Gå til innhold

Hva irriterer menn seg mest over ved kvinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Yndig jente
Skrevet

Menn som er samboere, gift, single, osv.:

Hva er det ved oss kvinner som irriterer dere mest? (Sex, klær, utseende, vaner, talemåter, taletemaer, atferd, osv..)

(Greit at dere liker oss og at det er mye bra ved oss, men denne tråden handler om hva dere IKKE liker.. :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Nå er ikke jeg mann, men det første som slår meg når jeg leser spørsmålet er svaret: MAS

Og dette: Vi må prate.

Og dette: Se på meg når jeg snakker til deg

Og dette: Elsker du meg? Hvorfor sier du det aldri?

Skrevet

Min mannekollega (en blant seks jenter) sier at vi gjør ting vanskeligere enn de er.

Ifølge ham er alt veldig enkelt:

* Det jeg sier, mener jeg.

* Det jeg vil ha, er damer og mat.

* That's it.

Jenter preiker og analyserer alt for mye.

Og duller for mye.

Sier han.

Skrevet
Menn som er samboere, gift, single, osv.:

Hva er det ved oss kvinner som irriterer dere mest? (Sex, klær, utseende, vaner, talemåter, taletemaer, atferd, osv..)

(Greit at dere liker oss og at det er mye bra ved oss, men denne tråden handler om hva dere IKKE liker.. :) )

Nå fikk jeg lyst til å være litt snusfornuftig å si at det er vanselig å dra alle kvinner over en kam, men jeg skal la det være ;-)

En ting som irriterer meg er kvinner som driver med indirekte kommunikasjon. Hvis det er noe de vil, så sier de det ikke rett ut, med forsøker å utøver et subtilt sosialt press overfor deg for å få deg til å gjøre det de vil. Ulempen med det er at slike krav av og til kan være urimelige dersom man får en bevissgjøring på det, eller at mannen ikke skjønner noe av hva som foregår.

Et eksempel er det jeg kaller "trykking", at en lager dårlig stemning. Allierer seg med andre for å utøver et sosialt press for å oppnå det de vil, i stedet for å si rett ut hva de vil, argumentere for det, og være åpen for motargumenter.

For øvrig er det jo mange jenter som ikke er sånn. Aller minst yndige jenter.

Skrevet

Henger nøye sammen med forrige innlegg, men jeg tror det er "skulte agendaer", d.v.s at man ikke vil si hva man egentlig mener, men sørger for å få "sin sak" gjennom via omveier.

Gutter/menn liker pene jenter, men alt til sin tid! Det jeg tror de misliker er jenter/kvinner som bruker så mye tid på å være pene at de ikke har tid/mulighet til å være mennesker. I tillegg begynner det å bli en stund siden det var status å ha en vakker kone som ikke kunne brukes til noe annet enn å være nettopp det.

Noen ganger er det greit "å ta seg ut" og andre ganger er det viktig å kunne "hive seg rund" (Og glemme mascaraen). Tror de fleste oppegående hankjønn misliker damer som ikke forstår forskjellen...

Skrevet

Min mann irriterer seg mest over at jeg er veldig rotete og vimsete, og at jeg alltid klarer å miste den ene sokken i alle parene jeg har... Noe sier meg forøvrig at hans irritasjoner ikke er representative, siden jeg mistenker at det pleier å være omvendt på det området :oops:

Tror menn generelt irriterer seg over at jenter overananalyserer alt og er mestere i å vri på utsagn som "du kledde den blå kjolen bedre enn den hvite" slik at det tilslutt betyr "Jeg synes ikke du burde gå i hvitt, du ser feit ut i hvitt. Egentlig er du temmelig feit, jeg liker ikke kroppen din".

På tide at vi hunnkjønn begynner å ta mannfolka litt mer på ordet, og kanskje til og med lære litt av dem og være litt mer bokstavelige og rett-på-sak selv.

Skrevet

Gutter/menn liker pene jenter, men alt til sin tid! Det jeg tror de misliker er jenter/kvinner som bruker så mye tid på å være pene at de ikke har tid/mulighet til å være mennesker. I tillegg begynner det å bli en stund siden det var status å ha en vakker kone som ikke kunne brukes til noe annet enn å være nettopp det.  

Noen ganger er det greit "å ta seg ut" og andre ganger er det viktig å kunne "hive seg rund" (Og glemme mascaraen). Tror de fleste oppegående hankjønn misliker damer som ikke forstår forskjellen...

Nikker og er helt enig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg irriterer meg mest over et fellestrekk ved de jeg har hatt som kjærester/samboere:

at dere ikke er direkte, klare og sier rett ut hva det er dere vil ha. Ingen av de jeg har møtt klarer å være ærlige og helt klart direkte i sine budskap og formuleringer.

Kanskje bare menn kan dette? :wink:

Skrevet
Jeg irriterer meg mest over et fellestrekk ved de jeg har hatt som kjærester/samboere:

at dere ikke er direkte, klare og sier rett ut hva det er dere vil ha. Ingen av de jeg har møtt klarer å være ærlige og helt klart direkte i sine budskap og formuleringer.

Kanskje bare menn kan dette? :wink:

Jeg begynner omsider å lære etter fire års intensiv skolering, så det er håp. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjalusi mot andre kvinner. Det går på: deres nye flamme, vekt, utseende,klær

De må kritisere.

Gjest Embla s
Skrevet

:oops: Vel, jeg tenkte jeg skulle oppsøke kilden (en mann) og valgte tilfeldigvis et eksemplar jeg har tilgjengelig. Så; jeg ropte på ham for å påkalle hans oppmerksomhet.

Han dempet tv og ba meg gjenta spørsmålet. Med blikket limt fast til fotballkampen svarte han "vet ikke". Jeg: "Jammen du må svare"!

Da så han opp fra kampen, så på meg (det var ikke lenge da) og sa "Det faktum at dere er i stand til å spørre sånne idiotiske spørsmål midt i en fotballkamp er det som irriterer meg mest med kvinner" (hvorpå han lo, var tydelig veldig fornøyd med svaret sitt, og skrudde opp lyden igjen)

:tunge1::ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Min irriterte seg litt over maset mitt trur eg, men han har etterkvart lært seg o koble ut dersom eg blir for ille... :ler:

Skrevet

At dere ALDRI setter dere ned og virkelig HØRER på HVA, mannfolk har å FORTELLE dere, og i tillegg FORSTÅ det!! :roll:

Skrevet
At dere ALDRI setter dere ned og virkelig HØRER på HVA, mannfolk har å FORTELLE dere, og i tillegg FORSTÅ det!!  :roll:

Hehe, asmbo gir seg helt over han. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke hører etter når han snakker om den sinnsykt rå bilen som faren hans har kjøpt seg, og hvor sinnsykt mange hester det er i den sinnsykt rå bilen har. Merkelige greier :roll:

Jeg spurte han hva som var mest irriterende ved meg pr dags dato

Fikk en liten liste

1. At jeg smeller sånn med dørene når jeg er sint

2. At jeg blir overengasjert og dytter og prikker på han når jeg forteller noe.

3. Den viktigse: At jeg sitter på KG og surrer når han skulle vært på dataen og gjort viktige ting. 8)

Gjest gjest1
Skrevet

Den der kg-greia har ikkje min mann skjønt heller..... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Min kjæreste klager over at jeg er klagete, masete, negativ og lider av PMS..og jeg glemte: at jeg krever for mye oppmerksomhet.

Gjest singelforever?
Skrevet

Irriterer meg mest over at så alt for mange jenter klager over at de ikke ser godt nok ut, når de jo ser aldeles nyyyyyyydelige ut!

Og så at ingen av dem vil ha meg :sjenert:

Skrevet

<-- Single.

Min mannekollega (en blant seks jenter) sier at vi gjør ting vanskeligere enn de er.

Ifølge ham er alt veldig enkelt:

* Det jeg sier, mener jeg.

* Det jeg vil ha, er damer og mat.

* That's it.

Jenter preiker og analyserer alt for mye.

Og duller for mye.

Sier han.

Neida. Det er bare mennene som blir dummere og dummere, og kvinner som blir smartere og mere filosofiske. Sant nok får damer bedre karakterer, og på universitetet i Oslo er 70% av nybegynnerkullet jenter.

Når du ikke ser verden, ser du ikke problemene heller.

jo ok da, så er det vel litt sånn at jenter overkompliserer ting for mye noen ganger.

Også enig med Leo at damer som er pene er bra, men vi vil heller ikke ha overflatiske kjøtthjerner heller. Men mye av dette må vi legge skylda på oss også, siden så mange av oss er så innmarri utseende fiskerte.

Ting som kan være irriterende med jenter er:

* Overfokusering på utseende.

* Ikke svare teknisk på tekniske spørsmål. Ofte kan jeg spørre noen om ting jeg ikke vet og bare få rundt-grøten svar. Det er temmelig slitsomt.

* Ikke godkjenne at jeg ikke er en 100 kilos muskelbunt fra prehistoriske tider :P

* Ikke godkjenne at vi menn er generelt svakere sosialt -> Hjelp mer, Klag mindre.

* Se stygt på enhver gutt rundt seg. Som om vi var djevelen selv :roll:

Syntes det er skikkelig mye av det.

Det kan faktisk være innmari slitsomt å bli sett på hele tiden som om vi er dumme sexfikserte svake slemme skapninger :evil: Gir meg lyst til å leve i sølibat for resten av livet, bare for å vise teh middle finger, if you know what i mean

Masse ting som kan være irriterende med gutter også.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi bruker visstnok mye tid paa badet....

og lang tid i dusjen...

(selv bruker jeg 10minutt om morgenen, saa mitt gull har ingenting aa syte over der...)

Clea

Skrevet

Irriterende....... Den helvetes hintinga i steden for å si ting rakt ut! :-x

Gjettekonkurranse når man har gjort etellerannet galt og det er komplett umulig å få vite hva! :-x

Skjulte agendaer. ...... manipulerende kvinnfolk tolereres ikke!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...