AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Jeg glemte 3 eller 4 (husker ikke dét engang... ) p-piller i begynnelsen av brettet jeg er på nå. Altså, de 3 eller 4 første. Jeg kom ikke på dette før vi allerede hadde hatt sex 2 av kveldene, og vi har begge vært så stressa at vi ikke har tenkt på angrepille engang. Det er altså ikke krise med en til nå, men det passer ikke akkurat. Etter jeg fant det ut droppet vi sex i noen dager, før vi brukte hoppe av i svingen til alt var "trygt" igjen. Det er nå ca 12 dager siden jeg oppdaget at jeg ikke hadde husket pillene. Idag var jeg på do og da jeg tørket meg var det en liten stripe med blod i utfloden på papiret. Har hatt mennsmerter siden det, selv om det er omtrent en uke til jeg venter mensen igjen. Nå lurer jeg på om dette kan ha vært en såkalt festeblødning mtp tidsrom osv eller om det er for sent for det nå? Og hva med smertene? Jeg husker ikke helt dette fra forrige svangerskap som var for 5 år siden. Burde jeg slutte på pillene nå og se om jeg får mensen, eller vil dette ha noe å si for et evt festet egg (SA f.eks)? Kanskje det bare er kluss i hormonene siden jeg glemte så mange i begynnelsen.. Jeg vet jeg ikke kan spørre dere om jeg er gravid, men jeg kan heller ikke teste på en ukes tid har jeg skjønt, så jeg tenker på om andre har hatt lignende erfaringer. Anonymous poster hash: 2468f...be4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Umulig for oss å vite hva det er, så ta en test om ca en uke. Kan være hormontull, festeblødning, begynnende mens (har selv opplevd et par dråper og mange timer etterpå ordentlig mens), mellomblødning, eller et lite sår i vagina. Om du vurderer å beholde barnet om du er gravid så slutt på pillene ja, de kan skade barnet. Anonymous poster hash: c361e...233
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Takk for svar. Ingen andre med erfaringer? er 12 dager litt i lengste laget?Anonymous poster hash: 2468f...be4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 12 dager trenger ikke vere i lengste laget nei, for kroppen må få tid å lage en eggløsning først, og dette kan skje dagen etter en glemt pille, eller flere dager. Så du kan fint ha blitt gravid ja. (Spermen kan ligge i mange dager å bare vente på at egget skal slippes) Du må nok nesten bare vente noen dager til og ta en test. Tror ikke det har noe å si frem eller tilbake om du fortsetter på pillene de neste dagene til du kan teste, men føler du at du kanskje er gravid, og du vet du vil beholde, så bør en vel vurdere å stope på dem til man vet. Jeg fikk to streker 12 dager etter eggløsning, 2 dager før jeg skulle hatt mensen. Nå vet en jo ikke når du evt har fått en eggløsning, men vil tro du burde kunne teste om 4-5 dager. Anonymous poster hash: ba4b6...dfc
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Å hoppe av i svingen er ikke trygt, det kan være sperm i mannen sin smøring i blant. Selv ble jeg gravid av å glemme en pille, på slutten av brettet, husker ikke helt hvor mange piller som var igjen da (5 år siden) men under en uke. Hadde bare sex den ene gangen med fyren før jeg dumpet han og hadde ikke hatt sex på flere mnd før og heller ikke etter. Og sexen var dagen etter jeg hadde glemt en pille, jeg var naiv og tenkte at det neppe hadde noe å si, men gravid ble jeg! Anonymous poster hash: c361e...233
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Å hoppe av i svingen er ikke trygt, det kan være sperm i mannen sin smøring i blant. Selv ble jeg gravid av å glemme en pille, på slutten av brettet, husker ikke helt hvor mange piller som var igjen da (5 år siden) men under en uke. Hadde bare sex den ene gangen med fyren før jeg dumpet han og hadde ikke hatt sex på flere mnd før og heller ikke etter. Og sexen var dagen etter jeg hadde glemt en pille, jeg var naiv og tenkte at det neppe hadde noe å si, men gravid ble jeg! Anonymous poster hash: c361e...233 Hvilket merke var dette? Anonymous poster hash: 2468f...be4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 12 dager trenger ikke vere i lengste laget nei, for kroppen må få tid å lage en eggløsning først, og dette kan skje dagen etter en glemt pille, eller flere dager. Så du kan fint ha blitt gravid ja. (Spermen kan ligge i mange dager å bare vente på at egget skal slippes) Du må nok nesten bare vente noen dager til og ta en test. Tror ikke det har noe å si frem eller tilbake om du fortsetter på pillene de neste dagene til du kan teste, men føler du at du kanskje er gravid, og du vet du vil beholde, så bør en vel vurdere å stope på dem til man vet. Jeg fikk to streker 12 dager etter eggløsning, 2 dager før jeg skulle hatt mensen. Nå vet en jo ikke når du evt har fått en eggløsning, men vil tro du burde kunne teste om 4-5 dager. Anonymous poster hash: ba4b6...dfc Takk for fint svar! Anonymous poster hash: 2468f...be4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Hvilket merke var dette? Anonymous poster hash: 2468f...be4 Yasmin. Men noen blir jo lettere gravid enn andre. Kanskje du er en av de som bruker lang tid, for da er du nepper gravid nå. Og husk om du ikke er gravid nå så betyr det ikke automatisk at du er en av de som bruker lang tid på å bli gravid, så ikke slurv med pillene på nytt Anonymous poster hash: c361e...233
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Yasmin. Men noen blir jo lettere gravid enn andre. Kanskje du er en av de som bruker lang tid, for da er du nepper gravid nå. Og husk om du ikke er gravid nå så betyr det ikke automatisk at du er en av de som bruker lang tid på å bli gravid, så ikke slurv med pillene på nytt Anonymous poster hash: c361e...233 Ok takk! ble gravid med eldstemann uten å prøve, men regner med at det varierer fra gang til gang Anonymous poster hash: 2468f...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå