Gjest helleanette Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Dette er en utrolig komplisert historie, derfor vanskelig å forklare. Sorry for eventuell rot. Dette startet for mange år siden, på ungdomsskolen. En utrolig irriterende gutt var forelsket i meg og var som min lille skygge som jeg hersjet rundt med, siden jeg overhode ikke følte det samme for han. Jeg var utrolig ekkel mot han, og syntes mest bare han var en plage. Helt til en dag han kom til huset mitt siden vi hadde kranglet, og vi lå i senga å snakket sammen og hadde ordnet opp, så ser jeg han dypt i øynene og innser at: denne gutten er helt utrolig nydelig!! Helt ut av det blå kysset vi, og jeg husker enda dette kysset, tre år etterpå, som om det var igår. Jeg var flau over han, og vi skjulte "forholdet" vårt for alle vennene vår, og følelsene ble bare sterkere og mer intens for hver dag som gikk. Til slutt ble det så intenst at vi både elsket og HATET hverandre. Vi kranglet hele tiden, og INGENTING annet provoserte meg mer enn den gutten der gjorde. Vi ble til slutt så sta og "stolte" at vi innrømmet ALDRI til hverandre at vi elsket hverandre, det var en skam å si til hverandre, og om en av oss sa det "tapte" den person "leken".. Vi elsket hverandre utrolig høyt, men avsluttet alt på en stygg måte. Jeg har hatt to kjærester etter dette, men var utro mot dem begge med han. Hver gang vi møtes klarer vi ikke å motstå hverandre, vi hadde en sykt bra kjemi og utrolig bra sex!! Men hver gang vi skulle skille lag avsluttet vi med å krangle å hate hverandre igjen. Idag, tre-fire år etterpå, elsker jeg den gutten like høyt, vi er uvenner idag, men forige uke sist møttes vi og hadde fysisk kontakt. Han har blidd en helt annen gutt nå, og har ny jente hver helg, han har blidd ei jævla mannehore. Sier jeg har ødelagt tillitten hans til jenter. Han er utrolig slem mot meg, og jeg mot han. men.... Jeg er så utrolig forelsket, ser for meg barn og ekteskap med denne gutten. Men vi fungerer ikke sammen... krangling, vold og hat ødelegger alt for oss. Hvordan skal jeg komme meg vekk fra dette? Jeg ønsker det jo ikke, men jeg må. Hvordan skal jeg glemme han? Jeg ELSKER han! Alle sier tiden leger alle sår, men etter vi avsluttet alt for 3-4 år siden elsker jeg han fortsatt like mye. Jeg ser virkelig ikke for meg at jeg kommer meg over han. Jeg er helt ødelagt....
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Er dette kjærlighet? Eller er det evt forelskelse, begjær eller noe annet? Har en eller begge av dere et psykisk problem? Jeg greier ikke å forstå hvordan dere kunne behandle hverandre stygt, dersom dere elsket hverandre. Er det som dette?: (Noen kalte følgende et dysfunksjonelt forhold)
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Om kjærlighet (The art of loving) av Erich Fromm: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Art_of_Loving http://www.goodreads.com/author/quotes/8788.Erich_Fromm
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 “Love is a decision, it is a judgment, it is a promise. If love were only a feeling, there would be no basis for the promise to love each other forever. A feeling comes and it may go. How can I judge that it will stay forever, when my act does not involve judgment and decision.” ― Erich Fromm, The Art of Loving http://www.goodreads.com/work/quotes/1561022-the-art-of-loving
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Så hva skjer? En helt vanlig natt til mandag altså? Følelser og kjærlighet ja. Kan være noe herk noen ganger. Det sies også at hat og kjærlighet er bare to sider av samme mynt. Ufint om dere ikke behandler hverandre bra da.Anonymous poster hash: a4d21...2dc
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Dette er en utrolig komplisert historie, derfor vanskelig å forklare. Sorry for eventuell rot. Dette startet for mange år siden, på ungdomsskolen. En utrolig irriterende gutt var forelsket i meg og var som min lille skygge som jeg hersjet rundt med, siden jeg overhode ikke følte det samme for han. Jeg var utrolig ekkel mot han, og syntes mest bare han var en plage. Helt til en dag han kom til huset mitt siden vi hadde kranglet, og vi lå i senga å snakket sammen og hadde ordnet opp, så ser jeg han dypt i øynene og innser at: denne gutten er helt utrolig nydelig!! Helt ut av det blå kysset vi, og jeg husker enda dette kysset, tre år etterpå, som om det var igår. Jeg var flau over han, og vi skjulte "forholdet" vårt for alle vennene vår, og følelsene ble bare sterkere og mer intens for hver dag som gikk. Til slutt ble det så intenst at vi både elsket og HATET hverandre. Vi kranglet hele tiden, og INGENTING annet provoserte meg mer enn den gutten der gjorde. Vi ble til slutt så sta og "stolte" at vi innrømmet ALDRI til hverandre at vi elsket hverandre, det var en skam å si til hverandre, og om en av oss sa det "tapte" den person "leken".. Vi elsket hverandre utrolig høyt, men avsluttet alt på en stygg måte. Jeg har hatt to kjærester etter dette, men var utro mot dem begge med han. Hver gang vi møtes klarer vi ikke å motstå hverandre, vi hadde en sykt bra kjemi og utrolig bra sex!! Men hver gang vi skulle skille lag avsluttet vi med å krangle å hate hverandre igjen. Idag, tre-fire år etterpå, elsker jeg den gutten like høyt, vi er uvenner idag, men forige uke sist møttes vi og hadde fysisk kontakt. Han har blidd en helt annen gutt nå, og har ny jente hver helg, han har blidd ei jævla mannehore. Sier jeg har ødelagt tillitten hans til jenter. Han er utrolig slem mot meg, og jeg mot han. men.... Jeg er så utrolig forelsket, ser for meg barn og ekteskap med denne gutten. Men vi fungerer ikke sammen... krangling, vold og hat ødelegger alt for oss. Hvordan skal jeg komme meg vekk fra dette? Jeg ønsker det jo ikke, men jeg må. Hvordan skal jeg glemme han? Jeg ELSKER han! Alle sier tiden leger alle sår, men etter vi avsluttet alt for 3-4 år siden elsker jeg han fortsatt like mye. Jeg ser virkelig ikke for meg at jeg kommer meg over han. Jeg er helt ødelagt.... Kanskje finner du noen gode råd her: http://no.wikipedia.org/wiki/Elsk-hat_forhold http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article404741.ece?gclid=CMz5nKakmrkCFeR2cAodlkIAJQ
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 ^^ Er det noen med lignende erfaringer som kan hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Trenger du enda en link? Anonymous poster hash: a4d21...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå