KatteLatte Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Og resultatet ser ikke bra ut. Har fulgt denne oppskrifta: http://mammanett.no/matoppskrift/multesyltetoey , men rett etter koking ser det ut som innskrumpede bær liggende i vann! "Vannet" er veldig tynt. Jeg har ikke brukt frysepulver eller lignende, siden oppskriften ikke sier noe om det. Jeg brukte litt mindre sukker enn oppskrifta sier. Det skal få kjøle seg ned litt nå, men kan ikke tenke meg at det kan hjelpe... Er det noen som har kokt multesyltetøy før? Hvordan ble resultatet?
Athene Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Min erfaring er at man må ha myyye sukker, eller frysepulver, for å få syltetøykonsistens. Men jeg har lite erfaring med multer.
KatteLatte Skrevet 25. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2013 Det falt i smak hos samboeren i hvert fall, så det ble ikke så verst likevel Stivnet noe når det fikk kjøpt seg ned litt.
Satellites Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Multesyltetøy er best å bare røre bær med sukker, ikke koke :-) 1
KatteLatte Skrevet 25. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2013 Multesyltetøy er best å bare røre bær med sukker, ikke koke :-) Takk for tips, skal prøve det neste gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå