Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for noen år siden vite at jeg ikke kan bli gravid uten hormonbehandling, og har derfor vært dårlig på bruk av prevensjon. Har nå vært singel i 2 år, men det siste året hatt sex med en fyr ved et par tilfeller. Sist gang var natt til 5. juni.

Den siste tiden har jeg vært en del uvel og hatt ømme bryster, så jeg tok en graviditetstest for sikkerhets skyld. Til mitt store sjokk var denne positiv. Jeg er i fullstendig villrede. Jeg har alltid ønsket meg barn, men ikke nå. Det er vel for sent å ta abort, og jeg bare skjønner ikke hvordan dette skal kunne gå. Jeg er så fortvilet at jeg bare har lyst til å dø. Hvordan skal jeg kunne fortelle han at han skal bli far? Jeg er student og har fortsatt tre år igjen av utdannelsen, jeg har ingen ressurser til å kunne få barn. Vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Anonymous poster hash: c4255...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kontakt med faren til barnet ditt? Jeg tør ikke si min mening for da tror du sikkert at jeg vet ikke en dritt og det gjør jeg kanskje ikke men siden du ble gravid nå tross alt så er det meningen du skal bære frem barnet! Ta kontakt med barnefaren, fortelle situasjonen, hør hva han har å si. Du sier det er for sent å ta abort. Da kan jeg egentlig bare gratulerere deg og snu tankegangen din. Du kommer til å elske det barnet når du kjenner liv i magen :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg fikk for noen år siden vite at jeg ikke kan bli gravid uten hormonbehandling, og har derfor vært dårlig på bruk av prevensjon. Har nå vært singel i 2 år, men det siste året hatt sex med en fyr ved et par tilfeller. Sist gang var natt til 5. juni.

Den siste tiden har jeg vært en del uvel og hatt ømme bryster, så jeg tok en graviditetstest for sikkerhets skyld. Til mitt store sjokk var denne positiv. Jeg er i fullstendig villrede. Jeg har alltid ønsket meg barn, men ikke nå. Det er vel for sent å ta abort, og jeg bare skjønner ikke hvordan dette skal kunne gå. Jeg er så fortvilet at jeg bare har lyst til å dø. Hvordan skal jeg kunne fortelle han at han skal bli far? Jeg er student og har fortsatt tre år igjen av utdannelsen, jeg har ingen ressurser til å kunne få barn. Vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Huff det høres fortvila ut dette, men det kommer til å ordne seg. men du må fortelle barnefaren det og fortell det til foreldrene dine. du trenger all den hjelp og støtte du kan få av de rundt deg, spesielt om det viser seg at mannen ikke ønsker å stille opp.

Skrevet

Har du kontakt med faren til barnet ditt? Jeg tør ikke si min mening for da tror du sikkert at jeg vet ikke en dritt og det gjør jeg kanskje ikke men siden du ble gravid nå tross alt så er det meningen du skal bære frem barnet! Ta kontakt med barnefaren, fortelle situasjonen, hør hva han har å si. Du sier det er for sent å ta abort. Da kan jeg egentlig bare gratulerere deg og snu tankegangen din. Du kommer til å elske det barnet når du kjenner liv i magen :)

Vi går samme studie så har delvis kontakt når det er arrangementer for de på samme linje.

Jeg har jo alltid ønsket meg barn og det er min store drøm, men jeg har helt panikk for det her. Timingen er elendig og jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne forsørge barnet. Det er etter mine beregninger 13 uker siden jeg ble gravid, og etter det er vel ikke abort mulig?

Skrevet

For en vanskelig situasjon. Jeg forstår deg godt TS, og ønsker å gi deg en varm klem.

Men livet er ikke over. Du kan søke om å ta abort selv om du er over 12 uker. Eller du kan beholdet barnet.

Har du noen du kan snakke med? Foreldre? Venninner? Barnefaren?

Det er ikke godt å gå alene å tenke på dette.

Jeg kan fortelle om en venninne av meg som fikk samme beskjed som deg. Derfor slurvet hun også med prevansjon. Dette resulterte i graviditet og hun har nå en 9 år gammel gutt. Hun angrer ikke. Men hun har blitt gravid flere ganger etter dette selv om legen sa hun ikke kunne få flere barn. Hun har tatt abort de andre gangene. Men nå er hun gravid igjenn med en mann hun elsker, og nå venter hun en liten jente.

Skrevet

Det trenger da ikke være for sent å ta abort? Kom deg på ultralyd så fort som mulig og sjekk om det er er alternativ.....

Anonymous poster hash: de12f...8e2

Skrevet

Etter 12 uker kan man ikke få abort pga at det ikke passer seg.

Om 3 uker kan det være du kan kjenne liv for første gang.

Anonymous poster hash: a0135...8b0
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det første du må gjøre er å komme deg til legen for å fastslå hvor langt på vei du er. Det er fortsatt en mulighet for at du ikke er over 12 uker. Kommer an på når befruktningen fant sted. Om det å ta abort så sent er noe du ønsker, er jo selvsagt en annen sak. Ville ikke selv gjort det rett før 12 uker, men det må du nesten finne ut av selv.

Uansett så vil du få støtte fra både lånekassen og NAV. Faktisk vil du økonomisk sett sitte fint i det da du sannsynligvis vil ha rett på overgangsstønad, barnebidrag og dobbel barnetrygd. Så akkurat det trenger du ikke bekymre deg så mye over.

Når det kommer til studiene: Det er tøft, men det går. :) Jeg har studert ett år med barn nå, og har ett år til før jeg er ferdig. Har gått over all forventning.

Endret av Teriyaki
Skrevet

De fleste får vel innvilget abort i uke 13 om de søker?

Men dersom du velger å beholde får du prøve å snu tankegangen til at det er en positiv ting. Tenk på at det er jo ikke sikkert du får muligheten til å bli gravid igjen. Du kommer iallefall ikke til å angre om du beholder, og du vil oppleve en kjærlighet du ikke visste var mulig :) Det er alltid mulig å fortsette utdanning selv om du har barn :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...