AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Jeg har regna ut at min basalforbrenning ligger på 2000 så hvis jeg skal ned i vekt må jeg da innta 1500,men hvis jeg da inntar 1500 og forbrenner 400 på en trenigsøkt blir jo da det totale næringsinntaket 1100.Så det jeg da lurer på er om jeg da skal ligge på 1900 de dagene jeg trener? Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4
Gjest Runforit Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Jeg har regna ut at min basalforbrenning ligger på 2000 så hvis jeg skal ned i vekt må jeg da innta 1500,men hvis jeg da inntar 1500 og forbrenner 400 på en trenigsøkt blir jo da det totale næringsinntaket 1100.Så det jeg da lurer på er om jeg da skal ligge på 1900 de dagene jeg trener? Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4 Ja, det stemmer at du skal spise de kaloriene du forbrenner
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Jeg har regna ut at min basalforbrenning ligger på 2000 så hvis jeg skal ned i vekt må jeg da innta 1500,men hvis jeg da inntar 1500 og forbrenner 400 på en trenigsøkt blir jo da det totale næringsinntaket 1100.Så det jeg da lurer på er om jeg da skal ligge på 1900 de dagene jeg trener?Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4 Må du ikke isåfall også trekke fra "basalforbrenningen" du uansett ville forbrent om du trente eller ikke? Feks 80kcal? Som da blir 320kcal på trening. Eller er jeg helt på jordet?Anonymous poster hash: 9e2a3...006
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Jeg har regna ut at min basalforbrenning ligger på 2000 så hvis jeg skal ned i vekt må jeg da innta 1500,men hvis jeg da inntar 1500 og forbrenner 400 på en trenigsøkt blir jo da det totale næringsinntaket 1100.Så det jeg da lurer på er om jeg da skal ligge på 1900 de dagene jeg trener? Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4 Du misforstår dette med basalforbrenning. Du skal aldri gå under basalforbrenningen din.... Anonymous poster hash: 96647...eb8 1
-milla j- Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Jeg har regna ut at min basalforbrenning ligger på 2000 så hvis jeg skal ned i vekt må jeg da innta 1500,men hvis jeg da inntar 1500 og forbrenner 400 på en trenigsøkt blir jo da det totale næringsinntaket 1100.Så det jeg da lurer på er om jeg da skal ligge på 1900 de dagene jeg trener? Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4 Hvordan har du funnet ut at du forbrenner 400 på en treningsøkt? Må du ikke isåfall også trekke fra "basalforbrenningen" du uansett ville forbrent om du trente eller ikke? Feks 80kcal? Som da blir 320kcal på trening. Eller er jeg helt på jordet?Anonymous poster hash: 9e2a3...006 Nei du er ikke helt på jordet som ser dette slik; men se mitt spørsmål over! Ett av problemene er at det er helt håpløst å få en konkret måling på basalforbrenning - og ihvertfall vanskelig å få noe fornuftig måling på forbrenning under trening. Glem å måle din forbrenning. Spis litt mer de dagene du trener så du ikke får i deg for lite, spis litt mindre de dagene du ikke trener - det viktigste er at du har et inntak som ikke er for lavt eller for høyt i forhold til målene dine. Øk hverdagsaktiviteten - også de dagene du har trent. Trenger du mer mat, spis mer. Ikke gå deg vill i tallene.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Hvordan har du funnet ut at du forbrenner 400 på en treningsøkt? Pulsklokke Men jeg tar det selvfølgelig med en liten klype salt,så det blir sånn omtrentlig. Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4
-milla j- Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Pulsklokke Men jeg tar det selvfølgelig med en liten klype salt,så det blir sånn omtrentlig. Anonymous poster hash: 6d7e5...6b4 Og når du da trekker fra basalforbrenningen så blir det jo 320. Veldig omtrentlig. Og da spørs det jo hvor nøye du veier maten, og hvor nøyaktig basalforbrenningen er målt. Så jeg kommer igjen tilbake til dette: glem forbrenningen under trening osv. Konsentrer deg heller om å holde kaloriinntaket på et ca. fornuftig nivå totalt sett, for eksempel sett på gjennomsnitt per uke. Husk at f.eks. proteiner tar mange timer å fordøye så du har ikke nødvendigvis "brukt opp" maten fra dagen før hvis du trener tidlig. Jeg spiser kun mellom ca. 4 om ettermiddagen og 9 om kvelden og har aldri hatt noen problemer med å trene klokken 3. Det er mange måter å se alt dette på, men at det ikke er mulig å få nøyaktige tall er helt klart. Jeg har lest alle mulige rapporter og blogger og artikler til øyet ble stort og vått og det har blitt mer og mer klart for meg blant annet at det å forsøke å måle forbrenning under trening er bortkastet. Trener man kun kardio forbrenner man mer mens man trener men bare akkurat da og en liten stun etterpå. Trener man styrke forbrenner man ikke fullt så mye under trening men har forhøyet forbrenning en lengre stund etterpå. Ergo, typen trening spiller også en rolle. Maten du spiser spiller også en rolle, f.eks. proteiner forbrennes saktere enn karbohydrater.
Jade Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Hva som er lurt eller vits i er jo én ting. Poenget til AB lengre oppe her, ved å trekke fra basalforbrenningen fra treningsøkten, er jo at ellers så telles jo basalforbrenningen dobbelt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå