AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Hva er de beste og varmeste vinterskoene til barn? Anonymous poster hash: 235fc...14f
*Frida* Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Hvilken alder er barnet? Er det kaldt og tørr snø der du bur, eller vått og slapsete?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 3 og 4 år. Det er veldig kaldt her vi bor, men de er ikke ute hvis det er kaldere enn -10 (tenker på sko til barnehagen). Når det er vått og slapsete bruker vi cherrox, det er bare en kort periode om våren, ellers er det mest mye snø og kaldt. Anonymous poster hash: 235fc...14f
Smørblomst82 Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Hva med til 2 åring? Bor i Buskerud med snø,slaps og til tider svært kaldt
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Viking sine goretex vinterstøvler pleier å ligge høyt i tester, ecco sine også Koster 7-800 men det er det verdt om de holder varmen inne og væte ute på de små føttene en hel sesong Til litt større barn (og voksne - jeg elsker mine!!!) vil jeg også anbefale Sorel, men til de minste barna blir dette oftte litt klumpete å gå i. Anonymous poster hash: 7cc3c...e2c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Cherrox duger ikke mye når det er minusgrader forresten.... :/ Anonymous poster hash: 7cc3c...e2c
Gjest pysepusen Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Vi er veldig fornøyde med Viking Gore Tex, og Dock Boots når det er slaps
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Vi har brukt Viking hittil, men jeg synes ikke de holder seg varme på beina, selv med ullsokker på. De går i en naturbarnehage, så er nok godt over snittet utendørs på vinterstid. Cherrox bruker vi ved slapsevær, da er det rundt eller over null grader og de holder seg varme og tørre. Anonymous poster hash: 235fc...14f Anonymous poster hash: 235fc...14f
Miss moneypenny Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Vi har hatt viking vintersko to år på rad, frøkna har vært mye ute i de i både kaldt og vått vær. Aldri blitt hverken kald eller våt på beina
Hedda-78 Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Viking og Ecco pleier å bytte på førsteplassen i de årlige vintersko-testene. Vi bruker Viking, fordi Ecco sine sko er litt for smale i fasongen til våre barn (Fikk gnagsår på yttersiden av foten det året vi prøvde Ecco). Men Ecco sine virker litt nettere og lettere enn Viking sine, kanskje litt lettere å gå med for de små.
ViljaH Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Jeg bruker ecco høye vintersko goretex. De er lettere enn viking sine, passer best for barn med noe smalere fot. Viking blir litt som crocs her. Gutten har aldri blitt våt i de! Bruker dem fra sen okt/tidlig nov, til langt uti april. Jeg synes han kan bli litt kald med type ulvang-sokker, så har begynt med type ullstrømpis/ullstrømper med tjukke strikkede sokker utenpå i kulden. Da går det fint. Små barn har ofte litt dårlig/umoden sirkulasjon i beina, det kan være derfor de blir kalde også.
Smørblomst82 Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Men hvis man både skal ha strømpebukse og ullsokker i, hva velger dere i str.? Et nr større enn de bruker? Har de fleste cherrox i tillegg til vintersko?
ViljaH Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Vi har aldri cherrox, de puster ikke. Et par i god kvalitet, goretex, kan brukes i slaps også. Skoene er en str større en jeg ville kjøpt joggesko, fordi de skal ha plass til ullsokk og de skal vare ca 6 mnd. Vi har lave uforede goretex til høst/vårsko som kan brukes vinter hvis det kniper.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 3 og 4 år. Det er veldig kaldt her vi bor, men de er ikke ute hvis det er kaldere enn -10 (tenker på sko til barnehagen). Når det er vått og slapsete bruker vi cherrox, det er bare en kort periode om våren, ellers er det mest mye snø og kaldt. Anonymous poster hash: 235fc...14f Vi er i innenlandsklima i nord-norge, mest kaldt, tørt vintervær. De aller beste vinterskoene her er Nesna lobber (eller 'bumma' på dialekt), lette og varme sko i ullfilt http://www.skinnlaaven.no/dept/Nesna-Lobben_75564/NOR/NOK Anonymous poster hash: 01659...6bf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Hvilke sokker man har er faktisk også veldig viktig i forhold til å holde på varmen Naturbarnehagen til venninna mi har det veldig kaldt og de forbanner ulvangstrømper! Er så stramme i skaftet at det tar sirkulasjonen fra beina! Så der er det Janus som er anbefalt, og hjemmestrikket da Og så er det ofte fyfy med strømpebukser. Da er det vanskelig å bytte om man er klam eller kald på beina, og i tillegg sitter ofte strømpebuksene trangere rundt tærne, og derfor blir det kaldere. Så stillongs er bedre Bytt gjerne også innersålen i skoen med en ullsåle (Eller evt legg en ullsåle oppå den eksisterende om skoen er litt romslig, så har du også litt mer å gå på når foten vokser, da er det bare å fjerne en såle Spør på butikken du kjøper sko ) Når du kjøper sko så skal du ta ut innersålen og sette foten til barnet oppå. Da bør der vere 1,5 cm rom utenfor foten for voksende føtter Og det viktigste av alt er såklart å lære barna at man blir kald av å sitte stille Sorel er som sagt veldig gode og varme Jeg har aldri frosset i mine, og jeg er frostpinn på beina Men er klumpete å gå i så ikke å anbefale for de minste barna som sagt, og kanskje heller ikke for de som er litt klossete fra før av Leggvarmere i ull varmer også godt! Jeg brettet mine nedover skaftet på skoen på de kaldeste dagene og det virker veldig bra! (Funker ikke på våte dager, men tørt, kaldt vær ) Anonymous poster hash: 7cc3c...e2c 1
Teriyaki Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 (endret) Vi er superfornøyde med Kavat sine vintersko. De er ikke like klumpete og store som Viking sine, de holder varmen like godt, de er billigere og veldig enkel å få på foten i forhold til mange andre vintersko. Barnehagen var også svært fornøyd med disse skoene, og spurte hvilket merke det var fordi de ville anbefale det til andre barn i barnehagen. Kavat Defender heter de: http://www.brandos.no/kavat/defender-19-26-3221211-black/a40624 Kommer til å kjøpe disse i år også, og dersom han enda passer 26, så blir det et tredje par til neste år. Vi bruker forresten også Dock Boots når det er slaps ute. Endret 27. august 2013 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Vi bruker stillongs og tykke sokker i ullfleece og Viking. Anonymous poster hash: 587ab...022
^^Belle^^ Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Vi er superfornøyde med Kavat sine vintersko. De er ikke like klumpete og store som Viking sine, de holder varmen like godt, de er billigere og veldig enkel å få på foten i forhold til mange andre vintersko. Barnehagen var også svært fornøyd med disse skoene, og spurte hvilket merke det var fordi de ville anbefale det til andre barn i barnehagen. Kavat Defender heter de: http://www.brandos.no/kavat/defender-19-26-3221211-black/a40624 Kommer til å kjøpe disse i år også, og dersom han enda passer 26, så blir det et tredje par til neste år. Vi bruker forresten også Dock Boots når det er slaps ute. Hvordan er disse i størrelsen?
Teriyaki Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 Hvordan er disse i størrelsen? Synes de virket ganske normale. Han hadde størrelse 23 i fjor, samtidig som han hadde et annet skopar i 23. Vi blir å kjøpe 24 eller 25 i år, kommer litt an på, må jo passe godt med lester oppi også til de kalde dagene. Er i alle fall supert for barn som er høy over risten, slik min er.
Smørblomst82 Skrevet 27. august 2013 #20 Skrevet 27. august 2013 Synes de virket ganske normale. Han hadde størrelse 23 i fjor, samtidig som han hadde et annet skopar i 23. Vi blir å kjøpe 24 eller 25 i år, kommer litt an på, må jo passe godt med lester oppi også til de kalde dagene. Er i alle fall supert for barn som er høy over risten, slik min er. Takket for tips:) høres ut som noe som kan passe min gutt. Men da kjøper du en str. Større enn han bruker til vanlig i joggesko?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå