AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Vi har et som er over ti år gammelt. Har ikke peiling på konkret hvor gammelt det er. Det er av merket gorenje. Frysedelen fungerer utmerket, men over flere måneder nå har vi hatt termometre inni begge delene. Jeg husker ikke når den sist var på korrekt temperatur i kjøleskapsdelen. Nå for tiden er den rundt 9 grader. Huff. :S Kan dette ha negative helseeffekter på oss? Hvor mange tiår bør man anta at et kjøleskap må kunne virke? Anonymous poster hash: e7895...ed4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 5 års garanti på slike ting, så minimum 5 år. Etter dette så kan man ikke regne med noe, deres har holdt veldig lenge så er nok på tide med ett nytt. Anonymous poster hash: 1c4fa...08a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Mange kjøleskap har 10 års garanti. Og hvis du vasker, renser og behandler det fint kan de ofte vare lenger enn det og. Hvor lenge det varer varierer veldig, ett godt skap fra Miele, Liebherr eller Norcool kan du for eksempel forvente at varer 20-25 år minst. Mens ett billigere skap ville jeg forventet 10-15 men fullt mulig at det varer lengre. Per dags dato er det ikke helt feil å forvente 6-8 fra skap til 6-8.000 og 12-15 for skap til 12-15.000. Anonymous poster hash: aa592...622
Gjest Ironically me Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Gorenje er, ja... Hadde en gang en kjøkkenventilator. Hørtes ut som en TU-154 når vi satte den på! Slik! youtube.com/watch?v=JcUw1CEAVlU 154 var et tøft fly det, men den lyden i leiligheten, da! Ariston (vaskemaskiner) ville jeg også holdt meg unna. B.la underdimmensjonerte lagre som går etter 3-4 år. (har byttet navn til Hotpoint, men tror ikke det hjelper...) Har stort sett ikke blitt skuffet av Bosch, Miele og Siemens etc (surprise!) De fleste maskiner må faktisk rengjøres nå og da. Har skjønt at det har nok ikke alle fått med seg. Hadde et Bosch kjøleskap fra 1957 (ultra-retro) som jeg ga videre til en venn. Virker og går totalt stille. Så stille at han trodde det var ødelagt! Har også en mixer fra samme tid, som ser ut som om den skal ta en tur til månen når som helst. Supercool!
Gjest Peanut Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Hev ut et kjøleskap i juli som hadde vart i ca. 20 år. Tror det var på tide da. Men har en komfyr på hytta som besteforeldrene mine på farssiden hadde, og den komfyren er fra 1950-60 tallet og fungerer knall idag.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Vårt var 17 år. Om det er 9 grader i skapet, så er det for varmt. Hadde ikke satset på å få det reparert. De sier om hvitevarer at det varer i 10 år. Det var før det var kvalitet. når folk har kjøleskap fra 57, så sier det sitt. En i familien hadde sin komfyr i 30 år, og den var like fin, men termostaten i stekovnen sviktet Nå blir ting laget i lavkostland,ikke noe galt i det,men delene er ikke så sterke som før. Før ble det laget for at det skal vare. Vi var da ikke i et brukogkast liv. Den gang var hvitevarer en investering, noe man måtte spare til. i dag skifter vi ut etter moten, opppussing osv Anonymous poster hash: cdd20...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Hvis det er lenge siden kjøleskapet har blitt støvsugd på baksiden så kan det hjelpe. Man kan også bruke en tørr oppvaskbørste e.l. til å fjerne støv fra ristene bak. Alle kjøleskap vil slite med å holde lav temperatur uten bra utlufting bak.Anonymous poster hash: 41e2a...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå