Freaky Fly Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Hei. For snart to uker siden endte jeg opp med noen kraftige blåmerker etter et hardt fall. Et var rett over kneet/litt mot innsiden av låret, og det var selvfølgelig veldig vondt, ømt og fargerikt. Kjente etterhvert at et område ble numment - litt som om et lite område er bedøvet når jeg stryker fingeren over. det kjennes også litt hardt ut, men vet ikke om det bare er fordi det er hovent? Er det noen som har opplevd det samme, eller er det noe det kan være lurt å sjekke opp? Tror ikke det er noe big deal altså, bare føles litt merkelig og jeg har aldri opplevd det før
lillemeg90 Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Når man får blåmerker får man jo blodansamlinger under huden som kan bli ganske vonde! om det ikke gir seg på en stund så kan du jo sjekke det opp, men det er nok helt normalt:)
Freaky Fly Skrevet 31. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2013 Ja - at det er vondt er selvfølgelig ikke en overraskelse Det eneste jeg reagerer på er at det er numment (kjennes altså ut som om det er satt bedøvelse i et lite område) og hardt. Men, det går vel sikkert over av seg selv etterhvert regner jeg med
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Det er nok blødningen som gjør det - spreng i vevet og kanskje klemmer det litt på en nerve. Når en får et skikkelig blåmerke kan det gå ganske dypt i vevet, og når det blør under huden så kommer jo ikke det blodet seg noen vei. Så da får du et område som kan kjennes litt hardt og numment. Anonymous poster hash: bcbbd...935
Cata Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Jepp, jeg har hatt noe slikt etter at jeg klasket kanten på en stålplate i leggen... (Au!!!!) Da fikk jeg et solid blåmerke som var gikk over fra å være vondt til å bli numment i lange tider etterpå. Jeg tenkte bare på det som at jeg hadde moset en del nervetråder i det området. Har forresten "blåmerke" der enda, og det må være over 10 år siden det hendte. Selvsagt er det ikke ekte blåmerke men huden ble faktisk varig misfarget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå