Gå til innhold

Tro ikke på den falske profet Jesus

Anbefalte innlegg

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Hva får deg til å tro Jesus er falsk?

Han er Guds sønn, verdens Frelseren og denne eneste veien. Han er sannheten, veien og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved ham. Joh 14, 6

Å si at "Jesus er falsk profet" er en løgn og en desperat påstand fra din side. Det er mange beviser for at Jesus eksisterte, døde for våre synder slik vi skulle leve fritt og slippe konsekvensene av synden ved tro og at Han stod opp fra de døde tredje dag og er Guds Sønn. Det er bare å søke Gud og se etter beviser i Bibelen. Selv om du ikke finner noe eller noen beviser, så ikke gi opp. For en dag vil du finne.

Her en en video som jeg ønsker å anbefale: The Case for Christ by Lee Strobel

Hvem er villig til å ofre sitt eget liv for at vi skulle leve fritt fra synden og slippe straffen av den ved tro? Nemlig Jesus Kristus, egentlig Gud selv som ofret seg Selv for oss! Big love from God.

Anonymous poster hash: 6b74c...6bd

Anonymous poster hash: 6b74c...6bd

Om du vil velge å tro på løgner så er det ditt valg

Men du vil bare få evig liv om du tar i mot Krishna

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil velge å tro på løgner så er det ditt valg

Men du vil bare få evig liv om du tar i mot Krishna

Kan du si meg hva som får deg til å tro at Jesus er en løgner?

Det er greit at du tror på Krishna og at du tror at du og andre mennesker får evig liv om man tar imot Krishna. Men jeg mener denne guden er en avgudsdyrkelse. Jeg er kristen og tror Jesus er den eneste sannheten og den som kan gi evig liv! :-)

Skrevet

Det er greit at du tror på Krishna og at du tror at du og andre mennesker får evig liv om man tar imot Krishna. Men jeg mener denne guden er en avgudsdyrkelse. Jeg er kristen og tror Jesus er den eneste sannheten og den som kan gi evig liv! :-)

Stort sett det samme sier alle de andre også. Så, hvem har rett?
Skrevet

Nei.

"En profet er en person eller budbringer som anses kunne formidle og åpenbare et religiøst budskap fra en høyere makt eller Gud" - Wikipeida

Basert på dette vil jeg si du tar feil, men ettersom Wikipedia ikke har jesus på listen over profeter har du kansje rett...

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Du tror vel ikke at jeg som tror på den sanne Gud trenger og forsvare min sanne tro for en hedning ?

Skrevet (endret)

"En profet er en person eller budbringer som anses kunne formidle og åpenbare et religiøst budskap fra en høyere makt eller Gud" - Wikipeida

Basert på dette vil jeg si du tar feil, men ettersom Wikipedia ikke har jesus på listen over profeter har du kansje rett...

Det finnes ingen høyere makter eller guder, og følgelig heller ingen profeter. Det finnes løgnere, sjarlataner, manipulatorer, forførere, og falske profeter, men altså ingen sanne profeter.

Jeg er glad for å kunne bidra til å oppklare denne lille misforståelsen.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Skrevet

Det finnes ingen høyere makter eller guder, og følgelig heller ingen profeter. Det finnes løgnere, sjarlataner, manipulatorer, forførere, og falske profeter, men altså ingen sanne profeter.

Du snakker som en troende når han påstår at slikt finnes.

Litt ironisk egentlig.

Anonymous poster hash: ba848...51a

Skrevet

Jojo, enig i det, men her var det en som mente jesus ikke var en profet og at johannes var en. Altså hun/han hadde allerede påstått at det fantes profeter, og jeg følte da jeg måtte finne en definisjon for å se om Jesus regnes som profet av dem som tror på dette.

Skrevet (endret)

Du snakker som en troende når han påstår at slikt finnes.

Litt ironisk egentlig.

Anonymous poster hash: ba848...51a

Virkelig? Ingen gud, ingen profet. Det er da ganske liketil og enkelt?

Det ene følger ganske logisk av det andre.

Og det finnes ingen gud. I det minste finnes det ingen rasjonelle grunner til å anta at det finnes en. Gud er aldri observert av pålitelige vitner, og alle "guds gjerninger" lar seg enklere forklare som utslag av naturlover som er like over alt i universet og som ikke krever noen hånd på rattet for at de skal fungere.

Som Richard Dawkins så treffende sa det: "Vi er alle ateister. Men noen av oss går èn gud lengre..." For det er jo slik at ingen kristne eller muslimer tror på baal eller obskure stammeguder eller gamle norrøne guder. De ville bare snøfte arrogant om man forsøkte å overbevise dem om disses eksistens. De tror helt enkelt ikke at de finnes. Muslimene sier det klarest med sitt "Det finnes bare èn gud, og muhammed er hans profet". De avviser altså helt og holdent eksistensen av andre guder. Det blir ikke ansett for å være spesielt arrogant, heller.

Jeg går bare èn gud lengre, tabula rasa.

Endret av Mann 42
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...