AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Det er altså slik at jeg er 18 og er 1.71 m høy. Dette er ikke kjempehøyt men jeg går likevel under kategorien 'høy'. Kan jeg med denne høyden ha muligheten til å bli modell? Både Tone Damli og Kenza Zouiten har samme høyde, og har hatt diverse modell jobber. Så det er vel ikke helt håpløst ?Anonymous poster hash: a2b88...437
Marie90 Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 (endret) 175 cm eller mer. Tone Damli har aldri vært profesjonell modell, men har muligens fått oppdrag på bakgrunn av å allerede være kjendis eller via venner (som endel jenter har). Samme gjelder en rekke bloggere. De har aldri vært registrert hos modellbyrå, i hvert fall ikke før de allerede var kjendiser. De fungerer da ikke som "modeller", men selger navnet sitt. Det er alternative byråer som ansatter til reklamer o.l. som kan bruke kortere modeler. Endret 25. august 2013 av Marie90 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Spørs hvilken type modell. Kunstmodeller har gjerne ikke så strenge krav til høyde og slik - de kan være litt utenfor boksen. Ellers er det en fordel å være høyere enn det du er, men det er jo ikke håpløst. Anonymous poster hash: 2aea8...01f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Det er egentlig bare en myte at modeller må være så høye. Det finnes en god del ettertraktede high fashion-modeller som er under 175 cm. Modellbyråene skriver ofte at modellen er høyere enn det de er. "Lave" modeller inkluderer Sasha Pivovarova, Ginta Lapina, Agyness Deyn og Devon Aoki. Modeller over 180 cm. blir derimot ofte listet som kortere enn det de er. 171 cm er ikke veldig høyt. Et par centimeter over gjennomsnittet, men det skader jo ikke å prøve. Anonymous poster hash: e8f94...51e
Gjest Yellowrose Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 De MÅ være MINST 1.75, dette er det laveste de fleste modellbyråer godtar.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 De MÅ være MINST 1.75, dette er det laveste de fleste modellbyråer godtar. Nei, det stemmer ikke. Vet om en god del ettertraktede high fashion-modeller som er lavere enn 175 cm. Anonymous poster hash: e8f94...51e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 175 cm eller mer. Tone Damli har aldri vært profesjonell modell, men har muligens fått oppdrag på bakgrunn av å allerede være kjendis eller via venner (som endel jenter har). Samme gjelder en rekke bloggere. De har aldri vært registrert hos modellbyrå, i hvert fall ikke før de allerede var kjendiser. De fungerer da ikke som "modeller", men selger navnet sitt. Det er alternative byråer som ansatter til reklamer o.l. som kan bruke kortere modeler. Kenza som trådstarter skriver om har vært registrert i et modellbyrå siden hun var barn. Hadde sitt første reklameoppdrag som 10åring for kleskjeden JC. Altså før hun ble blogger. Så hun har alltif hatt og har fortsatt mange "ekte" modelopprag. Men ja, helt enig i det fu skriver. kjendiser og bloggere blir spurt om å stille opp som model på et oppdrag hvor de reklamerer for et produkt, nettopp fordi de er bloggere og kjendiser. For de selger så mye bedre enn en vanlig ukjent model. Anonymous poster hash: 9f65a...476
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Det er altså slik at jeg er 18 og er 1.71 m høy. Dette er ikke kjempehøyt men jeg går likevel under kategorien 'høy'. Kan jeg med denne høyden ha muligheten til å bli modell? Både Tone Damli og Kenza Zouiten har samme høyde, og har hatt diverse modell jobber. Så det er vel ikke helt håpløst ?Anonymous poster hash: a2b88...437 Du mangler 7-10 cm på strømpelesten.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Du mangler 7-10 cm på strømpelesten. Nei, hun mangler 3cm. Anonymous poster hash: 9f65a...476 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Nei, det stemmer ikke. Vet om en god del ettertraktede high fashion-modeller som er lavere enn 175 cm. Anonymous poster hash: e8f94...51e Joda, men nå har som regel disse high fashion-modellene særegenhet. Det er få av dem, men de har en spesiell utstråling og et spesielt utseende. Anonymous poster hash: fc477...0db 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Joda, men nå har som regel disse high fashion-modellene særegenhet. Det er få av dem, men de har en spesiell utstråling og et spesielt utseende. Anonymous poster hash: fc477...0db Ikke så få som man skulle tro. Jeg leser en god del på thefashionspot, og de aller fleste modellene er enten listet som høyere enn lavere enn det de egentlig er. Det samme ser man etter en visning. Det kan være stor høydeforskjell på to modeller som ifølge modellbyrået har samme høyde. Anonymous poster hash: e8f94...51e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 eller, skulle det stå. Ikke enn Anonymous poster hash: e8f94...51e
Marie90 Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 (endret) Til de som nevner lavere modeller - dette er unntak. Man skal ha bøttevis med enten helt unike trekk, kjendisstatus eller kontakter for å få det til å funke. Nesten alle modellbyråer setter opp 175 cm som minimum på nettsidene sine. Hvis de var bekymret for å gå glipp av den neste Agyness Deyn (som forresten nesten ikke blir ansatt lengre) så hadde de satt et lavere krav. Men det gjør de ikke. En venninne av meg jobbet i modellbyrå og ble drittlei av alle jentene som kom inn, var lavere enn deres krav, og nevnte Kate Moss og hver gang måtte hun si "du er ikke Kate Moss". T.o.m. de litt kortere modellene idag er 173 cm. 171 cm er for lite. Det finnes mindre modellbyrå som jobber for private kunder og har en liten gruppe mindre modeller. I Miami har jeg sett dette - noen små jenter med perfekte kropper som får bikinioppdrag. Det er imidlertid langt mellom disse byråene og det er få oppdrag å få - så du kan ikke regne det som en levevei. Husk at det også er forskjell på å være registrert hos et byrå og å "være modell". Mange er så desperate etter å kalle seg modell at de synes det er nok. Men alle jentene jeg kjenner som jevnlig får jobber er 175 cm eller høyere. Og det er jo slik du blir modell og tjener penger. Endret 26. august 2013 av Marie90 1
Marie90 Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Hvis du vil være modell, så er Cameron Russell's TED talk ganske interessant. Rett fra en ekte Victoria's Secret modell:
skyflakes Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 (endret) Kenza som trådstarter skriver om har vært registrert i et modellbyrå siden hun var barn. Hadde sitt første reklameoppdrag som 10åring for kleskjeden JC. Altså før hun ble blogger. Så hun har alltif hatt og har fortsatt mange "ekte" modelopprag. Men ja, helt enig i det fu skriver. kjendiser og bloggere blir spurt om å stille opp som model på et oppdrag hvor de reklamerer for et produkt, nettopp fordi de er bloggere og kjendiser. For de selger så mye bedre enn en vanlig ukjent model.Anonymous poster hash: 9f65a...476 Da har hun jo vært barnemodell hvis hun tok bilder som tiåring, og det er jo noe helt annet enn når man er 18 år gammel... TS, hvilken type modell vil du være? Catwalk, eller mer "pent ansikt på photoshoot"-modell? Det er vanskelig å livnære seg som modell i Norge... Endret 26. august 2013 av skyflakes
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #16 Skrevet 26. august 2013 Nei, hun mangler 3cm.Anonymous poster hash: 9f65a...476 Kommer vel an på type modell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå