Gå til innhold

Ekstremt stramme sykkeldekk, skal de være slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skulle altså skifte slange på forhjulet. Først så skulle dekkfaen av, og det var nummeret før vi måtte kalle inn verdens sterkeste mann x2. Ok, dekk av gjennomført, ut med gammel slange, inn med ny. Alt gjort etter boka, ikke med skrujern. Så skal jeg skli dekket på plass igjen, slik jeg ser på en video er lett som en plett, men de siste 25 cm står vannrett over felgen og er stramt som et pølseskinn. Det ser ut til å være en helt umulig oppgave å få resten inn på felgen. Jeg har drept en dekkspak allerede.

Noen tips? Må jeg ha nytt dekk?

Skrevet (endret)

Bruk 3 dekkspaker og plasser dem sånn som dette:

| | |

| | |

| | |

| | |

Med andre ord, ta den ytterste, flytt den litt innenfor den på andre siden. Så tar du vekk den ytterste der igjen, flytter den litt innover osv osv osv.

Forøvrig byttet jeg sykkelslange for mindre enn 5 minutter siden selv xD

Endret av Black March
Skrevet (endret)

Uhm, det der skjønte jeg ikke helt...

Forrige sykkelen var ikke sånn, og jeg er bare veldig glad for at dette ikke skjedde midt på Rallarvegen f.eks. Det hadde blitt langt å trille sykkelen.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Du skal egentlig være glad for at dekket sitter så inn i hampen godt fast. Da er det mindre sannsynlig at det vrenger seg av i fart.

Forøvrig fungerer teknikken med 3 dekkspader bra. Det går også med to.

Skrevet

Det ordna seg med mer manpower og tynnere dekkspaker. :D

Jeg må bare huske å ikke punktere langt unna heimen, for det der klarer jeg ikke selv. Fant synderen også, et glasskår som hadde tygd seg inn i dekket og som sannsynligvis har kommet langt nok inn til å treffe slangen da jeg traff en fartshump i sånn passe fart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...