xxhmj Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Jeg aner ikke hvor jeg skal skrive dette! Er det noen som kan hjelpe meg med å sette dette et sted jeg kan få svar og sånn? Jeg og samboer flyttet til et nytt hus. 115 km2. Venninna mi skulle flytte inn. Det gjorde ho for 3 uker siden. Vi har en avtale på at hvis det skulle bli noe fest, måtte vi være borte. Hvis noe ble ødelagt, måtte ho erstatte det, vi ble enige om at ho kunne ha 1 hund og en katt hvis ho ville. Vi har ikke skrevet huskontrakt, fordi han huseieren har mye å gjøre og har ikke kommet innom enda. Men vi dro bort i helgen og vi spurte om ho skulle ha fest. Nei, ho skulle bare ha noen venner på besøk. Fordi ho skulle på familiefest og til et sted tidligere på dagen. De skulle ikke ha fest, også ville vi ikke ha sofaen i bruk fordi vi fikk splitter ny sofa i 1 mnd. Og den er på nedbetaling. Så hadde vært utrolig kjipt med søl og gris på sofaen etter 1 mnd. Når vi kom hjem så var lysestaken min knust, den har jeg og typen arvet.. Og de har hivd delene fra den, så jeg får ikke limt... Vi hadde et teppe her i noen uker, det stinker masse dritt. Alkohol, sofaen stinker. Øl har blitt stjelt og snus... Badekaret har løsnet. Ho har hatt besøk midt på natta og sitti å flira hele natta, når vi begge skal på jobb dagen etterpå. Og den personen hadde ho ALDRI møtt før. Hadde liksom et kjede til 3000 kr på badet. Tenk om den hadde blitt tatt? Ho bare tok han inn, uten å kjenne han... Vi begynner å bli lei her. Bare på 3 uker. Ho har mast om å få 2 svære labrador inn her. Da vi ble enig om at ho kunne ta inn en. Vi har en Jack Russell terrier fra før. og 2 katter. Også lurte jeg på... Siden vi bodde her før ho, og har bodd her 1 mnd før henne, har vi rett til å kaste henne ut selv om vi ikke har kontrakt enda? Ho har innrømt at ho drikker mye. Ho tar seg øl og sånt hver eneste dag! Ho er 20 år... Ho drakk hver dag i 2 uker. Og det skryter ho av. Jeg har kjent ho siden jeg var liten og vi satte våres tillit til henne... Også nå har ho ødelagt respekten våres.
xxhmj Skrevet 25. august 2013 Forfatter #2 Skrevet 25. august 2013 OG at det er vi som fikk tak i leiligheten. Vi ordnet alt med avtale osv.. Vi som skaffet oss alt her. Ho stod bare ved siden av og så på alt og lot oss gjøre alt.
Cho Kon It Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Leier dere, alle sammen? Står hun i kontrakten? Kast henne ut. 5
xxhmj Skrevet 26. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2013 Ja, vi leier. Nei, vi har ikke skrevet den enda. Ho Jar ikke turt å lomme hjem.
Cho Kon It Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Ja, vi leier. Nei, vi har ikke skrevet den enda. Ho Jar ikke turt å lomme hjem. Få tak i huseieren sporenstreks og få skrevet den kontrakten, dere stiller meget svakt uten den. Skriv den på kun dere to, dropp hele venninna. Ring henne eller send henne en melding og si at hun kan komme og hente tingene sine, er de ikke hentet innen da og da blir de kastet. 8
Trollmortil3 Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Få tak i huseieren sporenstreks og få skrevet den kontrakten, dere stiller meget svakt uten den. Skriv den på kun dere to, dropp hele venninna. Ring henne eller send henne en melding og si at hun kan komme og hente tingene sine, er de ikke hentet innen da og da blir de kastet. Enig
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Få tak i huseieren sporenstreks og få skrevet den kontrakten, dere stiller meget svakt uten den. Skriv den på kun dere to, dropp hele venninna. Ring henne eller send henne en melding og si at hun kan komme og hente tingene sine, er de ikke hentet innen da og da blir de kastet. Da står de faktsik ansvsrlig for ødeleggelsene om bare de to skriver under på kontrakten..
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Med den størrelsen på huset bør det da være plass til både venninne og ett lass labradorer. Sjekk om dere kan låse av 1km2 til eget bruk, uten tilgang for venninnen. Anonymous poster hash: 794d2...7ed 2
Glis**_** Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Ta deg en ordentlig seriøs prat med venninnen din!
Gjest Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Ta deg en ordentlig seriøs prat med venninnen din! Hvis hun er i grenseland til en alkoholiker, så nytter det ikke med "en seriøs prat". Hun kommer til å love hva som helst, gå med på hva som helst, for å få fred til å drikke litt til.
Gjest Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Da står de faktsik ansvsrlig for ødeleggelsene om bare de to skriver under på kontrakten.. Om hun fortsetter å være der, så kommer hun til å ødelegge mye mer. Tviler på om hun har tenkt å gjøre opp for seg uansett, så det er bedre å begrense mulighetene for å skape ødeleggelser. 1. prioritet må være å få henne ut av huset, slik at de kan være vekk 1/2 time uten at alt raseres.
