Det kjentes litt som å være litt rusa hele tida, gikk rundt å smilte for meg selv hele tiden, tenkte på han hele tiden, og ble varm i kroppen av at han sendte meg blikk eller holdt rundt meg.. For ikke å snakke om sexen!

Tror det er litt tilfeldig at jeg opplevde det, og lykkefølelsen går jo på en måte over. Anstrenger meg nå for ikke å sammenligne nye gutter jeg møter med dette siden jeg tror det var noe helt for seg selv som ikke vil skje igjen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når man blir så forelsket så overproduserer jo også faktisk hjernen din dopamin, så at man blir rusa av forelskelse er faktisk ingen overdrivelse.. Når det går over vil hjernen savne det på samme måte som man savner et dop..

Edit: skrev seratonin i stede for dopamin :P

Endret av frøkna
Skrevet

Har hatt de samme tankene selv. Har aldri opplevd lidenskap med noen. Aldri vært forelsket, sex er kjedelig og ser ikke vitsen med kyssing. :grine: Så du er ikke alene..

Skrevet

Eneste jeg har opplevd som er noe lignende er når jeg var forelsket som fjortis.

Som voksen har jeg aldri opplevd det.

Er bare trygt og fint. Noe som nødvendigvis ikke er negativt, men er jo litt kjedelig.

Kanskje det ikke er så rart at jeg syns kyssing og klining er veldig kjedelig. Sexen har omtrent alltid vært sånn "vente til freda'n" hvis dere skjønner.

Skrevet

Lidenskap ja. Det er nok litt forskjell på lidenskap i utgangspunktet og en forelskelse, men de går jo gjerne hånd i hånd når det står på det meste.

Tror kjemien også er relativt avgjørende for hvordan lidenskap som kan oppstå. Og begrense evt.

Men ja, selvsagt er det en form for rus, når hjernen produserer litt ekstra hormon-dusjer.

Så da.. Hvem er det man vil være høy med ? :)

https://www.youtube.com/watch?v=zqQS9PCZ8dA

Anonymous poster hash: 95a0d...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...