Gjest Utlogget dame Skrevet 23. april 2004 #1 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg vil ikke bruke hormonbasert prevensjon av helsemessige årsaker, og har bestemt meg for å prøve Ladycomp eller Persona når det blir aktuelt, altså i et (fast) forhold. Er ikke i et forhold akkurat nå. Jeg vet at disse skal være like sikre som p-piller. Men er det noen som ikke er samboere / ektepar som bruker dem (en av dem)? Noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2004 #2 Del Skrevet 23. april 2004 Velg isåfall for all del Persona. Ladycomp er et overpriset termometer. Hvis du vil bruke temperaturmetoden til å finne sikre perioder, klarer du det like bra med et digitalt termometer. Det koster 74 kroner på apoteket. For begge metodene gjelder det at de påviser sikre perioder. Det vil enten si mye avholdenhet, eller alternativ prevensjon på "røde" dager. Og det bør ikke være noen katastrofe om du skulle bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 23. april 2004 #3 Del Skrevet 23. april 2004 Persona er 94% sikker hvis den brukes riktig og du har en syklus på 23-35 dager. Ladycomp er 99,3% sikker hvis den brukes korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget dame Skrevet 24. april 2004 #4 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har regelmessig mens, 28 dagers syklus. Når man sier at det ikke bør være noen katastrofe om man blir gravid så antar jeg at det siktes til de usikre dagene? Det er jo bare under eggløsnig man kan bli gravid. Hvor mange dager er usikre? Fem? Det er jo bare å fylle nattbordskuffen med kondomer, eller? Bedre med hormonmåling eller temepraturmåling??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 24. april 2004 #5 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har regelmessig mens, 28 dagers syklus. Når man sier at det ikke bør være noen katastrofe om man blir gravid så antar jeg at det siktes til de usikre dagene? Det er jo bare under eggløsnig man kan bli gravid. Hvor mange dager er usikre? Fem? Det er jo bare å fylle nattbordskuffen med kondomer, eller? Bedre med hormonmåling eller temepraturmåling??? I løpet av et år vil 6 av 100 kvinner bli gravide som resultat av at Persona ikke identifiserer de fertile dagene korrekt. De usikre dagene kommer i tillegg. Med Persona vil du ideelt ha 6-10 røde dager i løpet av en syklus. Det varierer hva som passer best for hver enkelt, hormonmåling ved hjelp av Persona passer ikke for de som har korte eller lange sykler. Temperaturmåling kan passe uansett syklus og man blir godt kjent med hvordan kroppen fungerer. Ladycomp er kostbar, men enkel å bruke. Ønsker du å gjøre det på egen hånd (med det mener jeg å bruke et vanlig digitalt termometer) anbefaler jeg å låne/kjøpe bøker som tar opp hvordan man kan bruke naturmetoden som prevensjon. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #6 Del Skrevet 26. april 2004 Persona er 94% sikker hvis den brukes riktig og du har en syklus på 23-35 dager. Ladycomp er 99,3% sikker hvis den brukes korrekt. So far so good.. Det er relativt mange som blir gravide når de bruker disse prevensjonsmidlene, så det bør ikke være krise om man blir gravid. 99,3 hørtes veldig mye ut, spesielt siden jeg vet om mange som har blitt gravide til tross for Ladycomp. Jeg hadde aldri tord å satse på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 26. april 2004 #7 Del Skrevet 26. april 2004 So far so good.. Det er relativt mange som blir gravide når de bruker disse prevensjonsmidlene, så det bør ikke være krise om man blir gravid. 99,3 hørtes veldig mye ut, spesielt siden jeg vet om mange som har blitt gravide til tross for Ladycomp. Jeg hadde aldri tord å satse på dette. Se http://www.raxmedical.com/tests5.html (Retrospective clinical trial of contraceptive effectiveness of the electronic fertility indicator Ladycomp/Babycomp) When the BC/LC was used for contraception, 33 unplanned pregnancies were identified in 10 275 months of use. Therefore the total pregnancy rate or use effectiveness is 33 x 1200/ 10 275, which gives a Pearl Index [11] of 3.8. Counting only the pregnancies which occurred as a result of intercourse when the computer showed a green light, we found 6 pregnancies, giving a method pregnancy rate of 0.7 according to the Pearl Index. LC/BC viser seg å være svært sikker hvis man ikke har sex på røde og gule dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 26. april 2004 #8 Del Skrevet 26. april 2004 99,3 hørtes veldig mye ut, spesielt siden jeg vet om mange som har blitt gravide til tross for Ladycomp. Kjenner du disse som har blitt gravide eller har du bare hørt om ? Lurer på om jeg skal begynne å hadde ikke tenkt til å bli gravid. Noen her inne som har blitt gravide på grønn dag når de brukte Lady Comp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 26. april 2004 #9 Del Skrevet 26. april 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=76884 Folk har blitt gravide med p-piller også, selv om de sises å være nesten 100% sikre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #10 Del Skrevet 26. april 2004 Kjenner du disse som har blitt gravide eller har du bare hørt om ? Lurer på om jeg skal begynne å hadde ikke tenkt til å bli gravid. Noen her inne som har blitt gravide på grønn dag når de brukte Lady Comp? En venninne av moren min ble gravid, og hun var _nøye_. Har også lest om flere på internett som har blitt gravide. På www.doktoronline.no har nesten alle dårlige erfaringer med Ladycomp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 27. april 2004 #11 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har brukt Ladycomp i halvannet år og ikke blitt gravid på grønne dager, som Luna sier man kan bli gravid på p-piller også! Jeg er hvertfall fornøyd med ladycomp som prevensjon, og jeg anbefaler den gjerne videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #12 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg brukte persona før, var kjempenøye, og fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke. Likevel løper det en 1-åring rundt beina mine Ble vel gravid etter ca. 5-6 mnd. Nå var ikke det så farlig å bli gravide for oss, og i dag er jeg veldig takknemmelig for at det ble som det ble :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 27. april 2004 #13 Del Skrevet 27. april 2004 Det er ikke veldig uvanlig å bli gravid med Persona. 1 av 17 blir det i løpet av et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå