AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 De fleste nå om dagen har Facebook. Og er man singel er det kanskje lettere å bruke Facebook til å flørte med, eller? Bruker du Facebook til å flørte, og på hvilken måte gjør du det? Kan det tolkes som flørting når man liker profilbildet til en person, eller liker statuser osv? Eller kan det tolkes som at man tydelig er interessert i personen om man tar kontakt? Undrer litt på dette, da jeg og venninner har diskutert dette og vært noe uenig... Anonymous poster hash: 8ee31...f3a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Bruker ikke facebook til å flørte med, nei. Har hørt andre folk gjøre det da, samtidig som de er i forhold, så du får høre med dem eventuelt. Kanskje det kommer noen bedre svar, på hvordan folk gjør det. Fordi det er jo ingen hemmelighet at folk gjør det jo. Noe klumsete av seg, men de prøver. Og det er alltid intensjonen som har noe å si. Anonymous poster hash: 67936...e84
Gjest winston Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Nei, jeg pleier ikke flørte med venner.
Gjest Søgni Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 (endret) Hvis det å like et profilbilde eller en status er det samme som å vise (romantisk/seksuell) interesse, så viser jeg interesse for mange jeg ikke er interesserte i, gitt. Jeg leste noe om at "likes" på Facebook er en slags måte å bekrefte sosiale relasjoner på, noe som er ganske logisk egentlig, men det er jo ikke dermed sagt at det trenger å handle om flørting. Ellers skiller vel ikke Facebook seg helt fra andre sosiale arenaer, så det er nok en del flørting der og. Det skal mye til før jeg tolker å få likes etc. på Facebook som flørting, altså. Endret 25. august 2013 av Søgni 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Jeg flørter litt, men bare på moro. Det har jo faktisk resultert i at jeg har fått meg noe flere ganger, da med jenter som er gamle bekjente :D Men hvis jeg var veldig interressert i en dame ville jeg heller reist å ringt på døren hennes enn å sitte på facebook hele dagen. Anonymous poster hash: 40904...928
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Et like er ikke lik flørting. Men det kan sees på som flørting å like noens bilde/status hvis man allerede er i en flørte-relasjon. Som svar til Søgni Anonymous poster hash: ae7ea...2fd
Jodi Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Jeg sjekka opp kjæresten min på facebook jeg Vi hadde noen felles kjente, jeg kikka på ham en stund, og tok motet til meg. Jeg la ham til som venn, og sendte ham en melding. Så var det gjort...
Singha Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Jeg bruker gjerne chatten til å flørte med folk som jeg har på FB fordi jeg flørter med dem. Eller jenter som liker å bare tulleflørte. Men alt det andre på FB er ikke noe jeg bryr meg om, i alle fall ikke mtp flørting. 1
Gjest .-L-. Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Ja enig med Singha, jeg bruker ikke likes og slikt til å flørte. Hvis jeg vil si at hun er pen elsn sier jeg det heller til hun direkte. 1
MaritNY Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Folk ofte bruker fb til å flørte. Den typen flørting vises seg i komentærer under bilder og liker under statusoppdateringer. Likevel bruker jeg ikke det selv.
Gjest Houdini Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Nei, flørter ikke på FB. Legger ikke til folk der jeg vil flørte med.
Trymmir Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Om man flørter om man liker bilde eller status, er jeg jo en flørter uten like! Nei, jeg flørter ikke på fb, gjorde det heller ikke da jeg var singel...finnes andre nettsteder for slikt
Kassiopeia Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 Eneste grunnen til at jeg har facebook er slik at jeg kan holde kontakten med gamle venner og bekjente. Nå har jeg kjæreste, men jeg så aldri på facebook som en plass for å flørte når jeg var singel.
TheHairyToothfairy Skrevet 26. august 2013 #16 Skrevet 26. august 2013 flørter hele tiden med fruen. og et par andre, men ikke si det til henne.
frøkna Skrevet 26. august 2013 #17 Skrevet 26. august 2013 Ja, har brukt chatten der til flørt. Har aldri opplevd likes eller kommentarer som flørting, og jeg ville heller aldri flørtet på en så offentlig arena som kommentarer på et bilde som mange kan se..
Inwe Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Jeg håper virkelig ikke folk tar likes som flørting, da er jeg nemlig på flørtern med litt fler enn hva jeg føler meg komfortabel med.
Gjest JakeGreen Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 (endret) Det har hendt, men Facebook er ikke en arena for flørting for min del. Alle jenter jeg blir kjent med møter jeg i det virkelige liv og innen jeg får de som FB-venner har jeg ikke noen interesse av å flørte med de der. Egentlig misliker jeg å bruke fritiden min på chatting, skjønt jeg skal innrømme at jeg en gang hadde langvarig kontakt med en jente via tekst og synes det var gøy der og da, selv om det i bunn og grunn var bortkastet tid og energi. Endret 27. august 2013 av JakeGreen
Sapientia Skrevet 27. august 2013 #20 Skrevet 27. august 2013 skulle jeg ha flørta med alle jeg trykte "liker" på bildene til eller kommenterte, eller snakka med på chatten. Så hjelpe meg! så, nei. FB er for meg først og fremst et veldig allright medie og holde kontakten med ulike mennesker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå