Gå til innhold

Er/var du redd for å få stygge barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo et litt tabu tema, men er/var du redd for at barna dine skulle bli mindre pene?

Anonymous poster hash: dc1d8...adc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini var gørrstygg da hun var nyfødt og jeg håpet virkelig at det ville bedre seg. Noe det heldigvis gjorde. Men jeg har ikke tenkt på det på forhånd, nei. Og nå som de er her så får de bli som de blir. Men jeg er glad for at de ikke ligger langt under gjennomsnittet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og mannen er ganske ok i utseende, men vi er veldig ulike. Jeg tenkte litt på hvordan i alle dager lillemor kom til å se ut, klarte ikke se for meg en blanding av oss. Mannens familie ser ok ut, bortsett fra moren hans som er mindre pen. De første månedene liknet jenta ganske så mye på farmor, og jeg tenkte at det var uflaks for henne. Men nå er hun snart 1,5år, og er blitt veldig mye penere. Likner ikke særlig på farmor lenger.

Det virker som hun vokser seg til, og det er jo bare positivt. Kjedelig å ha sin glansperiode som spedbarn, hehe. Vet om flere barn som var nydelige babyer, men ble ordinære/mindre pene barn og senere voksne.

Anonymous poster hash: f4e79...fb4
  • Liker 4
Skrevet

Nei, det var jeg ikke redd for. Jeg ser helt alminnelig ut, og mannen min er veldig kjekk. Så tenkte at ungene sikkert kom til å se helt normalt pene ut. (Jeg synes selvsagt de er smellvakre! ;))

• Liker 4
Skrevet

Jeg og mannen er ganske ok i utseende, men vi er veldig ulike. Jeg tenkte litt på hvordan i alle dager lillemor kom til å se ut, klarte ikke se for meg en blanding av oss. Mannens familie ser ok ut, bortsett fra moren hans som er mindre pen. De første månedene liknet jenta ganske så mye på farmor, og jeg tenkte at det var uflaks for henne. Men nå er hun snart 1,5år, og er blitt veldig mye penere. Likner ikke særlig på farmor lenger.

Det virker som hun vokser seg til, og det er jo bare positivt. Kjedelig å ha sin glansperiode som spedbarn, hehe. Vet om flere barn som var nydelige babyer, men ble ordinære/mindre pene barn og senere voksne.

Anonymous poster hash: f4e79...fb4

At foreldrene ser bra ut er ingen garanti for at de får nydelige barn. Har sett familier der foreldrene ser bra ut, mens barna absolutt ikke har stått først i køen når utseendet ble utdelt.

Har sett det motsatte å.

Anonymous poster hash: f0aef...7ca

• Liker 9
Skrevet

Håper selvsagt for min sønns del at han blir pen også som voksen, men det er ikke akkurat noe jeg går rundt og frykter i det faglige. Tenkte heller ikke over det da jeg var gravid.

Skrevet

Det burde ikke være viktig da.

Hadde jeg fått barn, skulle mitt ønske være at barnet ble født uten komplikasjoner, frisk og sunn!

• Liker 9
Skrevet

Nei, men jeg var livredd til hver ordinære UL om det var noe galt med fosteret. Så det var min største skrekk! Glad jeg fikk 3 friske barn. (Hadde jo selvsagt vært like glad i de om de ikke var det)

• Liker 3
Skrevet

Det burde ikke være viktig da.

Hadde jeg fått barn, skulle mitt ønske være at barnet ble født uten komplikasjoner, frisk og sunn!

Ja, men så blir de nå engang født og så er de gjerne friske og raske og da tenker man gjerne tanker som; jeg håper ikke min sønn får en mikropenis.

• Liker 8
Skrevet

Ja, så overfladisk var jeg at jeg tenkte på det da jeg gikk gravid.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei brydde meg ikke, det viktigste for meg var at babyen var sunn og frisk:)

Men mine barn ligger an til å bli svært vakre, alle sier at de sjelden har sett så skjønne barn:) særlig sønnen min, med de gulaktige øynene sine og sotsvarte øyenvippene sine;)

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet

før håpet jeg mine barn ikke ville arve mitt røde hår (ja, ganske overfladisk). Nå håper jeg de gjør akkurat det, for mer gnistrende, fantastisk farge skal man lete lenge etter. Men i det store og det hele er det ikke utseendet som betyr noe, altså.

Anonymous poster hash: 2838f...d93
  • Liker 2
Skrevet

Ja, jeg tenkte på det under svangerskapet. Det er selvsagt ikke viktig for meg å få pene barn, så lenge de er frisk, men det var uansett noe jeg tenkte på som så mye annet man tenker på når man er gravid. Jeg har sett en del tilfeller hvor begge foreldrene er veldig vakre, også har de fått skikkelig stygge barn. Og noen av de vakreste barna jeg har sett så har foreldrene vært mindre heldig med utseende. Samboer er jo smellvakker, og jeg har alltid blitt fortalt at jeg er veldig pen (jada, vet det at skjønnhet er subjektivt), så magefølelsen min sa at babyen kom til å være stygg.

Men så kom nå verdens vakreste lille gutt ut, så jeg nekter å tro at han kommer til å vokse seg stygg med årene. Har blitt stoppet på gata mange ganger av folk som er så sjokkerte over at en så liten baby kan ha så laaange og vakre øyenvipper. Vi har truffet jackpot, vi! :fnise:

Skrevet

med de gulaktige øynene sine ;)

Når ble det pent med gule øyne?

Anonymous poster hash: 58402...7e1

• Liker 11
Skrevet

sønnen min, med de gulaktige øynene sine og sotsvarte øyenvippene sine;)

Bare gjetter - ett av "barna" dine som er en hund? :fnise:

• Liker 11
Skrevet

Det var vel i grunnen noe av det siste jeg tenkte på i svangerskapet. Jeg lurte selvfølgelig på hvordan han kom til å se ut, men jeg hadde aldre ting å bekymre meg for enn hvordan utseende hans kom til å bli. Det var ingen selvfølge at jeg skulle få et friskt og velskapt barn, og da blir utseende ganske bagatellmessig sammenlignet med dette.

Skrevet

Det er jo noen man er redd for, fordi barn som er mindre pene sliter ofte mer pga utseendet. Vi lever i en utseendefokusert verden.

Men igjen, det fins mindre pene barn som har utrolig god utstråling og god personlighet og tar plassen sin, og får et bra liv uten å bli mobbet,

og det fins pene barn som ikke klarer å ta plassen sin og å sette ned foten og dessverre blir mobbeoffer og sliter mye med å komme seg frem i livet.

Det fins selvfølgelig variasjon av alt, men dette var bare for å sette det på spissen.

Dere som har fått barn - jeg håper dere lærer barna deres til å bli gode samfunnsborgere, og at de er med på å ta sin del av kaka.

Anonymous poster hash: 119de...0b7
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei brydde meg ikke, det viktigste for meg var at babyen var sunn og frisk:)

Men mine barn ligger an til å bli svært vakre, alle sier at de sjelden har sett så skjønne barn:) særlig sønnen min, med de gulaktige øynene sine og sotsvarte øyenvippene sine;)

sønn = katt?
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser ganske bra ut (føles SÅ feil å si det selv), mens mannen min er filmstjernekjekk. Jeg har barn fra før som alle er så pene at folk stadig påpeker det. Jeg ble plutselig redd for at vi ikke skulle få pene barn da jeg gikk gravid! Jeg følte meg skikkelig overfladisk, men det var skikkelig ekkelt. Heldigvis ble det enda et vakkert barn. Foreløpig er han jo liten, men han er prikklik faren sin :)

Anonymous poster hash: a93fe...66d
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det må jeg si jeg aldri har tenkt på. Jeg tenkte på om han kom til å være frisk, og siden han ble født har jeg tenkt på og vært glad for at han har det grunnleggende godt. Nå er vi vel helt vanlig pene både jeg og mannen, og jeg har alltid fått høre at jeg var veldig søt som barn når noen ser barnebilder av meg, så jeg antok vel at han kom til å ligne oss. Og det gjør han - ser ut som en 50/50-blanding av faren og meg.

Men når jeg tenker meg om var faktisk mannen min litt redd for at sønnen vår skulle få rødt hår, siden det er mye av det i min familie. Det så lenge ut som det kunne skje også, siden han alltid har hatt litt gyllent hår. Det var noen som pustet lettet ut da han ble lys blond. Jeg syns rødt hår er så fint, men mannen min var redd for mobbing (om rødhårede barn blir mobbet mer, vet ikke jeg).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...