Gå til innhold

"Barske menn med tredagersskjegg".. GJESP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser denne hele tida.. at såkalt "barske" menn med tredagersskjegg er så sykt HOT.

Vær litt mer kreative i preferansene da? ;) (Spøk, men med et hint av alvor)

Anonymous poster hash: e91d8...dff
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok! skal videreformidle viktigheten i budskapet, alt for deg!

Skrevet

Har du skral skjeggvekst, TS?

• Liker 3
Skrevet

Har du skral skjeggvekst, TS?

Dette er den traurigste hersketeknikken jeg leser her inne: at man liksom må være rammet av bitterhet over egne antatte tilkortkommenheter hvis man våger å starte en tråd om et gitt tema her inne. WildThings temmelig uoriginale virtuelle øyehimling over hvor syyykt uinteressant problemstillingen er, havner på en god nummer to. Dette er for øvrig skråblikk og generaliseringer, til opplysning.

Jeg er for øvrig enig med TS. Ikke at det plager meg at andre kvinner eeelsker «uvørne, rufsete menn med tredagers, litt kosepondus, og i rutete tømmerhuggerskjorte såvidt kneppet åpen nok til at man får et glimt av den hårete brystkassa» (jeg kaller ham bare Jack&Jones-mannen). Det er bare så ulidelig kjedelig. Faktisk, ved ettertanke, jeg vil gjerne at andre kvinner skal sikle over Jack&Jones-menn - det blir jo bare desto flere godbiter igjen til meg! Jeg liker dem litt snåle og typete i stilen, brown leather oxfords, glattbarberte, lett forfinede, noe sart, noe rent. En skinnveske full av bøker. Åh. Stephen Fry, bare yngre, og hetero.

• Liker 13
Skrevet

Enig. Ordentlig barske menn har selvsagt ordentlig skjegg!

Anonymous poster hash: 92ebb...844
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Stephan frå?

(Ifølge autokorrekt...)

Han må vel være en av de mindre spennende menneskene der ute. Usj...

• Liker 1
Skrevet

Og hva er en "kreativ" preferanse i dine øyne?

Helt greit for meg at de fleste menn ikke er kreative i det hele tatt ift. hvordan kvinner skal se ut. Tross alt fertilitet og femininitet menn responderer på. Ingen politisk bølge som forandrer det.

Skrevet

Stephan frå?

(Ifølge autokorrekt...)

Han må vel være en av de mindre spennende menneskene der ute. Usj...

Your point being...?

• Liker 7
Gjest Badebuksa
Skrevet

Your point being...?

at du nevner han som interessant, men at an ikke er det.

Menn med tredagersskjegg og øksen over skulderen er mer interessante.

• Liker 1
Skrevet

Dette er den traurigste hersketeknikken jeg leser her inne: at man liksom må være rammet av bitterhet over egne antatte tilkortkommenheter hvis man våger å starte en tråd om et gitt tema her inne. WildThings temmelig uoriginale virtuelle øyehimling over hvor syyykt uinteressant problemstillingen er, havner på en god nummer to. Dette er for øvrig skråblikk og generaliseringer, til opplysning.

Og mitt svar ER jo en generalisering og skråblikk-vinkling! herrefred og badle!

• Liker 2
Skrevet

stephen_biog.jpg

Anonymous poster hash: 7deaf...3de
  • Liker 6
Skrevet

at du nevner han som interessant, men at an ikke er det.

Menn med tredagersskjegg og øksen over skulderen er mer interessante.

Jeg synes han er langt mer interessant, jo. Hva er det for øvrig som er så magisk med tredagersskjegg? Alle menn med normal skjeggvekst kan oppnå det samme ved å droppe barberingen noen dager. Det er ikke noe manndomstegn i særlig imponerende forstand. Og øksen over skulderen? Hahaha. De fleste menn med tredagers og Jack&Jones-skjorte sitter mer foran tv-en med chipsposen enn de er ute og hugger trær. Som resten av befolkningen, grovt sett.

• Liker 9
Skrevet

tumblr_lvsixvck2b1r71fjjo1_400.jpg

kanskje litt mer enn tre dager, da - men hey. still hot.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for øvrig enig med TS. Ikke at det plager meg at andre kvinner eeelsker «uvørne, rufsete menn med tredagers, litt kosepondus, og i rutete tømmerhuggerskjorte såvidt kneppet åpen nok til at man får et glimt av den hårete brystkassa» (jeg kaller ham bare Jack&Jones-mannen). Det er bare så ulidelig kjedelig. Faktisk, ved ettertanke, jeg vil gjerne at andre kvinner skal sikle over Jack&Jones-menn - det blir jo bare desto flere godbiter igjen til meg! Jeg liker dem litt snåle og typete i stilen, brown leather oxfords, glattbarberte, lett forfinede, noe sart, noe rent. En skinnveske full av bøker. Åh. Stephen Fry, bare yngre, og hetero.

Helt enig i det første avsnittet!

Jeg har alltid lurt på om det virkelig finnes damer der ute som faller for slike menn du beskriver over her. Jeg liker helt klart Jack&Jones-mennene, derfor er det så fjernt å forestille seg noen liker noe annet, men fint for oss alle :). Men tredagers-skjegg, viser seg ofte å være finest 5-10 dager etter siste barbering. Så det tredagers-skjegget er ofte bare "fengsels-nupper" ala B-gjengen jeg forbinder det med, ikke lekkert!

Anonymous poster hash: 382a2...90e

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg synes han er langt mer interessant, jo. Hva er det for øvrig som er så magisk med tredagersskjegg? Alle menn med normal skjeggvekst kan oppnå det samme ved å droppe barberingen noen dager. Det er ikke noe manndomstegn i særlig imponerende forstand. Og øksen over skulderen? Hahaha. De fleste menn med tredagers og Jack&Jones-skjorte sitter mer foran tv-en med chipsposen enn de er ute og hugger trær. Som resten av befolkningen, grovt sett.

jeg har aldri skrevet at DU ikke synes han er interessant. Jeg bare skrev at han faktisk ikke er det........ For det er han ikke.

Så nå er ikke skjegg manndomstegn lenger heller? Er det feminint? Er det det du prøver å si?

Og alle i Norge sitter med potetgull (som det heter!!!!) foran TVen hele tiden, hver dag? Bare i helger?

Du er litt på viddene. Vedder på at du selv har skikkelig grovt nisseskjegg og brunt hår under armene, som du lar gro. Og kanskje fletter til og med. Med små, rosa sløyfer i :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror du leser litt for mye inn i "tredagers" og henger en stereotypi på det.

Jeg foretrekker litt tredagers skjegg og hår på brystet men ikke tømmerhoggertypen i det hele tatt. Og veldig mange kvinner faller i min kategori. Hår på brystet er maskulint og at kvinner liker dette er like naturlig som at menn faller for kvinner med myk hud og langt hår.

Mange menn i min sosiale sirkel jobber i finans og selv om jeg liker menn som er velutdannede og velkledd er mange av dem litt for 'glatte' for meg. Idealet er en mann som er velkledd og ambisiøs men ikke fremstår forfengelig eller metroseksuell.

Det blir litt for lett å kalle alle andres preferanser "kjedelig" bare fordi du tilfeldigvis er en outlier og liker sarte, forfinede menn... Det er kjedelig for veldig mange av oss. Det at idealmannen din er homofil sier jo litt.

Endret av Marie90
  • Liker 3
Skrevet

stephen_biog.jpg

Anonymous poster hash: 7deaf...3de

Hehe, er det Stephens tredagers og sovesveis du poengterer her? Det er jo ikke slik at jeg misliker tredagers i seg selv. Alle har vi jo dager hvor vi knapt gidder kikke i speilet, og å være avslappet og uhøytidelig er en svært attraktiv egenskap. Men stort sett er Stephen Fry - og andre av samme «mannetype» (om noe slikt finnes, men nå befinner vi oss som sagt på skråblikkforumet) - ikke spesielt uvørne og rufsete.

Jeg trenger ikke at en mann fremviser en liksom planlagt skjødesløshet og mandighet; det er ikke dette som avgjør om menn er menn for meg. Jeg er i det hele tatt ikke så utrolig opptatt av hvorvidt de ser mandige ut eller ikke, auraen av mandighet kommer helt naturlig og utvungent. Tredagersskjegg er i denne sammenheng mest et symbol for en type måte å være mann på, og for hva mange kvinner virker å fremholde som så utrolig attraktivt og mandig. En trendbølge. Jeg kan ihvertfall være en stemme som sier at det også finnes en del kvinner som liker noe annet! Selv en grad av utseendemessig androgynitet kan være ekstremt sexy og spennende. Og nei, jeg har ikke nisseskjegg og fletter under armene, jf. Badebuksas innlegg over her. ;)

• Liker 6
Skrevet

jeg har aldri skrevet at DU ikke synes han er interessant. Jeg bare skrev at han faktisk ikke er det........ For det er han ikke.

Jo, han er det, for absolutt alle som gidder å bry seg med det han sier. Ta en titt QI og bli vis.

Så nå er ikke skjegg manndomstegn lenger heller? Er det feminint? Er det det du prøver å si?

Og alle i Norge sitter med potetgull (som det heter!!!!) foran TVen hele tiden, hver dag? Bare i helger?

For min egen del er skjegg tegn på at jeg har vært skikkelig latsabb i helga, og gjerne ikke dusjet en gang. Ser opp til de som anlegger skjegg med vilje, og holder det på stell.

Du er litt på viddene. Vedder på at du selv har skikkelig grovt nisseskjegg og brunt hår under armene, som du lar gro. Og kanskje fletter til og med. Med små, rosa sløyfer i :)

Bom, bom og atter bom. Cosette er ei dame med ubendige meninger.

• Liker 5
Skrevet

Og mitt svar ER jo en generalisering og skråblikk-vinkling! herrefred og badle!

What he said! :vetikke:

• Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Nå er vel ikke heller "tredagerskjegg-mannen" en unison gjeng. Snakker dere her om friluftsmannen med 10 år gammal kakiskjorte og kakiskjorts, fjellstøvler i butikken, bustete hår og femdagersskjegg? Eller snakker dere om tømmerhugger-hipsteren i Oslo med design-tømmerskjorte, nazi-sveis og nøye frisert tredagers? Jeg vil si det er en stor forskjell på de som har en nøye planlagt "tømmerhuggerstil" og de som bare ikke kunne gitt mer faen.

Jeg vil tro de kvinner som liker den barske stilen lett kan se forskjell på en som ser ut som om han nettop kom hjem fra undercover i afghanistan, eller femukers tur i Finnskogen, og grünerløkka-hipsteren med nøye gjennomtenkt stil hvor skjegg er en del av uniformen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...