Gå til innhold

Penger av barnevernet til ungdom som flytter for seg selv? hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en i familien som er under barnevernet og som nå skal flytte for seg selv i egen leilighet.

Jeg skal hjelpe til med å skrive en liste over alt som trengs og lurer litt på hvor mye som er normalt å få? Han har ingenting annet enn klær og leiligheten skal fylles med alt nødvendig.

Noen som har peil?

:)

Anonymous poster hash: 6f1b8...7b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en litt merkelig problemstilling. Enten har barnevernet en fast standard for hva en bruker skal få, eller så vet vel dere/barnet hva han trenger. Og hva en leilighet normalt er utstyrt med, har vel de fleste en formening om, men det avhenger gjerne litt av plassen som er tilgjengelig. Hva kan vi hjelpe med?

Skrevet

Det var en litt merkelig problemstilling. Enten har barnevernet en fast standard for hva en bruker skal få, eller så vet vel dere/barnet hva han trenger. Og hva en leilighet normalt er utstyrt med, har vel de fleste en formening om, men det avhenger gjerne litt av plassen som er tilgjengelig. Hva kan vi hjelpe med?

Jeg lurer mest på summen som er vanlig å få nå i 2013. jeg fikk selv 15.000,- for 9 år siden, men nå snakket de om 10.000 og å handle på loppemarked, blåkors osv. Mye fint man kan få der, men rart at summen er lavere enn hva jeg fikk for så mange år siden.

muligens forskjellig fra kommune til kommune da:)

Skrevet

Aha - summen. Nei, det vet jeg ingen ting om! Men det er mye mye rimeligere om man kan handle brukt, mye kan man også få gratis om man har mulighet for å hente, og det kan være fine og brukbare ting som kan holde i mange år videre.

Skrevet

Jeg ville søkt nav i stedet og gitt blanke i BV.

• Liker 1
Skrevet

Aha - summen. Nei, det vet jeg ingen ting om! Men det er mye mye rimeligere om man kan handle brukt, mye kan man også få gratis om man har mulighet for å hente, og det kan være fine og brukbare ting som kan holde i mange år videre.

Ja, veldig enig der:)

Skrevet

Jeg "fikk" leilighet av bv da jeg var ung, men fikk aldri penger til å handle møbler

Jeg flytta inn i en leilighet som var møbelert, fikk et visst beløp i mnd (eller fordelt på hver uke) til mat, strømmen betalte huseier (med penger fra bv regner jeg med) også fikk jeg penger til klær når jeg trengte det

Skrevet

Jeg fikk 10000. Det som er standard her i alle fall.

Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg ville søkt nav i stedet og gitt blanke i BV.

Man får ingenting fra NAV (sosialkontor) så lenge man er under atten.

Skrevet

Jeg fikk 10000. Det som er standard her i alle fall.

Ja det stemmer nok beløpet de oppga:) Syns bare det var rart at det var mindre enn jeg fikk for så mange år siden, men er vel grunnet at det finnes mye fint og billig på brukthandler osv nå:)

Takk for svar

Skrevet

Man får ingenting fra NAV (sosialkontor) så lenge man er under atten.

Ok, jeg forstod det sånn at vedkommende var fylt 18 år.

Skrevet

Vil bare tipse om at det er utrolig mye fint som gis bort på finn.no! :)

Anonymous poster hash: 874e1...fc8
  • Liker 1
Skrevet

Ok, jeg forstod det sånn at vedkommende var fylt 18 år.

Hvorfor skulle han da være under Barnevernet?

Skrevet

Hvorfor skulle han da være under Barnevernet?

Oppfølging til fylte 23 år kanskje.

• Liker 2
Skrevet (endret)

10 000 her og (samme som hos NAV), men kun om det er behov for full etablering. Inneholder f.eks leilighet seng trekker de fra 2000 som skal dekke seng.

Endret av liv
Skrevet

Vet ingenting om satser, men vet om et par stykker som har møblert en hel leilighet med alt av hvitevarer og TV via det som gis bort på finn.no. Det betinger at du har noen som kan hente.

Anonymous poster hash: 18dd1...81b

• Liker 1
Skrevet

Fikk også 15000 for 8 år siden. Har veldig mye av tingene fortsatt. Synes det var en veldig god start på "livet som voksen".

Anonymous poster hash: 69204...00f

Skrevet

Men kom på noe jeg kanskje burde nevne; jeg fikk krav om å betale de tilbake senere (og gjorde det selvfølgelig).

Vet ikke om det er vanlig?

Anonymous poster hash: 69204...00f

Skrevet

Her får de beløpet, må ikke betale tilbake.

Skrevet

Vil bare tipse om at det er utrolig mye fint som gis bort på finn.no! :)

Anonymous poster hash: 874e1...fc8

skulle til å tipse om det samme :) Og ellers så kan man få mye billig der også. Noen selger møbler til "gi bort pris" bare for å bli kvitt det. Kan også sette inn annonse, kanskje noen har noe som bare står å tar plass, men ikke har fått kvittet seg med deg enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...