Gjest Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Få tak i huseieren sporenstreks og få skrevet den kontrakten, dere stiller meget svakt uten den. Skriv den på kun dere to, dropp hele venninna. Ring henne eller send henne en melding og si at hun kan komme og hente tingene sine, er de ikke hentet innen da og da blir de kastet. Enig! Huseieren er neppe interessert i å ha denne unge damen som leietaker uansett. Så får dere prate med handymenn i familien og se hva som kan gjøres for å fikse badekaret og annet. Leie en rensemaskin for å rense sofa og tepper? Kaste det som er ødelagt, og være glad for at det ikke er mer. En dyrkjøpt lærepenge. Man kan ikke stole på alle, selv ikke på tilsynelatende "gode venninner". Lykke til.
xxhmj Skrevet 27. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2013 Takk for alle svara! Ho kom hjem i går, med ei venninne mens jeg var på jobb og sambo var hjemme alene. Ho prøvde å smiske litt, også hentet ho klær og sminken sin. Så forsvant ho uten å si hade. Jeg ringte henne 4 ganger etter jobb, ho bare la på. Til slutt så ble jeg bare så provosert at jeg sendte henne mld og sa at ho bare kunne komme å hente tingene sine. For sånn oppførsel vil jeg ikke ha her. Man kan ta ansvar for sine egne handlinger. Snakket med en nabo som ikke hadde vært hjemme. Men venninna hennes hadde ringt ho mens ho var borte. Og sagt at ho var på fest hos naboen hennes. Og da hadde ho fortalt at det hadde vært bråk mellom 2 personer og politiet hadde vært her pga naboklager. De hadde spilt høy musikk. Og dette unnlot ho å fortelle oss når vi sendte melding på melding om hva som hadde skjedd i helgen. (Ho svarte ikke på meldingene før etterpå.) Da skrev ho det at ho bare hadde hatt en liten fest, med få folk. Ja, en liten fest med stjeling, ødelegging osv.. Så ho skylder oss husleie, strøm, internett (ho er den eneste som nesten bruker det), og for ting som er ødelagt.. Det ble vist dyrt for henne å ha denne festen.Men badekaret får man fikset. Men man får ikke igjen for den tingen man har arvet. Godt vi låste rommet før vi dro! Grunnen til vi ikke har skrivd kontrakt er fordi han huseieren driver et firma så han har ikke så mye tid. Han har sagt at han skal komme hitt snart. Og da skal vi fortelle hvorfor vi skal leie alene, og uten ho venninna mi. Så ordner det seg!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Om hun fortsetter å være der, så kommer hun til å ødelegge mye mer. Tviler på om hun har tenkt å gjøre opp for seg uansett, så det er bedre å begrense mulighetene for å skape ødeleggelser. 1. prioritet må være å få henne ut av huset, slik at de kan være vekk 1/2 time uten at alt raseres. Men de ståruansett ansvarlig for hennes ødeleggelser. Så det økonomiske faller på dem med mindre ho sier segvillig til å erstatte ødeleggelsene. Det blir som å velge mellom pest og kolera
Elanore Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Huff... Føler virkelig med deg TS, dette var bare utrolig respektløst av henne! Det virker som om du at har en god plan for hva du skal gjøre med situasjonen, i det minste... Ut med henne! Er trist at det trolig går utover et vennskap som går så langt tilbake i tid, men jeg tror det er det fornuftige likevel...
xxhmj Skrevet 27. august 2013 Forfatter #17 Skrevet 27. august 2013 Med den størrelsen på huset bør det da være plass til både venninne og ett lass labradorer. Sjekk om dere kan låse av 1km2 til eget bruk, uten tilgang for venninnen.Anonymous poster hash: 794d2...7ed Det er greit det altså. Men når vi blir enige om en hund vær og sånn. Og vi alle er enige, skal man jo ikke ta til seg alle bikkjer og tro det er greit for oss. Og vi har også 4 andre katter her, som vi tok imot SAMMEN for å finne et nytt hjem til dem. Altså, kattunger og en mor. Og kan ikke drive å endre på leiligheten når vi leier. Og dessuten så er det felles bad, stue og kjøkken. Men det gjør ikke noe for oss om ho flytter, bare ho betaler husleia og ting ho skal erstatte.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Har hun egen nøkkel? Pakk sammen sakene hennes og kjør de til foreldrene. Anonymous poster hash: 5e686...ef8
Alvina Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 (endret) Da står de faktsik ansvsrlig for ødeleggelsene om bare de to skriver under på kontrakten.. Det tror jeg ikke, men hvis ts og hennes samboer har betalt forskuddsvis husleie over konto vet jeg ikke helt, hvis ts venninne kun har betalt kontant. Uansett, som utleier ville jeg ikke tolerert ødeleggelser og festing under lavmåls, så jeg ville satt pris på å bli kontaktet av ts før kontrakten ble underskrevet. Og ts, vær direkte overfor din venninne, har ikke lest hele tråden, men man drar helst ikke med seg fremmede hjem på rølpefest og i alle fall ikke om man leier og bor i kollektiv og det ikke er avtalt. edit, du høres ut som vel striks som har tatt din venninne inn i et bofelleskap og ikke kan prate med henne om det som har skjedd. Endret 27. august 2013 av Alvina
xxhmj Skrevet 27. august 2013 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2013 Har hun egen nøkkel? Pakk sammen sakene hennes og kjør de til foreldrene.Anonymous poster hash: 5e686...ef8 Ja, det har ho. Har ikke bil, så får ikke gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå