AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Har av forskjellige grunner veldig problemer med å sove og bruker derfor imovane hver kveld. Noen som vet om dette påvirker prøvingen? Slutter selvsagt tvert om jeg blir gravid, så får søvn være søvn. Anonymous poster hash: 34529...4b4
Athene Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Snakk med legen. Det er alltid hovedregelen om man bruker medisiner og forsøker å bli gravid. Men på generelt grunnlag - dersom et legemiddel (tilsvarende med rusmidler som koffein, alkohol og koffert) kan skade fosteret skal man heller ikke ta det nå man forsøker å bli gravid, da man er gravid noen dager/uker før man vet det selv.
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Jeg brukte en del imovane før men har fått søvnen tilbake så går kun på cipralex. Vet ikke om det er skadelig da men. Har av forskjellige grunner veldig problemer med å sove og bruker derfor imovane hver kveld. Noen som vet om dette påvirker prøvingen? Slutter selvsagt tvert om jeg blir gravid, så får søvn være søvn. Anonymous poster hash: 34529...4b4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Var dette innlegget et svar på mitt eller spørsmål om noe annet. Skjønte ikke helt Anonymous poster hash: 34529...4b4
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Sorry, ble litt forvirret selv nå men trykte bare på svar og så dukket plutselig din melding opp samtidig som svaret mitt kom opp. Prøver igjen. Jeg tror at all medisin som man putter i seg har en negativ effekt på prøvetiden. Jeg gikk på imovane et halvt år før jeg fant ut at jeg måtte slutte med dette hvis jeg hadde lyst å bli gravid. Jeg har lest at dersom man går på vanedannende medisiner så kan det påvirke søvnen til ungen som blir født selv om man slutter med det med engang man er gravid. Tror det sitter litt i kroppen. Men er ikke sikker selv. Jeg går på cipralex. Det er antidepressiva, men vurderer sterkt å slutte siden det kan ha negativ effekt på prøvetiden. Jeg ville sluttet med dette hvis jeg var deg. Finner du ut at du er gravid må du slutte likevel, så hvorfor ikke gjøre det nå?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Sorry, ble litt forvirret selv nå men trykte bare på svar og så dukket plutselig din melding opp samtidig som svaret mitt kom opp. Prøver igjen. Jeg tror at all medisin som man putter i seg har en negativ effekt på prøvetiden. Jeg gikk på imovane et halvt år før jeg fant ut at jeg måtte slutte med dette hvis jeg hadde lyst å bli gravid. Jeg har lest at dersom man går på vanedannende medisiner så kan det påvirke søvnen til ungen som blir født selv om man slutter med det med engang man er gravid. Tror det sitter litt i kroppen. Men er ikke sikker selv. Jeg går på cipralex. Det er antidepressiva, men vurderer sterkt å slutte siden det kan ha negativ effekt på prøvetiden. Jeg ville sluttet med dette hvis jeg var deg. Finner du ut at du er gravid må du slutte likevel, så hvorfor ikke gjøre det nå? Joda, jeg vet. Bør slutte med det samme sikkert. Har hatt opphold lenge men begynte på dem igjen for noen dager siden. Mye vondt i kroppen og sliter med dødsangst pga traumer. Dessuten har jeg uansett mistet troen på at JEG noensinne blir gravid. Ingen unnskyldning, jeg vet, men skulle gjerne hatt noen konkrete ankepunkter rundt imovane og graviditet. Er så INNMARI redd for å legge meg om kvelden. Så tenker noen at jeg sikkert burde gå til psykolog med problemene mine. Det har jeg også gjort, og psykologen mener at min reaksjon og følelser rundt hva som har skjedd meg er naturlig - at jeg ikke trenger psykolog men en samtalepartner. Og jeg er 40 og har ikke tid til å vente. Optimalt sett skulle jeg selvsagt vært kjernesunn og medisinfri Anonymous poster hash: 34529...4b4
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Det var leit å høre. Jeg sliter en del med angst fra fortiden jeg også. Har både brukt og missbrukt imovane kan du si. Tok opptil 6 stykker når jeg gikk og la meg enkelte ganger. Var så deilig følelse av de. Ble så avslappet og rolig. Men det er ikke et angst medisin. Derfor valgte jeg antidepressiva, men føler ikke det hjelper så mye. Prøver å kutte det ut men er ikke alltid like lett. Husk at du kan få problemer med å sovne hvis du slutter brått. Ta heller en halv pille i en ukes tid. Trapp ned og ikke slutt brått. Samtaleterapi er noe å vurdere hvis du skal ble medisin fri og samtidig være gravid. Det er først når du har ro i kroppen mirakler skjer vettu
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Tar en til halvannen pille jeg da (7,5 mg). Når jeg har opphold skjer det også brått og det har ikke vært noe problem å sovne. Angst er én ting, men jeg har ikke hatt problemer fordi jeg har gjort meg avhengig av den medisinske effekten (hvis jeg klarer å gjøre meg forstått?).Anonymous poster hash: 34529...4b4
Liveurlife Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Jeg forstod hva du mente Jeg håper uansett at det ordner seg for deg. Men kanskje du kan høre med legen om hvor mye det påvirker prøvetiden. Men selvfølgelig hvis du klarer deg uten, så er det uten tvil det beste alternativet.
Syrinduft Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Har du fått noe mer klart svar ang bruk av sovemedisin og prøving for å bli gravid? Skal muligens prøve snart igjen selv, men har blitt avhengig av sovemedisiner jeg og, og sliter mye med uro i kroppen. :-( Umulig å sovne selv... Er til å bli gal av. Ikke akkurat optimalt når man skal bli gravid :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå