Gå til innhold

En veldig teit tittel på et enda teitere emne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..så jeg skal ta en buss imorra. En lokalbuss til sentrum for å ta en kaffe med et nytt bekjentskap før jeg skal ta en buss til skolen etterpå igjen..og jeg gruer meg. Jeg gruer meg så mye at jeg ligger våken og skriver det her..håper at noen kan gi meg noen gode råd. Det er så sinnsykt patetisk. Jeg går på skole, har kjæreste, mange kompiser og venninner, har akkurat flyttet hjemmefra som faktisk har gått ganske så vellykket..dog jævlig langt hjemmefra. Typ 3 dager med bil. Men buss-skrekken kom før jeg flytta også altså. Ihvertfall, ingen vet det her..for en så sykt tragisk ting det hadde vært å si. At jeg ikke tør å ta bussen. At jeg føler alle ser på meg. At jeg blir klam i hendene og egentlig vil bare begynne å grine. At bussen stopper der jeg skal av, men så rekker ikke jeg å komme meg ut før den kjører igjen..At det er MITT mareritt. Det er så teit..så jeg trenger noen råd. For jeg skal ta bussen i morgen! Ikke gå i en time bare for å unngå det..har kjøpt busskort for tre mnd så nå skal ikke skal sløse bort de pengene mer..

Vær så snill :))

Anonymous poster hash: 0bbe7...77c

Videoannonse
Annonse
Gjest Superwoman!
Skrevet

Det går så fint skal du se! :)

• Liker 1
Skrevet

Sett deg langt frem. Da er du nært utgangen, slik at du kommer deg fort ut. Da er du også nært bussjåføren slik at du slipper å rope fra bakerst i bussen at han glemte å stoppe :)

Ta med deg musikk og trykk på smarttelefonen din om du har. Da går tankene til noe annet enn å fokusere på de andre passasjerene :)

Det er alltid mange raringer på busser, så det skal mye til for at folk ser og tenker rart om deg.

Lykke til! :)

• Liker 2
Skrevet

Et alternativ er at du går på bussen og setter deg ned langt fremme. Dermed sitter du like ved utgangen, og sjåføren kan ikke unngå å se at du skal av (noe han gjør ellers også, men). Det verste som kan skje om du blir med bussen et ekstra stoppested, er at du må gå litt lenger for å komme dit du skal.

Hvis du er redd for at noen skal se på deg, kan du selv ta en titt på passasjerene når du går bakover i bussen. Det du vil legge merke til da, er at alle har nok med sitt. Ingen sitter og måper mens de studerer deg. Spør deg selv hvor mange passasjerer du egentlig kan huske noen detaljer om etter en busstur. Sånn er det for andre også.

Tar du bussen utenom rushtid, eller fra et av de første stoppestedene, vil det heller ikke være så mange passasjerer å bekymre seg for.

Skrevet

Åh som jeg kjenner meg igjen, jeg hadde det på samme måte da jeg var yngre, men da mest pga. lite trening, hadde rett og slett aldri trengt å ta særlig med buss før jeg flyttet hjemmefra. Jeg var redd for å trykke for tidlig, for sent, ikke komme meg av bussen osv. osv. Det beste forslaget jeg har er derfor å ta masse buss en stund (du har jo mnd. kort), lær deg holdeplassene så du vet når du må trykke, og lær deg rutene du kommer til å bruke mest.

Gå gjerne på bussen foran og spør sjåføren om et eller annet som gjør at han skjønner at du er ny i byen, og hvilket stoppested du skal av (typ. "bør jeg gå av på #holdeplass# hvis jeg skal til ****", så er han kanskje litt ekstra oppmerksom på at du skal av. Sett deg i tillegg rett ved døra i midten, eller stå, om det ikke er langt.

Jeg var også veldig selvbevisst tidligere, men har jo innsett med årene at andre ikke bryr seg særlig om hva jeg tar meg til, de har nok med seg selv. Skulle de likevel legge merke til meg er det jo bare for en kort stund, etter 10 sek. har de lagt merke til noe annet i stede. Det er ytterst sjelden noen står og stirrer og gapskratter, selv når jeg har tryna på glattisen :) Lær å le av deg selv, det hjelper masse.

Skrevet (endret)

..

Endret av Intro
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...