Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd for å komme over det? Tror faktisk det er første gang jeg har hatt skikkelig kjærlighetssorg- og det er fælt :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:trøste:

det må nok gå sin gang

gjør noe fysisk slik at du blir sliten og får sove til kvelden, i alle fall.

for all del, drukne ikke sorgene dine!

Gjest gjest1
Skrevet

Håper du har en skikkelig god venninne som tåler og høre på at du snakker og snakker og snakker om ham til det begynner å hjelpe...

:kose:

Gjest Virvel
Skrevet

Kom deg ut, vær sammen med vennene dine, finn på ting som distraherer deg! Hvis du bare sitter hjemme med dine egne triste tanker blir du fort passe tullete i hodet, det kan jeg love deg. :-) Og hold deg for all del unna eksen eller hvem det nå er som er årsaken til kjærlighetssorgen. Det er tøft, men det er faktisk lettere å komme over vedkommende hvis dere ikke har noe særlig kontakt. Jeg vet det er temmelig oppbrukt, men: Det blir bedre! Det gjør det alltid, det bare tar litt tid!

:klem:

Skrevet

Jobbe hardt med studier eller jobb. Jo mere travelt du har det, jo mindre tid har du til å tenke.

Piglet

Gjest Madley
Skrevet

hmmm...

Ser at alle rådene handler om at du ikke må tenke på det som er vondt.

Å fortrenge ting er ikke bra. Snakk med noen som du stoler på. Skriv det ut. Gråt, vær sinna. Få det ut!

Det er lov å kjenne på de følelsene som er vonde også. Men ikke oppsøk det. Ikke dvel ved det, eller dyrk det. Det er usunt.

Men det er sunt å gjøre seg ferdig med noe før man går videre!

Lykke til! Det går over..Selv om det ikke føles slik! :trøste:

Gjest Estrela
Skrevet

Avstanden ble for mye?

Føler med deg, Salt! :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis han var mennesklig som alle oss andre :wink: , så går jeg ut i fra at han også hadde negative sider. Skriv en liste over ALLE disse, og alt det som ikke var bra i forholdet. Selv om det er en mager trøst her og nå, så kommer du over han med tid og stunder! Og når du er klar for det, så finnes det faktisk MANGE fisker i havet! (Selv om det høres ut som en klisjé, så gjør det faktisk det!)

Klem :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Hør på deppe-musikk, som "Everybody hurts" ol, og gråt deg tom. Og sør for at du har nokon å snakke med etterpå. :trøste:

Skrevet
Avstanden ble for mye?

Det var nok den som gjorde utslaget ja. Det funker bare ikke i lengden, særlig ikke når det var en permanent situasjon. Hadde det vært for et halvt års tid, hadde saken vært en annen, men....

I hvertfall, tusen takk for alle gode råd! Dere er supre!

Gjest Estrela
Skrevet

:klem: igjen!

Leste en gang i Tracey Cox` bok "Hot Love" om en "prosedyre" for hvordan man taklet kjærlighetssorg. Husker jeg likte den så godt at jeg tenkte at om jeg noengang får kjærlighetssorg, skal jeg gjøre det som står der. Følte enorm trøst bare ved å lese det, enda jeg ikke hadde kjærlighetssorg...

Kanskje du finner den nyttig? Bare et tips.

Ta vare på deg selv.

Skrevet

Enig med de andre her..

Prat med en god venninne, gråt og så kom deg ut.. Finn på masse med gode venner som tåler å høre deg snakke om han.'

Er fryktelig å ha kjærlighetssorg. Sender en stoor trøsteklem din vei.... :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Leya. Gråt, skrik og gjør det du trenger for å sørge. Det er trossalt en kjempevond sorg du er midt oppi, og ingenting blir bedre av å fortrenge det.

Men som flere her sier, ikke dyrk den sorgen du har nå. Tillatt deg selv å sørge, men forsøk også å se litt fremover ( om du klarer) gå ut med venner, se en morsom film ( uten kjærlighet :wink: ) og lignende.

Jeg gikk gjennom et samlivsbrudd for litt over 3 måneder siden og hadde det skikkelig vondt.

Men vet du hva..det har bare gått 3 måneder, men jeg har det så utrolig bra nå! :-) Nå hadde ikke vi det særlig bra den siste tiden, så det kan være derfor at jeg føler meg så mye bedre, men uansett.. Den dagen vil komme til deg igjen også.. :-)

Stor klem fra meg

Skrevet

Vær sammen med mennesker du kjenner deg trygg på, som vet at du har det vondt og som godtar at du er nedfor.

Alkohol hjelper ikke, og hold deg langt unna telefonen. Det hjelper ikke å sende sms eller ringe gråtende..

Gråt, det hjelper mer enn du tror. Men det er også fantastisk å le.

Gled deg til første gang du får latterkrampe.. Det kjennes så fantastisk og du føler allerede at du er på vei oppover.

Og tro meg, det får over.

stor klem

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og det er helt jævlig. Tror egentlig ikke at jeg orker å ha det sånn her lenger.

Skrevet

Hei!

Vet så alt for godt hvordan dere har det.......

Jeg har selv akkurat vært igjennom en knallhard periode med kjærlighetssorg.

Jeg fikk tilslutt hjelp hos en psykoterapeaut som hjalp meg til å få ut all sorg og smerte eksen hadde påført meg. Jeg har nå etter tre måneder kommet meg igjennom det verste. Det tar tid, du trenger å få gråte og hyle, snakke ut og bli sint....ja, alle følelser et brudd medfører. Det var utrolig hardt når det pågikk....men jeg LOVER at det er faktisk lys i enden av tunnelen.

Får du vanskeligheter med å komme deg videre, anbefaler jeg deg absolutt å få hjelp hos en terapeaut. De hjelper deg til å tenke konstruktivt og fremover.....men det meste arbeidet må du gjøre selv.

En klem til deg!

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei!

Vet så alt for godt hvordan dere har det.......

Jeg har selv akkurat vært igjennom en knallhard periode med kjærlighetssorg.

Jeg fikk tilslutt hjelp hos en psykoterapeaut som hjalp meg til å få ut all sorg og smerte eksen hadde påført meg. Jeg har nå etter tre måneder kommet meg igjennom det verste. Det tar tid, du trenger å få gråte og hyle, snakke ut og bli sint....ja, alle følelser et brudd medfører. Det var utrolig hardt når det pågikk....men jeg LOVER at det er faktisk lys i enden av tunnelen.  

Får du vanskeligheter med å komme deg videre, anbefaler jeg deg absolutt å få hjelp hos en terapeaut. De hjelper deg til å tenke konstruktivt og fremover.....men det meste arbeidet må du gjøre selv.

En klem til deg!

Hjelper en psykolog?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, psykologer kan jo også hjelpe..men ser for meg at dette tar litt lengre tid...

Det en psykoterapeaut gjør, er å trykke på punkter i kroppen samtidig som du tenker på, eller snakker om dine følelser og opplevelser. Blokkeringer i kroppen blir løst opp, og du frigjør de energiene som har vært blokkert. Denne terapiformen er utrolig virkningsfull!

Gjest den dumpede
Skrevet

Hei!

Kjærlighetssorg er en forferlig følelse når den står på om værst. Da eksen min slo opp med meg ble jeg veldig lei meg, men mest av alt så ble jeg så forvirret! Det kom som lyn fra klar himmel! Jeg var bare 16 år da vi ble sammen. Det føltes som om fundamentet som "JEG" var bygget på raste sammen.

Jeg var heldig som hadde støttende venninder i ryggen. Et par ganger så ringte jeg eksen for "å prate", det hjalp ikke noe særlig, han hadde "ikke tid" til å snakke osv... da følte jeg meg hundre ganger værre etterpå. Han var vel egentlig ferdig med hele meg. :grine:

Det jeg synes hjalp var å skrive ned mine følelser:hva som skjedde, hvorfor jeg var såret, hva HAN hadde gjort galt osv, Det klarnet opp hodet mitt veldig i hvertfall.

Jeg tror det tok ca to mnd før jeg følte meg bra igjen. Nå tenker jeg aldri på det engang! Enda så forelsket som jeg var, vi var sammen i tre år og jeg var sikker på at han var "The One".

Håper det går bedre med deg nå! :blomst_opp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...