Gjest L Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Vet ikke hvordan jeg skal starte. Jeg er en person som ca alltid har slitt med dårlig selvtillig. Følgelig har jeg heller ikke så mange venner pga jeg er redd for å ta kontakt med andre. Jeg føler meg ikke bra nok og tør ikke å bli avvist. Kjæresten min er et veldig godt menneske, jeg skjenner ikke noen som er så rettferdig, ærlig, snill, omtenkson, smart og ordentlig som han. Han er også godt likt og har masse venner. Det eneste negative må være at han ikke er så flink til å vise følelser. Noen ganger klikker det for meg. Jeg kan si grusomme ting til han, det værste man kan si. Foreksempel, jeg hater deg, jeg vil ikke være sammen med deg, du er en taper, du er stygg. Vi har vært sammen i 4 år, de to siste årene startet jeg med dette. Det skjer oftere og oftere. Og det ødelegger han og forholdet vårt. Jeg prøver å bryte han ned. Han er et så utrolig godt menneske. Hvorfor jeg gjør dette vet jeg ikke, kanskje jeg er sjalu på han. Eller jeg har psykiske problemer. I mange år har jeg vært veldig ensom og hatt ekstremt dårlig selvtillit. Noen ganger kan jeg begynne å slå på meg selv, eller klore meg selv. Men det er ikke riktig. Noen ganger føler jeg at jeg blir et annet menneske. Jeg har så masse undertrykt sine, mye fra da jeg var liten, min mor ble mishandlet, jeg ble mobbet, var ensom i mange mange år. Og slet med meg selv og hatet meg selv (også pga jeg er et resultat av en voldtekt). Kanskje det er dette sinnet som tar over. For jeg vet at jeg mener aldri det når jeg sier grusomme ting til kjæresten min. Jeg greier ikke å kontrollere det. Jeg er en veldig vanskelig person å være sammen med. Jeg greier sjeldent å vise følelser, jeg kan vise smerte og tårer, men sjeldent glede. Kjærlighet kan jeg vise, jeg kan være kjærlig. Men kompelimenter er en uvanlig ting å få hos meg. Men kjæresten er heller ikke noe flink til det da. Jeg ødelegger kjæresten min. Det er som om jeg vil trykke han like langt ned som jeg er. Men jeg hater dette. Jeg hater meg selv for at jeg er slik. Det beste alternativet er vel at vi gjør det slutt? det kan ikke fortsette slik. Jeg ødelegger personen jeg er mest glad i i hele verden. Men ikke missforstå, vi bruker også å ha det kjempefint sammen. Jeg elsker å være sammen med han. Men jeg ødelegger han.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Kjempefint sammen. Dette mener nok begge partene sannsynligvis? Anonymous poster hash: 7245d...610
Gjest ludde Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Tror denne historien er oppspinn. Skrevet av en som har vurdert et par utenfra. Troll.
Adhara Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 La den stakkars gutten gå du. Bruk singelperioden til å gå i terapi. Det er tydelig at du trenger det. 2
Hecubaa Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Jeg vet ikke hvor god innsikt i dine tanker typen din har, men jeg syns i grunn at dette innlegget var godt formulert og at du burde vise det til han, så kan dere sammen ta en avgjørelse angående veien videre. 1
I Grosny Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Det er veldig bra at du har selvinnsikt. Prat med kjæresten din om dette. Han er på laget ditt. Og du må selvfølgelig slutte med å skade forholdet med disse vonde ordene. De er dessverre effektive. Det ser ut som om det beste du kan gjøre er å gi han av din kjærlige side. Du må også begynne å løfte den selvtilliten din. Kanskje du allerede tilhører den grommeste delen av befolkningen? Definisjon på den grommeste delen av befolkningen: De man kan stole på som ikke lager intriger, baksnakker og dolker vennene sine i ryggen. De lojale.
Gjest L Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Kjempefint og kjempefin. Kan bli galt å si det. Vi kan ha det bra sammen. Det er ikke bare negativt, men det er mye av det. Og jeg er grunnen. Tro hva du vil ludde. Dette er sant, det var vanskelig å skrive det til noen fremmede, men jeg trenger hjelp/tips/råd. Jeg hater at jeg er slik
Gjest T Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Jeg kjenner meg godt igjen i det du forteller. Vi har gått til parterapi i det siste for å bli flinkere til å snakke sammen, og det hjalp for oss. Et lite råd til dere også kanskje? Trenger ikke være troll dette her, jeg kunne skrevet et ganske likt innlegg selv, jeg!!
Tabris Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 I hvilke situasjoner er det du får disse "anfallene" og sier mye stygt? Kan du kjenne signaler på forhånd rett før du mister kontrollen og kan fjerne deg selv fra situasjonen? Gå en tur, gå inn på soverommet og lukk døra - et eller annet som bryter det av før du kommer så langt at du har mistet kontrollen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Parterapi vurderes, men ikke egen personlig terapi ? Tror ikke problemet her ligger i parforholdet. Det er nok noe mer på det individuelle planet. Anonymous poster hash: 7245d...610 1
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Det er veldig bra at du har selvinnsikt. Prat med kjæresten din om dette. Han er på laget ditt. Og du må selvfølgelig slutte med å skade forholdet med disse vonde ordene. De er dessverre effektive. Det ser ut som om det beste du kan gjøre er å gi han av din kjærlige side. Du må også begynne å løfte den selvtilliten din. Kanskje du allerede tilhører den grommeste delen av befolkningen? Definisjon på den grommeste delen av befolkningen: De man kan stole på som ikke lager intriger, baksnakker og dolker vennene sine i ryggen. De lojale. Det er som jeg er to personer. Tro det eller ei. Jeg kan være en veldig trofast venn, jeg ville aldri behandlet familie eller venner på samme måte som kjæresten. Hvis familien min skulle ha fortalt dere om meg, så ville dere blitt sjokkert. Jeg er et godt menneske sammen med andre, men sammen med kjæresten min er jeg ødeleggende.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Parterapi vurderes, men ikke egen personlig terapi ? Tror ikke problemet her ligger i parforholdet. Det er nok noe mer på det individuelle planet. Anonymous poster hash: 7245d...610 Nei, det er jeg som er problemet
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Psykopat..? Narssisist? Schizofren? Hvem vet.. Er ikke så vanskelig å skjule det heller - inntil en viss grad. Og selvsagt er det ødeleggende for andre som involverer seg med sånne folk. Dette og, er noe normale mennesker anser som logisk. Anonymous poster hash: 7245d...610
I Grosny Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Det er som jeg er to personer. Tro det eller ei. Jeg kan være en veldig trofast venn, jeg ville aldri behandlet familie eller venner på samme måte som kjæresten. Hvis familien min skulle ha fortalt dere om meg, så ville dere blitt sjokkert. Jeg er et godt menneske sammen med andre, men sammen med kjæresten min er jeg ødeleggende. Tabris sa noe klokt. Hvordan reagerer kjæresten din når du blir ekkel?
Gjest L Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 I hvilke situasjoner er det du får disse "anfallene" og sier mye stygt? Kan du kjenne signaler på forhånd rett før du mister kontrollen og kan fjerne deg selv fra situasjonen? Gå en tur, gå inn på soverommet og lukk døra - et eller annet som bryter det av før du kommer så langt at du har mistet kontrollen. I hvilke situasjoner er det du får disse "anfallene" og sier mye stygt? Kan du kjenne signaler på forhånd rett før du mister kontrollen og kan fjerne deg selv fra situasjonen? Gå en tur, gå inn på soverommet og lukk døra - et eller annet som bryter det av før du kommer så langt at du har mistet kontrollen. Det er nettopp det det er, jeg mister totalt kontroll over meg selv og det jeg sier. Og rett etter sitter jeg der og ber om tigivelse og gråter. Jeg har ingen selvkontroll. Når disse "anfallene" skjer? det har jeg ikke tenkt på før.. kanskje det kommer ut av det blå? på mine deprimerende dager, jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 jeg tror ikke du nødvendigvis må avslutte forholdet, men du må jobbe med deg selv og dine uløste traumer, begynn i terapi og på medisiner for å få det bedre Anonymous poster hash: bdc4f...be1
Tabris Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Hva om du følger med neste gang, og ser om du kan kjenne igjen at det kommer og så forlate rommet FØR du mister kontrollen. Eventuelt kan din samboer forlate rommet når du begynner, så han kan skåne seg selv. 1
Gjest L Skrevet 25. august 2013 #18 Skrevet 25. august 2013 Tabris sa noe klokt. Hvordan reagerer kjæresten din når du blir ekkel? Han blir sint, frustrert og såret. En ganske normal respons engentlig.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Du høres ut som ei venninne av meg. Hun er fullt klar over at hun ødelegger kjæresten sin. Du har 2 valg; Det første valget er at du bestemmer deg for at du elsker og vil din kjære det beste i livet. Du slutter deretter å bryte han ned. Valg nr 2 går ut på at du ser hvor høyt du elsker han og lar han gå! Han fortjener å bli forgudet av sin dame på samme måten du trenger at han forguder deg. Anonymous poster hash: 6ffd4...c9b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #20 Skrevet 25. august 2013 TS, hvordan har du klart å få rede på dette? Er det via selvinnsikten din? Ser du at du har problemer og har lenge visst om det? Eller er det bare noen som har fortalt deg hvordan du er, og da først forstår du det? Burde få noen profosjonelle til å se på det ja.Anonymous poster hash: 7245d...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå