plix Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Før kunne jeg koble mobilen (Sony Xperia arcS) til pcen, og enkelt finne frem mobilen under Datamaskin, som en liten ekstern disk- som om mobilen var en minnepenn. Nå må jeg tydeligvis installere et program for å kunne nå inn på innholdet til mobilen fra pcen, det er så frustrerende! Eller må jeg det? Mobilen vises ikke lengre, med mindre jeg går med på å installere programmet. Har gjort det nå (Sony Pc Companion), og er lettere forvirret. (Les, river av meg håret!) Kan jeg virkelig ikke overføre bildene manuelt fra mobilen lengre? Er det noen der ute som vet hva jeg kan gjøre? Gjør jeg noe feil? Hadde blitt utrolig takknemlig for noen tips her, altså.. 1
plix Skrevet 25. august 2013 Forfatter #2 Skrevet 25. august 2013 Oppdatering: Programmet finner ikke mobilen min heller.. Sitter i skrivende stund og får beskjed på beskjed om å koble tlf fra og til, for hver eneste lille ting. 1
TMB Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Regner med du har prøvd å starte både mobil og PC på nytt, samt prøvd alle USB-portene på PCen? 1
Lutetium 71 Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 To ting: 1.Prøv med en annen kabel eller pc 2.Prøv å sette mobilen til å bruke MSC (mass storage device class), og hiv inn et minnekort i den om den ikke har. 1
plix Skrevet 26. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2013 Takk for svar! Beklager sen oppdatering: Etter en hel del googling fant jeg ut at jeg måtte forandre på en innstilling under USB, til MSC som Lutetium 71 skriver. Slik fant pcen mobilen, men jeg oppdaget fort et nytt problem. Det ordnet programmet automatisk heldigvis etter litt ny reseach. Nemlig den at jeg måtte oppdatere Android 2 til 4.. Xperia arc S er en helt grei mobil, men etter oppdateringen merker jeg ennå mer til den veldig lave lagringsplassen på mobilen-selv med minnekort i holder det ikke. Har flyttet alt som flyttes kan over til minnekortet, og avinstallert alt som ikke er i bruk. Likevel kan ikke jeg oppdatere flere apper, og noen av de utdaterte er de appene som er låst til mobilen. Under min reseach ramlet jeg over begrepet "rooting", og hvis jeg forsto riktig, er det omtrent eneste muligheten jeg har for å frigjøre plass. Fristende, men er skeptisk på om det er lovlig eller uten risiko. Ettersom jeg i grunn og bunn ikke anbefaler denne mobilen til andre enn de som bruker tlf mindre enn meg, høres ikke det ut som en fæl risiko og ta. Må nok uansett sette meg mer inn i det. Beklager for et langt "foredrag" 1
plix Skrevet 26. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2013 Regner med du har prøvd å starte både mobil og PC på nytt, samt prøvd alle USB-portene på PCen? Kan bekrefte at det ble prøvd ut det også, uten resultat. Heldigvis ordnet det seg. Etter oppdateringen av programvare på mobil, så kunne jeg som før finne til bildene manuelt 1
Lutetium 71 Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Takk for svar! Beklager sen oppdatering:Etter en hel del googling fant jeg ut at jeg måtte forandre på en innstilling under USB, til MSC som Lutetium 71 skriver.Slik fant pcen mobilen, men jeg oppdaget fort et nytt problem. Det ordnet programmet automatisk heldigvis etter litt ny reseach. Nemlig den at jeg måtte oppdatere Android 2 til 4..Xperia arc S er en helt grei mobil, men etter oppdateringen merker jeg ennå mer til den veldig lave lagringsplassen på mobilen-selv med minnekort i holder det ikke. Har flyttet alt som flyttes kan over til minnekortet, og avinstallert alt som ikke er i bruk. Likevel kan ikke jeg oppdatere flere apper, og noen av de utdaterte er de appene som er låst til mobilen.Imponerende at du i det hele tatt klarer å kjøre ICS på den der. Har en Xperia selv, med dualcore prosessor. 320 MB er litt i underkant, ja. Under min reseach ramlet jeg over begrepet "rooting", og hvis jeg forsto riktig, er det omtrent eneste muligheten jeg har for å frigjøre plass. Fristende, men er skeptisk på om det er lovlig eller uten risiko. Ettersom jeg i grunn og bunn ikke anbefaler denne mobilen til andre enn de som bruker tlf mindre enn meg, høres ikke det ut som en fæl risiko og ta. Må nok uansett sette meg mer inn i det.Beklager for et langt "foredrag" Tenker litt på rooting selv, på grunn av lite tilgjengelig arbeidsminne (RAM). Det er fullstendig lovlig å roote, men garantien ryker jo. Men det skal visst gå an, i noen tilfeller, å "tilbakeroote" om du trenger å benytte deg av garantien. Om mobilen blir "bricked" (dauer) under rootingen sitter du i klemma, dog. Risikoen utenom det, er bare å huske backup av filene dine. Det stemmer at man trenger rooting i mange tilfeller, siden det gir deg noe tilsvarende administrator-rettigheter på en pc. Jeg hadde ikke likt en pc der man var låst til den crapwaren som fulgte med. 1
plix Skrevet 27. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2013 Imponerende at du i det hele tatt klarer å kjøre ICS på den der. Har en Xperia selv, med dualcore prosessor. 320 MB er litt i underkant, ja. Tenker litt på rooting selv, på grunn av lite tilgjengelig arbeidsminne (RAM). Det er fullstendig lovlig å roote, men garantien ryker jo. Men det skal visst gå an, i noen tilfeller, å "tilbakeroote" om du trenger å benytte deg av garantien. Om mobilen blir "bricked" (dauer) under rootingen sitter du i klemma, dog. Risikoen utenom det, er bare å huske backup av filene dine. Det stemmer at man trenger rooting i mange tilfeller, siden det gir deg noe tilsvarende administrator-rettigheter på en pc. Jeg hadde ikke likt en pc der man var låst til den crapwaren som fulgte med. Takk for innspill Jeg har ikke et kast-og-bruk forhold til mobiler, men kjenner litt på at om mobilen skulle ryke er det likevel ikke det store tapet. Skal prøve meg på rooting jeg (med hjelp fra en erfaren), hadde virkelig blitt 100% fornøyd om det hjelper litt på både RAM og det å kunne oppdatere apper når det trengs. Ikke minst å gjemme litt unna de appene som jeg selv ikke bruker, men som fulgte med mobilen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå