Gå til innhold

Middag for 1: forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man bor alene føles det av og til litt meningsløst å lage "ordentlig" middag, blir ofte bare en frossenpizza som slenges i ovnen eller noe brødmat. :-?

Har du et forslag til en enkel og rask middagsrett for én person?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjær opp en potet i båter, samt en gulrot i biter, en løk i skiver. Legg dette i en ildfast form. Ha over litt olje, salt, pepper og litt tørkede urter. Legg så over et par rå kyllinglår og krydre disse. Tilsett gjerne litt finhakket hvitløk også. Sett formen i stekeovnen på 200 grader. La stå i ca 1 time. Lager seg selv og smaker kjempegodt :-) Enkelt og greit. :)

Skrevet

Enkel, god og billig pastasaus (sunn er den også - hva mer kan man forlange av en saus :wink: )

Hakk så mye hvitløk du liker / tåler (jeg bruker 7-8 fedd, blir ikke så sterkt etter koking).

Surr hvitløken i olje og hell over en boks hermetiske tomater.

La koke så lenge du gidder, dess lengre, dess bedre blir det.

Smak til med salt og pepper.

Til slutt har du i noen sorte oliven skåret i skiver.

Ferdig! Kan evt. serveres med litt parmesan eller annen ost

For å variere kan du f.eks. bruke lettstekte baconstrimler, chorizo i skiver eller mozarellaterninger.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg bor for tiden alene, og spiser masse ulike typer pasta. Du trenger ikke avanserte sauser, så lenge du har gode råvarer. I går spiste jeg pasta med cherrytomater, kapers og krydder som jeg lot surre i en stekepanne. Til slutt raspet jeg godt med parmesan over og strødde på pinjekjerner.

Ellers anbefales pasta med pesto, parmesan og pinjekjerner. Eller tunfisk, løk, cherrytomater og oliven...

Less is more, og det er både sunt og tar lite tid å lage, i tillegg kan du lett bestemme mengden slik at du slipper rester dagen derpå.

Ellers anbefaler jeg salater; gresk salat, tunfisksalat, eller min favoritt med ruccola, artisjokkhjerter, pinjekjerner, kapers, mozzarella og en pestodressing over til slutt.

Gjest Poirot
Skrevet

Supper.

Lage gryterett og fryse ned porsjonspakninger til en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...