kaliina Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Hei KG! Jeg er ei jente (ung kvinne?) i en alder av 25. Lang historie kort: flyttet til Oslo for nå et år siden etter et brudd og så frem til å bli kjent med nye mennesker og være litt singel. Ha det gøy, nyte. Starte litt på nytt. To mndr senere satt jeg plutselig i et nytt forhold (møttes på nettet). Det er nå slutt. Problemet er bare at alt omhandlet denne ene personen det halve året, og nå sitter man her uten noenting. Føler ensomheten og det å sitte inne alene gjør at bruddet bare blir værre og dratt ut i en hel evighet og vil bare ut å gjøre ting. Bli kjent med nye mennesker og bare ha det gøy. Jeg vil ikke se tilbake på livet mitt om 20 år og se ei på 25 som bare satt inne og hadde det kjipt. Den gleden og den spente følelsen jeg hadde for et år siden ser ikke ut til å komme tilbake. Jeg har lyst til å bli kjent med nye mennesker (som i vennskap), men jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Syns helt ærlig det er veldig vanskelig å bli kjent med nye folk i virkeligheten. Jeg mener, hvor starter en? Syns det virker så rart å bare skulle begynne å prate med en tilfeldig person ute på gata.. Det ligger ikke min natur i det hele tatt. Har prøvd lenge å gå bort i fra det å møte nye personer på nett, men ser jo at min metode så langt ikke funker (dvs, sitte inne og deppe pga ensomhet). Har dere noen tips til hva en kan gjøre? Hvor starter man?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Kjenner godt til dine følelser og det er ikke lett å bare hive seg ut og komme i kontakt med fremmede. Vurder dine hobbyer og interesser, finn noe du kan drive med i fritden. Å være i forsamlinger er en av de beste måtene for nye bekjentskaper. Ellers har du aktivitetsvenner.no hvis du vil prøve å finne venner fra nettet. Jeg er medlem der og har møtt en del. Kan gjerne sende deg link til profilen min hvis du vil ha innføring der. Anonymous poster hash: 44b04...5ff
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Hei TS. Jeg forstår akkurat hva du føler. Jeg sitter her selv og føler at det halvåret som gikk aldri kommer igjen. Jeg tenker flytte til Oslo men kjenner ingen der. I tillegg er jeg dårlig på å bare hive meg på nye og tilfeldige mennesker, men skulle så gjerne fått noen venner. Om jeg bodde der nå så hadde jeg dratt deg med ut på noe :-) Evt bare drikket kaffe sammen og delt gode og onde tanker :-) Anonymous poster hash: 3baf8...49d
kaliina Skrevet 27. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2013 Kjenner godt til dine følelser og det er ikke lett å bare hive seg ut og komme i kontakt med fremmede. Vurder dine hobbyer og interesser, finn noe du kan drive med i fritden. Å være i forsamlinger er en av de beste måtene for nye bekjentskaper. Ellers har du aktivitetsvenner.no hvis du vil prøve å finne venner fra nettet. Jeg er medlem der og har møtt en del. Kan gjerne sende deg link til profilen min hvis du vil ha innføring der. Anonymous poster hash: 44b04...5ff Det går i jobbing 8-16 og trening hver dag med unntak av en helgedag, så har en hobby som tar en god del av tiden der heldigvis. Men det er jo disse timene utenom, da. Det blir jo fortsatt mange timer hvor en sitter alene og ønsker at en ikke gjorde det. Ja, det kunne jo vært hyggelig å prøve ut noe sånt, hvorfor ikke? Kan vel umulig tape noe på det.. Tusen takk for svar
kaliina Skrevet 27. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2013 Hei TS. Jeg forstår akkurat hva du føler. Jeg sitter her selv og føler at det halvåret som gikk aldri kommer igjen. Jeg tenker flytte til Oslo men kjenner ingen der. I tillegg er jeg dårlig på å bare hive meg på nye og tilfeldige mennesker, men skulle så gjerne fått noen venner. Om jeg bodde der nå så hadde jeg dratt deg med ut på noe :-) Evt bare drikket kaffe sammen og delt gode og onde tanker :-) Anonymous poster hash: 3baf8...49d Ja, er akkurat det. Har ikke noe problemer med å prate med folk når kontakten først er opprettet, men det er liksom dette med å få opprettet den kontakten som er så vanskelig.. Det kunne vært hyggelig Tusen takk for svar
Hecubaa Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Har KG fortsatt Oslo-treff innimellom? I såfall er det verdt å teste ut! Jeg har fått masse venner her som jeg treffer ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå