Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 Nå sliter jeg, noe som heter search page har lagt seg inn på pcen. Den er helt umulig å få vekk, jeg har funnet hvor den ligger sletter den hiver den i søpla, tømmer den og vips så er den tilbake med en gang jeg åpner Internett. Jeg har kjørt Norton og ad-aware, men blir ikke kvitt den. Begynner å bli små desperat for den overstyrer start siden min og alt jeg skriver inn i adresse feltet. Jeg har skiftet tilbake til Kg som startside mange ganger, men den går bare inn og tar over igjen. Noen som har vært borti denne "jævelen" og klart å bli kvitt den.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #2 Skrevet 23. april 2004 Kan ikke fatte at folk ikke har fått med seg det enda men prøv: Ad-aware Spybot Spy sweeper Hijackthis
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #3 Skrevet 23. april 2004 Ad-aware er kjørt det samme med Norton. Spybot får jeg ikke lastet ned, da denne overstyrer alt. Hyggelig du er mot gjester da. :o
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #4 Skrevet 23. april 2004 hehe..neida, men det er et gjennomgangstema i alle forum på nettet og nettaviser . Det skal gå bra med spybot, skjønte ikke hva du mente med overstyre. Spy sweeper er absolutt verdt forsøket, den tar mest av alle.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Har du en link, jeg har vært inne og søkt, men får ikke lastet ned, for denne siden kommer opp og tar over. Men kanskje hvis jeg får en link til spy sweeper, så kan jeg bli kvitt dritten.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 hehe..nei det er ikke så greit da. . Til en annen gang så har man også altavista.com og yahoo.com f.eks. Uansett her ahr du en direkte link. http://www.spysweeper.com/download.html NB! Husk å oppdatere både ad-aware og spy sweeper! Min anbefalling er også å bruke en annen nettleser i framtiden. En stor del av spy-waren er direkte Explorer-relaterte.
Gjest Lea Skrevet 23. april 2004 #7 Skrevet 23. april 2004 Prøv å gå inn på kontrollpanel og legg til/fjern programmer. Noen ganger legger disse morsomme tingene seg der inne. Evt. kan du søke etter deler av navnet på siden du får opp. Se også opp det har dukket opp noen nye ikoner under Star- programmer eller nede på oppgavelinja ved klokka. Ote kan man klikke på disse og få opp uninstall som et alternativ.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 Har du en link' date=' jeg har vært inne og søkt, men får ikke lastet ned, for denne siden kommer opp og tar over. Men kanskje hvis jeg får en link til spy sweeper, så kan jeg bli kvitt dritten. [/quote'] Problemet er ikke å finne sider jeg kan laste ned fra, men denne siden legger seg over slik at jeg ikke kommer til down load delen. Nytta ikke med linken din heller, ellers takk, når jeg inn på down load kom denne search siden og la seg oppå, slik at jeg ikke kommer videre. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #9 Skrevet 23. april 2004 Prøv å gå inn på kontrollpanel og legg til/fjern programmer. Noen ganger legger disse morsomme tingene seg der inne. Evt. kan du søke etter deler av navnet på siden du får opp. Se også opp det har dukket opp noen nye ikoner under Star- programmer eller nede på oppgavelinja ved klokka. Ote kan man klikke på disse og få opp uninstall som et alternativ. Den ligger ike inne på kontrollpanelet men inne på c jeg sletter hiver den i søpla og så sletter søpla og vips er den der igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #10 Skrevet 23. april 2004 Får du lasta ned en annen nettleser? Prøv: www.opera.com eller www.mozilla.org
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #11 Skrevet 23. april 2004 ....og følg linken min fra den andre nettleseren
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #12 Skrevet 23. april 2004 Får du lasta ned en annen nettleser? Prøv: www.opera.com eller www.mozilla.org Har Opera kan prøve der, takk for tipset.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #13 Skrevet 24. april 2004 Takk for hjelp, fant ut av det. Fant til slutt ut at på xp kan man tilbake stille maskinen til slik den var den og den datoen. Så jeg satte den noen dager tilbake og problemet var vekk Ad-aware hadde jeg, men nå har jeg i tillegg lastet ned Spy sweeper, bedre føre var ..... Takk
Gjest Virvar Skrevet 24. april 2004 #14 Skrevet 24. april 2004 Hvilken side er det som lager problemer da? Det kan hende flere har problemer med den siden. Sånne søkesider er noe dritt ! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #15 Skrevet 24. april 2004 Siden heter Search page og legger seg på hardisken, umulig å slette, dvs man får slettet den, men med en gang man åpner IE dukker den opp igjen.
Gjest Virvar Skrevet 24. april 2004 #16 Skrevet 24. april 2004 Hvor kommer den fra da? Jeg har fått et per sånne sider selv, som kommer opp når den ikke finner siden. Skikkelig irriterende, og de har sperret for startsiden så jeg ikke har fått denne frem i det heletatt.
Crazee Skrevet 24. april 2004 #17 Skrevet 24. april 2004 Generelt råd: Dersom du får fram slike sider du ikkje blir kvitt, finn ut kor dei tek deg, og bruk Google. Som t.d. problemet med searchpage - her er det ei fil, C:searchpage.html som blir lagt på harddisken, og brukar søk frå best-search.info Gå deretter til google og søk på "searchpage.html remove" eller "best-search.info remove" og du finn mest sannsynleg mange sider der problemet vert teke opp. Og gjerne ein eller fleire måtar du kan prøva å fjerne uvesenet på. Personleg synest eg det er enklast å unngå problemet i første omgang: Det som blir brukt for å innstallere slikt er Active-X som IE brukar. Dersom de byttar til Opera eller Firefox, så er det problemet borte. Begge desse nettlesarane kan (så vidt eg veit) tilpassast deg og korleis du likar det. Litt uvant i starten kanskje, men det er mange fordelar. (Sjølv brukar eg IE berre på sider som eg "må" besøka, men som er dårleg skrivne, dvs støttar kun IE. Kan ikkje hugsa sist det skjedde...)
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #18 Skrevet 27. april 2004 Er det Luckysearch? Jeg gjorde det som Crazee foreslår (ja, det er noen måneder siden nå), og fant et nettsted som ga en oppskrift. Tror jeg søkte på "Luckysearch AND remove" Men synes å huske at løsningen var litt "teknisk": jeg måtte starte maskinen i Safe-Mode, slette noen filer, og gjøre et par omstarts. Ad-Aware og Spybot + Norman ser ut til å hindre at den "kommer tilbake", men disse klarte ikke fjerne den når den først var der. PS: Luckysearch er mer enn bare en søkeside: mest sannsynlig ligger det diverse spion-programmer på PC'en din som overvåker hva du gjør og rapporterer det
Wayah Skrevet 28. april 2004 #19 Skrevet 28. april 2004 Jeg mener det, folk som lager slike programmer skulle vært skutt!! Fikk en slik en gang, det jeg gjorde var å formatere hele disken og installere alt på nytt, da er en sikker på at det er vekk . La selvfølgelig alt jeg ville ta vare på på en annen pc. God opprydding, noe alle egentlig burde få gjort av og til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå