Yesterday Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Bruker/brukte dere ammepute? Jeg har tilfeldig det jeg trenger for å sy en men vet ikke om jeg kommer til å bruke den, syns dere det er bortkastet å ha el ikke?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 de jeg kjenner sier at ammepute er noe de MÅ ha. da blir det mindre belastning på rygg og skuldre enklere å amme hvis du klarer å slappe av ^^ Anonymous poster hash: 1bd7d...b74
Teriyaki Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Jeg brukte den ikke. Lånte en hos en venninne, men behovet var ikke der. I starten bygde jeg opp med litt puter, men tok ikke lange tiden før jeg var såpass dreven at jeg ikke trengte noe å støtte med. Vil tro den er mer viktig hvis man sliter med å finne riktig stilling.
Dyregod Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Jeg var avhengig av det i starten, men jeg syns noen av de er dårlige. Men det lettet belastningen på rygg og skuldre, men det kunne sikkert vanlige puter også gjort om man får det til Så det er nok litt individuelt.
Bestee Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Jeg har aldri savnet ammepute. Man kan fint bygge opp med vanlige puter. Det gjorde jeg.
ara Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Jeg hadde ikke ammepute til førstemann og selv om vi hadde riktig teknikk og stilling så ble jeg veldig støl i nakke/skuldre/rygg. Kanskje jeg som anspente meg når jeg holdt han. Brukte litt sofaputer og sånn, men denne gangen har jeg anskaffet en ammepute :-)
Yesterday Skrevet 26. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2013 Er det jeg og tenker, at vanlige puter kan fungere like bra
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Vanlige puter fungerer IKKE like bra. Ikke for alle. Og så er det det styret med å legge til putene helt riktig og sånn, med sulten baby på skulderen. Jeg var helt avhengig av ammepute...Anonymous poster hash: e941f...d42
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Syns ammepute var kjekt i begynnelsen når baby var liten og måtte holdes oppe, ikke kunne ligge i fanget. Sofaputer glir lettere ut, og så er jeg ikke så glad i gulp lå putene. Min samlet ofte opp melk som han ikke svelget, men plutselig bare slapp ut... Så da var det bedre at det var ammeputen som tok støyten Men min var fra KID, den syns jeg var vanskelig å forme, og litt stiv, anbefaler ikke den! Anonymous poster hash: 2dda9...706
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Hadde det ikke, og greide å amme fint uten. Vanlige puter funker like greit. Men, kan sikkert være kjekt å ha hvis du plutselig tror du trenger det. Og siden du uansett har det du trenger for å sy en så, så er det bare å gjøre det. Hvis du ikke blir å bruke den så er det bare å gi den bort. Alltids noen andre som trenger ammepute. Anonymous poster hash: 795c4...d31
*Frida* Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Brukte ikkje ammepute, og har ikkje savna det. Brukte sofapute dei første to-tre vekene. Prøvde ammepute på helsestasjonen, og den var jo alt for stor (for meg). Ellers enig i at det er lurt å ha egen pute til ammimg, for det blir lett søl...
Dyregod Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Jeg anbefaler å lage en som er enkel å forme og ikke for høy. Jeg synes det er fint å kunne legge henne oppå puten og i tillegg få støtte til armen. Da er det greit å kunne forme den slik man vil
Arkana Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Jeg var helt avhengig av ammepute i allefall, og vanlige puter gjorde ikke samme nytten. 1
pusla Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 Jeg brukte ammeputa mest når jeg var høygravid, hadde den som støtte når jeg sov. Brukte den lite til amming, fikk ikke dreisen og vanlig pute funka like greit. Dette er vel typisk en av de mange babytingene som noen sier man ikke ville klart seg uten, mens andre sier det ikke var nødvendig.
Yesterday Skrevet 26. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2013 Hvilken form anbefaler dere? Bilde? Finner forskjellige når jeg googler
dreia Skrevet 26. august 2013 #17 Skrevet 26. august 2013 Eg har brukt ammeputa mykje til begge barna. Men eg vil ikkje seia det har vore nødvendig. Eg har fint kunna amma utan, særlig etter at det har blitt litt størrelse på babyen. Men du verden, kor kjekt det har vore å ha begge hendene fri til f.eks. strikking eller surfing når babyen har sovna på ammeputa. Det hadde eg ikkje kunna gjort viss eg hadde holdt babyen under amming. Men det er jo ikkje alle som får babyar det omtrent er umulig å legga frå seg utan at dei vaknar og hylskrik.
Gjest pysepusen Skrevet 26. august 2013 #18 Skrevet 26. august 2013 Jeg har aldri likt ammepute. Brukte en babydyne under armene i begynnelsen, nå ammer jeg uten noen "rekvisitter".
kaprifolen Skrevet 26. august 2013 #19 Skrevet 26. august 2013 Jeg liker ammeputen veldig godt! Funker med vanlige puter også, men raskere og enklere med ammepute!
Stinelin Skrevet 26. august 2013 #20 Skrevet 26. august 2013 Jeg var helt avhengig av min, selv om den ikke var den beste. Nå leter jeg etter Cozyfix til nestemann. Jeg trengte den høyere, siden jeg har ganske små pupper som sitter høyt. Fikk liksom aldri ungen høyt nok syntes jeg forrige gang. Vanlige puter i tillegg skled bare unna, og det var umulig å få til en godstilling hver gang. Og særlig om jeg var andre steder enn hjemme i sofaen syntes jeg det var veldig greit, i hvertfall i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå