Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Har kvinnen noen ganger skylden for voldtekt? Jeg ble voldtatt av eksen 5 ganger i løpet av kort tid fordi jeg innrømte at jeg var utro. Han tilga meg men to år etterpå begynte han å være voldelig når han drakk. Han angret selvfølgelig dagen etterpå og jeg tok på meg delvis skylden for dette siden han begrunnet det med at han sliter med å komme over utroskapen min ... Noen tanker her? Er dette en normal reaksjon?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Hvis en er sterkt misfornøyd med noe partneren har gjort, har en rett til å gå ut av forholdet. En har ikke rett til å bruke vold, voldta eller bedrive psykisk terror, uansett. Du har ikke vært en god kjæreste da du var utro, men du brøt hverken lover eller menneskerettigheter. Det gjør derimot han. Han har ingen rett til å bruke slike virkemidler som straff.
Gjest Mupsi Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Vel jeg synes du burde ha kommet deg unna lenge før han rakk å voldta deg 5 ganger.. Men det er ikke din skyld.
Gjest Guilty Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Det var dårlig og råttent gjort av deg at du var utro men det er absolutt ikke greit at han voldtok deg, uansett. Utrolig synd at du ikke kom deg unna fortere.. Det er ikke din skyld at dette skjedde! 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Sykt. Anonymous poster hash: a4172...90a
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Har kvinnen noen ganger skylden for voldtekt? Jeg ble voldtatt av eksen 5 ganger i løpet av kort tid fordi jeg innrømte at jeg var utro. Han tilga meg men to år etterpå begynte han å være voldelig når han drakk. Han angret selvfølgelig dagen etterpå og jeg tok på meg delvis skylden for dette siden han begrunnet det med at han sliter med å komme over utroskapen min ... Noen tanker her? Er dette en normal reaksjon? Fra hans side? Nei, absolutt ikke. Og nei, det er aldri den som blir voldtatt sin skyld. 7
Gjest Lille-pus Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Men det er en naturlig reaksjon, - for å bruke de ordene på det. Som mistenkt for å ha vært utro fikk jeg min del jeg også takk. ...jeg underer meg stadig på at det faktisk er mulig å blø så mye.... Jeg har konkludert med at det er ikke ren ondskap som står bak. Det er sinne og forvilelse... kjærlighet og hat... tap og gråt over (å tro) at man har mistet sin kjære.... 1
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2013 Nei jeg vet egentlig det at det ikke var min skyld og jeg er fullstendig klar over hva jeg selv har gjort . Jeg prøvde vel å få det til å funke siden vi var i lag så lenge men til slutt ble jeg kvalm bare han tok på meg. Nå har jeg heldigvis funnet en snill og god mann som jeg ALDRI kommer til å svikte. Jeg har det helt fantastisk nå og er utrolig takknemlig for at jeg har fått en så god mann. Er faktisk venner med eksen etter dette selv om. Vi valgte å avslutte forholdet uten å være uvenner. Det var enklest slik, ville ikke ha noe drama har fått nok av det kan man si. Men får jo flashbacks ofte og det er ikke en god følelse å ha. Går på antidepressiva nå for å takle hverdagen. Og var en stund redd for at han ville oppsøke meg og "ta" meg som hevn for at jeg gikk i fra han. Men sånne tanker tillater jeg ikke meg selv å tenke lenger.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Ts. Jeg har opplevd det samme. Og utroskapet var et kyss. Nei altså, skal ikke undervurdere eksen min sin smerte ang et kyss, overhodet ikke - men å slå meg er ikke greit. Og når han starta, fortsatte det bare....i år... Huff. Anonymous poster hash: a294b...6ca
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2013 Takk jenter. Jeg har virkelig hatt det tøft etter dette selv om jeg prøvde å late som ingenting overfor meg selv. Det var hardt å innrømme overfor meg selv at det faktisk var voldtekt "vi var jo sammen liksom" man kan da ikke kalle det voldtekt. Men jo det var voldtekt, og det er dessverre så mye slikt rundt om. Men jeg ville aldri anmeldt han for dette.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Men det er en naturlig reaksjon, - for å bruke de ordene på det. Som mistenkt for å ha vært utro fikk jeg min del jeg også takk. ...jeg underer meg stadig på at det faktisk er mulig å blø så mye.... Jeg har konkludert med at det er ikke ren ondskap som står bak. Det er sinne og forvilelse... kjærlighet og hat... tap og gråt over (å tro) at man har mistet sin kjære.... For et idiotisk svar. Å voldta er ALDRI en naturlig reaksjon, og det er alltid den som voldtar sin feil. Anonymous poster hash: ef7a5...495 13
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2013 Uff. Nei det er absolutt ikke greit å slå eller voldta eller hva det måtte være ... Men som lille pus har skrevet lenger oppe. Det var ikke for å være ond men hat og kjærlighet og fortvilelse. Jeg får vondt i meg av å tenke på hvor vondt han måtte hatt det siden det gikk så gale til slutt. Han prøvde også å ta livet sitt. Anonymous poster hash: a294b...6ca
amazed92 Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Det er ABSOLUTT ALDRI offeret sin skyld!! Jeg vil anbefale deg å anmelde voldtekten. Utroskap er et tillitsbrudd. Voldtekt er noe av det værste noen kan gjøre mot et annet menneske. Det er den groveste volden som eksisterer! Ingen har under noen omstendigheter rett til å voldta! INGEN. Sjalusi eller lignende gir ingen rett til å voldta. Om kollegaen din blir forfremmet fordi sjefen elsker han/hun, selv om du føler du fortjente det mye mer, er det vanlig å bare gå bort å voldta vedkommende da? Nei. 3
LillaGorilla Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Voldtekt kan aldrialdrialdri bli greit, uansett! Aldri! 3
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2013 Det er for sent å anmelde noe som har skjedd for mer enn ett år siden. Det blir påstand mot påstand. Unødevdig stress. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #16 Skrevet 26. august 2013 For noe tull. Voldtekt har ingenting med kjærlighet, hat og fortvilelse å gjøre, og folk som påstår slikt gjør det bare for å forsøke å rasjonalisere overfor seg selv hvorfor de voldtok/ble voldtatt, og hvorfor den voldtatte ble i forholdet. Anonymous poster hash: ef7a5...495 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #17 Skrevet 26. august 2013 Utroskap er ikke ulovelig. Det er derimot voldtekt. Anonymous poster hash: e7b9c...564 3
Steinar40 Skrevet 26. august 2013 #18 Skrevet 26. august 2013 Det er selvfølgelig aldri akseptabelt å voldta noen, men på den annen side er det heller ikke smart å være i sammen med en man har vært utro mot. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #19 Skrevet 26. august 2013 Det er selvfølgelig aldri akseptabelt å voldta noen, men på den annen side er det heller ikke smart å være i sammen med en man har vært utro mot. Så de kan egentlig skylde på seg selv, sånn bittelitt? Anonymous poster hash: eea85...f44 1
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 Forfatter #20 Skrevet 26. august 2013 Enig med det Steinar. Jeg har lært av mine feil. Han fortjente mye bedre men det gjorde jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå