Gå til innhold

Ikea sin farge "brunsvart"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer meg at Ikea ikke har sorte møbler. Kun brunsort. Vil ha en sort skjenk, men usikker på om brunsort er sort nok. Det vil ikke være andre sorte ting i umiddelbar nærhet.. Hva tenker dere? Hvor svart/brun er denne fargen? Noen som kjenner den?

Gjelder forøvrig følgende møbel: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89004858/#/S19004852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den på noen bokhyller, den er veldig veldig mørk. Men man ser at den er brun, bare...svartbrun..

Skrevet

Jeg har Bestå TV-skjenk i brunsort. Og hos meg ser den svart ut hvis man ikke står heeeelt nære.

Skrevet

Har en ganske stor hylle i den fargen stående i stuen, det synes aldri at den er brunaktig, men så står den også på en slik måte at den aldri er eksponert for direkte sollys..

Skrevet

Mine står rett ved noen svære vindu og en svart sofa, så da ser man det kanskje bedre hos meg.

Skrevet

Jeg har malm kommode og nattbord i brunsvart, begge ser veldig svarte ut på soverommet. Men - dersom man setter noe virkelig svart (vase, klær e.l) på siden eller oppå kan man tydlig se forskjellen på svart og brunsvart. Jeg liker imidlertid veldig godt den brunsvarte fargen på ikeamøblene :-)

Anonymous poster hash: 82bc0...3f7
  • Liker 2
Skrevet

Vi har både skjenk, TV-benk og spisestuebord i brunsvart. Akkurat like svart som salongbordet i svart kjøpt hos annen kjede,

Anonymous poster hash: 5ffcd...13a

Skrevet

Har et brun/sort bord. Og jeg tenker på det som sort. Men det er vel som Geesus sier at man ser det vel om man har noe sort ved siden av.

Skrevet

Takk for svar! Ser det er litt delte meninger så trur jeg får se litt mer på den og på andre steder før jeg bestemmer meg.

Gjest Carousel
Skrevet

Mine møbler har sett sånn ut i direkte lys, men ellers nokså sort i indirekte lys og på avstand, slik som på de andre bildene :) Ganske wenge-farget.

Skrevet

Har flere brusnsvarte møbler fra ikea. Skulle også helst hatt svart, men brunsvart funker det også. Med mindre de står et sted de er utsatt for sollys eller annen sterk belysning, ser de svarte ut.

Skrevet

Har en TV-benk i brunsort fra Ikea og jeg hater den! Irriterer vettet av meg at de ikke kan ha sorte møbler istedet for den grusomme sortbrune fargen som ikke passer i leiligheten vår. Den ser riktignok nesten sort ut når jeg kikker på den, isolert, men i kombinasjon med sort TV og lydplanke så ser man godt at den er brunsort.

Skrevet

Har en TV-benk i brunsort fra Ikea og jeg hater den! Irriterer vettet av meg at de ikke kan ha sorte møbler istedet for den grusomme sortbrune fargen som ikke passer i leiligheten vår. Den ser riktignok nesten sort ut når jeg kikker på den, isolert, men i kombinasjon med sort TV og lydplanke så ser man godt at den er brunsort.

Mal den. Når den er så mørk fra før av holder det med et strøk og det trenger ikke være perfekt. Går fort.

Anonymous poster hash: 5b3d9...3d2

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har brunsort tv-benk, bokhylle og stuebord, og jeg syns ikke det ser så brunt ut.

Selv med sort tv på tv-benken, så merker jeg ikke særlig til forskjell på fargene.

Eneste gangene jeg ser det er når jeg har noe som er helt svart og legger det i f.eks bokhylla. Brunsvart er svart, bare ikke så hard farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...