Gå til innhold

Spesiell familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 32 som er alenemamma for ei jente på 13 år. Jeg har i min oppvekst hatt litt spesielle oppvekstvilkår. Har vokst opp uten kontakt med far (mamma nektet meg å se han med unntak av et par møter) og min mor har til tider vært både hysterisk, sjalu og eiesyk men veklser veldig mellom ekstrem omsorg og de negative tingene så vil vel påstå det kan virke veldig forvirrende og ustabilt for en liten jente.

Hun er også veldig ustabil i alt hun foretar seg som f. eks når det kommer til mannlig bekjentskap, hun kan juge mye om ting og hun klarer ikke engang å holde oversikt over hva hun sier til tider. Hun kan bidra med masse hvis det passer henne og jeg ikke ber henne om ting. Så fort jeg spør om en tjeneste så 80% av gangene er det nei. Men hun kan bidra så lenge hun tilbyr seg og det er så sykt frustrerende for da skal all hjelp gå på hennes primisser.

Da jeg var ungdom ca 14 år ble jeg utsatt for litt "pelling" av en bekjent av min mor og når jeg fortalte henne det besvarte hun det med at det fikk vel ikke hun gjort noe med. Har også blitt slått ned av min bestefar da jeg var ca 15 år da jeg ble fersket i å drikke alkohol.

I min familie blir ingenting snakket om og utad tror nok mange at vi har en fin og harmonisk familie. Men innerst inne er de bare opptatt av å snakke skitt om hverandre og det skaper mye usikkerhet og utrygghet slik jeg ser det.

Fant også ut for en stund tilbake at min mamma har snakket masse stygt om meg til sine venniner og det er vel litt merkelig å gjøre syntes jeg.

Jeg har nå virkelig gått i tankeboksen om jeg skal kutte henne helt ut for jeg er helt utslitt av dette styret. Min datter har også begynt å bemerke sin mormor sin spesielle oppførsel og jeg har prøvd så godt jeg kan å ikke påvirke min datter i forhold til mitt dårlig forhold til mamma. Så jeg lurer litt på om noen har noen råd for til tider blir jeg så sliten og oppgitt over henne og familien min........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur nok jeg hadde gradvis kutta kontakten ja. For meg er det helt utenkelig at min mor skulle baksnakke meg med sine venninner. En mor gjør da vel ikke sånt? Trur jeg hadde blitt passe irritert og gradivis bare forsvunnet ut av livet hennes. Heldigvis har jeg ikke en sånn mor.

• Liker 1
Skrevet

Trur nok jeg hadde gradvis kutta kontakten ja. For meg er det helt utenkelig at min mor skulle baksnakke meg med sine venninner. En mor gjør da vel ikke sånt? Trur jeg hadde blitt passe irritert og gradivis bare forsvunnet ut av livet hennes. Heldigvis har jeg ikke en sånn mor.

Ja det føles litt surrealistisk og mange sier at de syntes det høres helt merkelig ut....... Orker ikke slikt i lengden kjenner jeg :/ Kunne ikke falt meg inn å behandle min datter sånn....

Skrevet

Ja det føles litt surrealistisk og mange sier at de syntes det høres helt merkelig ut....... Orker ikke slikt i lengden kjenner jeg :/ Kunne ikke falt meg inn å behandle min datter sånn....

Nei det kan ikke være mye kjekt å ha en sånn mor. Du velger selv hvem du vil ha i livet ditt, fordi dette er din mor, så må du ikke ha noe med henne å gjøre. Det er jo hun som har ødelagt for seg selv med å oppføre seg på den måten mot deg. Lykke til uansett hva du velger å gjøre. Jeg trur nok jeg hadde trappet ned kontakten etterhvert for så å skli vekk.

• Liker 1
Skrevet

Høres ikke helt greit ut. Tror det gjelder å finne ut hva du og datteren din best kan leve med... Enten lite kontakt og tåle særhetene, eller full kutt i kontakt. Det er jo litt sært at en bestemor ikke vil hjelpe til når hun spørres, men er forsåvidt enig i at hjelp bør skje på den som hjelper sine premisser. Du kan gjenoppta makten og kontrollen ved å ikke be om hjelp, og hvis du blir bedt om hjelp så kan du si nei til det.

Anonymous poster hash: b3042...ad0

Skrevet

Nei det kan ikke være mye kjekt å ha en sånn mor. Du velger selv hvem du vil ha i livet ditt, fordi dette er din mor, så må du ikke ha noe med henne å gjøre. Det er jo hun som har ødelagt for seg selv med å oppføre seg på den måten mot deg. Lykke til uansett hva du velger å gjøre. Jeg trur nok jeg hadde trappet ned kontakten etterhvert for så å skli vekk.

Tusen takk for det :)

Skrevet

Høres ikke helt greit ut. Tror det gjelder å finne ut hva du og datteren din best kan leve med... Enten lite kontakt og tåle særhetene, eller full kutt i kontakt. Det er jo litt sært at en bestemor ikke vil hjelpe til når hun spørres, men er forsåvidt enig i at hjelp bør skje på den som hjelper sine premisser. Du kan gjenoppta makten og kontrollen ved å ikke be om hjelp, og hvis du blir bedt om hjelp så kan du si nei til det.

Anonymous poster hash: b3042...ad0

Nei greit er det ikke skal jeg si deg :/ Det er så sykt som at hun kan bidra med 1000 kroner som hun kaster omtrent etter meg eller plutselig spanderer alt mulig, og så har jeg litt dårlig råd to dager før lønn og spørr om å låne 200 kr for eks så er det blankt nei!

Gjest Elseby13
Skrevet

Hva slags baksnakking var det snakk om? Jeg mener at mødre kan lufte forskjellige problemer rundt barneoppdragelse uten at det kan kalles baksnakking.

F eks en mor som er fortvilet over sin tenårings oppførsel kan diskutere dette med en annen mor for å få råd og hjelp. Det er ikke baksnakking selv om hun må fortelle om barnets negative sider.

Skrevet

Det er nok ikke av den arten snakk. Dette er mer sjalusi, rakke ned på type snakk!

Skrevet

Hva slags baksnakking var det snakk om? Jeg mener at mødre kan lufte forskjellige problemer rundt barneoppdragelse uten at det kan kalles baksnakking.

F eks en mor som er fortvilet over sin tenårings oppførsel kan diskutere dette med en annen mor for å få råd og hjelp. Det er ikke baksnakking selv om hun må fortelle om barnets negative sider.

Det er nok ikke av den arten snakk. Dette er mer sjalusi, rakke ned på type snakk!

Gjest Elseby13
Skrevet

Ok jeg skjønner.

Tror du at moren din kan ha en psykiatrisk lidelse? Det høres litt ut som schizofreni/bipolar lidelse.

Skrevet

Ok jeg skjønner.

Tror du at moren din kan ha en psykiatrisk lidelse? Det høres litt ut som schizofreni/bipolar lidelse.

Ettersom jeg har lest og snakket med fagfolk så høres det ut som om hun har en emosjonell utsabil personlighet! Jeg er jo ikke noen lege men det er det som passer best. Mange som stusser over henne innimellom. Veldig slitsomt å forholde seg til.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...