Gå til innhold

Skal, skal ikke ha sex med kjæresten? Hvordan sette seg i respekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil ofte ha sex. Ting har gått dårlig i det siste fordi jeg føler at han ikke bryr seg skikkelig om meg og priorieter alt annet enn meg. Han kan ha dårlig tid og når vi endelig er sammen så er det første han vil ha, sex og mer sex.

Jeg skulle ønske han heller tok meg med ut eller kom med en liten gave osv. Eller at han heller kunne prioritere å snakke med meg.

Han spurte meg i dag om vi kunne ha sex, og jeg sa nei. Jeg sa at jeg føler meg som en elskerinne. At det sårer meg når han ber meg kle av meg som en slags prostituert uten at han har lagt noe innsant i forholdet.

Jeg avviser han sjelden, men føler meg nesten brukt.

Han vil jo være sammen med meg resten av livet sier han, men det er så sårende å skulle ligge der naken som et kjøttstykke når ting er sånn. Det blir som å ha sex med en fremmed. Totalt upersonlig og teknisk.

Skal jeg bare kutte ut sexen til han gir mer av seg selv nå som jeg har fortalt hva som plager meg, eller kan ting bare bli verre?

Hvordan "sette seg i respekt"

Takk for råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare slå oppp??? Da får du respekt da.

• Liker 1
Skrevet

Du får enten ta det opp med han på sakelig og voksen måte eller, som Gjest sier, gjøre det slutt.

Forholdet og kommunikasjonen dere imellom vil ikke bli bedre av at du setter inn sexnekt.

• Liker 1
Skrevet

Tving ham til å finne på noe annet, si for eksempel:

- Greit, men da SKAL du invitere meg på en fin middag på fredag. Bare oss to!

eller

- Pfft, nei vi skal ut nå! Gjøre det og der fordi det har jeg lyst til!

Med andre ord er det den samme gamle regla, ikke nekt uten grunn men kom med alternativer til hva dere kan gjøre sammen.

Anonymous poster hash: 79544...5d4
Skrevet

Kjæresten min vil ofte ha sex. Ting har gått dårlig i det siste fordi jeg føler at han ikke bryr seg skikkelig om meg og priorieter alt annet enn meg. Han kan ha dårlig tid og når vi endelig er sammen så er det første han vil ha, sex og mer sex.

Jeg skulle ønske han heller tok meg med ut eller kom med en liten gave osv. Eller at han heller kunne prioritere å snakke med meg.

Han spurte meg i dag om vi kunne ha sex, og jeg sa nei. Jeg sa at jeg føler meg som en elskerinne. At det sårer meg når han ber meg kle av meg som en slags prostituert uten at han har lagt noe innsant i forholdet.

Jeg avviser han sjelden, men føler meg nesten brukt.

Han vil jo være sammen med meg resten av livet sier han, men det er så sårende å skulle ligge der naken som et kjøttstykke når ting er sånn. Det blir som å ha sex med en fremmed. Totalt upersonlig og teknisk.

Skal jeg bare kutte ut sexen til han gir mer av seg selv nå som jeg har fortalt hva som plager meg, eller kan ting bare bli verre?

Hvordan "sette seg i respekt"

Takk for råd.

Jeg ville ha prøvd å snakke med ham. De fleste er dårlige til å oppdage subtile hint. Problemet ser ikke ut til å være din sexlyst, men tiden dere setter av til andre ting som også er viktige for forholdet. Si at du setter pris på at han finner deg attraktiv og vil ha masse sex, men at du trenger andre ting også. Det er vanskelig for mange av oss å opprettholde sexlyst om vi ikke føler oss "sett" av partneren ellers.

Skrevet

Hvordan bgeynte forholdet deres? Begynte det som en ons eller et puleforhold? Da kan det være vanskelig å snu mønsteret...Jeg hadde ikke hatt sex med han før han viste i handling i ordene han lover når du sier du ønsker noe annet. Forstår meg ikke på dmaer som klarer å ha sex hvis de ikke er til stede emosjonelt, føler seg respektløst behandlet etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...