Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil rydde litt opp i økonomien og skaffe meg ihvertfall bruks- og sparekonto (evt. flytte BSU) i en ny bank med bedre vilkår enn jeg har i nåværende bank, så jeg lurer på:

- hvilke banker har du og hvilke kontoer har du i de ulike bankene? :)

Anonymous poster hash: d42df...2b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor EN ny bank? Ingen banker er best på alt.

Mine konti:

Brukskonto Skandiabanken ( selv om yABank er bedre. Men jeg tømmer brukskontoen hver måned, så renten er ikke så viktig.)

Sparekonto: SpareSmart (under 100 000 (3,55 %), har du over 100 000 anbefaler jeg 365 Turbospar, en sparekonto du kan få hvis du har 365Direkte kredittkort (3,71 %))

BSU: Mange alternativer med 4,65 % rente eller bedre, sjekk Finansportalen.no

Er du under 34 og vil binde mer enn BSU til boligkjøp kan Nordeas Boligspar (max 300 000, 4,65 % rente) være verd å vurdere.

Skrevet

Ikke nødvendigvis én bank, nei. Formulerte meg litt feil.

Takk for svar.

Jeg vurderer nå YaBank og DNB eller Skandiabanken.

• 2 uker senere...
Skrevet

Flere tips?

Skrevet

Jeg har høyrentekontoer hos sparesmart (3,55%) og bruker Ya Bank som dagligbank til regningskonto (3,4%) og brukskonto (2,9%). Like gebyrfri som Skandiabanken - deilig! BSU hos Høland og Setskog sparebank (5,1% uten krav om å være helkunde). Fornøyd med det per nå.

Skrevet

Vi har DNB. Fikk absolutt best rente på høyt boliglån der. Ung Boliglån avtale, og du kan spare på BSU 2.0 konto.

Sparer ikke annet enn en liten buffer så gidder ikke ha separat bank for det, mye lettere å overføre mellom kontoer og ha hele oversikten...

Anonymous poster hash: 709ec...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...