Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i 7. måned og har lenge slitt med kløe og vond lukt nedentil. Har tenkt at det var ufarlig og gikk over etter graviditet, men nå er kløen kommet på de ytre kjønnsleppene også. Når jeg kika der nede var dem oppsvulmende/store/slappe/hovne, og det slo meg plutselig hvorfor det klør akkurat der. For når jeg går og sitter så toucher lårene mot dem. Det har jeg aldri opplevd før graviditet, og jeg er heller ikke gått opp mer enn et par kilo i vekt, så det kan ikke overvekt.
Har dere behandlet slik kløe og lukt med sopp-medisin eller en type medisin, eller kan det gå over etter fødsel?
Utfloden er helt blank, nesten litt våt. Lukter stygt. Av og til kan d være litt kremete.

Anonymous poster hash: abcdf...133
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel bare bestille time hos legen for å finne det ut. Jeg som hater gynekolog. :\ Men må man så må man. Er bare litt utålmodig, så spør her viss noen har opplevd det samme...

Skrevet

Jeg opplevde også å bli hoven nedentil mot slutten. Spurte jordmor og hun sa det var helt normalt siden underlivet forbereder seg mot fødsel! Trenger litt polstring tydeligvis...

Slet også litt med lett soppinfeksjon i svangerskapet, sikkert pga litt ekstra utflod. Jeg brukte sånn vaginal stikkpille+gele mot sopp og dette hjalp ganske raskt. I tillegg sluttet jeg å barbere meg "under", bare stusset. Dette følte jeg hjalp veldig! Hårene er jo til for å beskytte og lufte. Mange synes nok dette er ekkelt i disse hårløse tider, men heller det enn sopp og ubehag!

Jeg fikk rimelig noia for at tissen kom til å se sånn svulmende ut for alltid, men etter fødselen så har alt blitt normalt igjen :) Veldig lettet ja :)

Skrevet

Jeg ville først ha prøvd vaginale stikkpiller med melkesyre for å rette opp evt. ubalanse, og deretter soppkur om det første ikke hjalp.

At du er hoven er helt normalt, du har økt blodmengde og større gjennomstrømning i underlivet som gravid.

Anonymous poster hash: 2b1b4...636
Skrevet

Nå er ikke jeg gravid, men pga hormonspiral + perioder med dårlig kosthold(sukker og gjær!) kan jeg få tendens til soppinfeksjon. Med en gang jeg kjenner at det begynner å svi smører jeg yogurt naturell nedentil. Jepp - den fra Tine. Hovedsaklig morgen og kveld, men også dersom jeg kjenner det svir ila dagen og jeg er hjemme.

Sier ikke at dette garantert hjelper for deg, dette er jo et kjent problem for meg (har vært til lege). Jeg ville nok gått til lege for en sjekk var jeg deg, men dersom det viser seg å være sopp eller melkesyreforstyrrelser kan du jo i fremtiden huske på yogurten:)

Anonymous poster hash: 3a6d6...ad4
Skrevet

Takk for tips.
Det er også veldig svulmende og VONDT etter sex. Kjennes ut som det henger bly ned fra kjønnsleppene. Brenner og svir og klarer ikke sitte på en stund. Det har også skjedd utenom graviditet.

Skrevet

Sopp er ikke blank utflod, men jeg tenkte sopp før jeg kom til å lese der du nevnte blank utflod. Hvis det er veldig ubehagelig (høres jo sånn ut) så hadde jeg dratt til legen.

Jeg er selv 7 mnd på vei og er mer sår på en eller annen måte i underlivet, å ha sex er litt vondt. Men er ikke hoven og har ikke kløe. Har i ca 1,5 mnd har vannaktig utflod, trusa er våt etter å ha hatt den på i 2 min, så bruker truseinnlegg hele tiden. Er ikke kremete utflod og lukter ikke. Jeg nevnte det på kontroll hos legen og hun sa at det er normalt når man er gravid i tredje trimester. Er jo ikke sikkert at det er det samme du har da, men kanskje.

Anonymous poster hash: 5548c...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...