MissEi Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Spørsmålet mitt er : Hvor mye er vanlig å ha på ønskelistene i verdi? Vet det er vanloug å ha i alle prisklasser men hvor mye. Vil at alle som vil gi noe kan finne noe i sin prisklasse på den å jaaa vet at det er en ØSNSKELISTE, ikke en kravliste Spørsmål nr 2: Er det greit å skrive at vi vil helst ikke at de pakker inn gavene ? ( på hjemmesiden vårs)
CathFoto Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Ja, det må være greit, si at det er av miljøhensyn. Vår ønskeliste(som vi har fått beskjed om at er litt liten)inneholder fra billig til litt dyrt, og har en verdi på ca 15.000,- (70 inviterte)
Anglofil Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Ja, synes det er ok, høres i grunn ut som en fin ting å gjøre. Hvor mye i verdi? Har ingen anelse. Tipper kanskje 20-30000? Det var noe vi aldri regnet på. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Han som driver Tilbords Oslo City ønsket at vi skulle ha samme verdi på ønskelisten som antall gjester, dvs 70 gjester = 70 000,- . Det er jo helt på bærtur spør du meg. Viktigste er å ha mange alternativer rundt 500,- og nedover. Anonymous poster hash: 6bc09...52b
Fru Kokosnøtt Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Snittpris per pers er vel ca 500 kr, så har du 70 gjester er det greit å ligge rundt 35000. Mange synes det er mye, men du får ofte mange gaver fra folk som ikke er invitert også (naboer, kollegaer ol). Veldig mange går sammen om å kjøpe større gaver så ikke vær redd for å sette noe som koster 2-3000. Og som AB over sier så er det veldig smart å ha litt variert fra 500 og nedover - de som bare vil gi en liten ting synes det er utrolig kjedelig å gi en liten kakeasjett. Ps. Hvis du er redd for å virke grådig så kan du sette opp litt mindre i begynnelsen og følge med om den tømmes (ingen handler før siste to ukene). Og nei - droppe papiret er kjempeaksepert
Gjest Ahs Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Enig i det som skrives, å be om at folk dropper å pakke inn er en veldig god og velkommen idé. Var nettopp i bryllup, og det blir mye papir - svært lite miljøvennlig. Vi har ikke tenkt til å ha noen ønskeliste, men ønsker oss egentlig bare deltakelse, og mulig bidrag til å oppgradere huset til vannbåren varme. Da gir folk det beløpet de selv vil, og setter det inn på en konto.
Blådiamant Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Tror vår liste hadde verdier til 60 000,- (!) det var mye på listen pg vi fikk mye gaver, og det var noe i alle prisklasser. Det er fortsatt mye vi ikke fikk som vi kan ønske oss til jul og bursdag.
Gjest Anubiel Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg har ikke tenkt noe på hvor stor verdi hele gavelisten i seg selv har. Vi skal ønske oss ting vi trenger og har lyst på og passe på at det er noe på listen for alle, uavhengig av størrelsen på lommeboken. Vi forventer ikke å få alt på listen, det er bedre å ha flere alternativer som gjestene kan velge mellom, enn å ha noen få ting som fort blir kjøpt, slik at bare det dyreste står igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Vi hadde en forholdsvis beskjeden liste (rundt 20.000 og 60 gjester). Fikk egentlig fint lite av det som sto på liten, men mye annet fint! Anonymous poster hash: 02a92...a4d
CathFoto Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Han som driver Tilbords Oslo City ønsket at vi skulle ha samme verdi på ønskelisten som antall gjester, dvs 70 gjester = 70 000,- . Det er jo helt på bærtur spør du meg. Viktigste er å ha mange alternativer rundt 500,- og nedover. Anonymous poster hash: 6bc09...52b Det står det på websiden deres også, det hoppet vi glatt over.
Bygdejenta Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Må innrømma at denne tanken aldri har falt meg inn Har det seg sånn at dersom total verdi på ønskelista er HØG, så virker ein grådig? Tenker jo at det er ei ønske liste om ulike ting ein ØNSKER seg (og ikkje krever) og at det ikkje spiller noko rolle om kor mykje ein har ført opp her. Eg tenker at dess meir ein fører opp dess meir gjestane har å velga mellom, og ikkje at dess meir ein fører opp dess grådigare ein virker... Eller har eg misforstått heeeeilt då??
CathFoto Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Må innrømma at denne tanken aldri har falt meg inn Har det seg sånn at dersom total verdi på ønskelista er HØG, så virker ein grådig? Tenker jo at det er ei ønske liste om ulike ting ein ØNSKER seg (og ikkje krever) og at det ikkje spiller noko rolle om kor mykje ein har ført opp her. Eg tenker at dess meir ein fører opp dess meir gjestane har å velga mellom, og ikkje at dess meir ein fører opp dess grådigare ein virker... Eller har eg misforstått heeeeilt då?? Jeg tenker som så at om en ønskeliste har en høy samlet verdi så ønsker brudeparet seg mye, og så lenge ikke hele listen består av ting som koster 500,- ++ så synes jeg ikke det virker grådig/krevende eller negativt på noen helst måte. Jeg tror nok folk her inne fordi de blir bedt om å ta stilling til det, og brudeparet tenker mye mer på hva en ønskeliste signaliserer enn folk flest. Vi startet med å lage en lang ønskeliste fordi vi følte(og fikk beskjed om)at det var forventet, og den var fylt av masse fine ting fra billig til halvdyrt. Men når det kommer til stykket så ønsket vi oss veldig lite av det vi satte opp, så da fjernet vi 2/3 og sitter nå igjen med det vi virkelig ønsker oss pluss et par ting til. Hvis folk ikke liker ønskelisten så står de helt fritt til å finne på noe selv eller droppe gave, men å lage en liste for å møte noens forventninger til hva vi bør ønske oss, det synes vi blir for dumt.
MissEi Skrevet 28. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2013 Høres helt absurd ut å 80 000 ( i gaver ) vi skal invitere 80 stk men mye par så det er aaalt for mye Så er det slik som noen nevner at naboer osv gir. Husker til konfirmasjonen til min bror så fikk han helt utrolig mye av folk vi så vidt kjenner( venner av besteforeldre osv) Som vi verken da eller nå forventet å få ifra. Er flere allerede som har spurt hvor vi har ønskelistene hen.. Jeg har fått anbefalt av flere å ha en store ønskeliste men men mange småbeløp, slik at alle som vil har mulighet til gi noe på lista.
Bygdejenta Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Jeg tenker som så at om en ønskeliste har en høy samlet verdi så ønsker brudeparet seg mye, og så lenge ikke hele listen består av ting som koster 500,- ++ så synes jeg ikke det virker grådig/krevende eller negativt på noen helst måte. Jeg tror nok folk her inne fordi de blir bedt om å ta stilling til det, og brudeparet tenker mye mer på hva en ønskeliste signaliserer enn folk flest. Vi startet med å lage en lang ønskeliste fordi vi følte(og fikk beskjed om)at det var forventet, og den var fylt av masse fine ting fra billig til halvdyrt. Men når det kommer til stykket så ønsket vi oss veldig lite av det vi satte opp, så da fjernet vi 2/3 og sitter nå igjen med det vi virkelig ønsker oss pluss et par ting til. Hvis folk ikke liker ønskelisten så står de helt fritt til å finne på noe selv eller droppe gave, men å lage en liste for å møte noens forventninger til hva vi bør ønske oss, det synes vi blir for dumt. Godt sagt :D Det gjorde dagen min litt lysare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå