AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Jeg fikk nettopp en epost fra eieren av boligen min der det virket som om han trengte svar så snart som mulig. Jeg fikk den idag, søndag morgen og svarte et par timer senere. Da får jeg en automatisk respons med at han er ute av kontoret frem til en 27. Har opplevd dette med andre også. En eiendomsmegler sendte meg en epost som jeg svarte på med én gang og så får jeg automatsvar. Sender folk en epost rett før de setter på automatisk svar og reiser bort? Det står at hvis det er "urgent" kan han kontaktes på en alternativ adresse. Men jeg vet ikke om det er SÅ urgent - jeg svarte jo raskt men han sa ikke noe om det. Irriterende. Anonymous poster hash: 56f24...fb2
Mynona Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Jeg gjør det fordi når jeg er borte fra kontoret, enten det gjelder kurs, ferie eller andre ting så kommer jeg ikkke til å svare på jobbrelaterte mail. Men jeg har jo jobbmailen på mobilen, og jeg sjekker den en gang i blandt likevel. Noen ganger svarer jeg på mail, andre ganger ikke. Jeg bruker samme mail til jobb og privat. Så grunnen til at jeg setter på fraværsmld er at den som sender mail skal vite at jeg er utilgjengelig og at han ikke kan forvente svar før jeg er tilbake. Ofte setter jeg på fraværsmeldingen 1 time før jeg går fra jobb når jeg skal ha sommerferie, slik at de som sender meg mail rett før jeg pakker sammen og går vet at de ikke trenger å sitte å trippe for å få svar. Nå skrev jeg skikkelig rotete, men håper du får ut essensen av det jeg skrev. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Jeg gjør det fordi når jeg er borte fra kontoret, enten det gjelder kurs, ferie eller andre ting så kommer jeg ikkke til å svare på jobbrelaterte mail. Men jeg har jo jobbmailen på mobilen, og jeg sjekker den en gang i blandt likevel. Noen ganger svarer jeg på mail, andre ganger ikke. Jeg bruker samme mail til jobb og privat. Så grunnen til at jeg setter på fraværsmld er at den som sender mail skal vite at jeg er utilgjengelig og at han ikke kan forvente svar før jeg er tilbake. Ofte setter jeg på fraværsmeldingen 1 time før jeg går fra jobb når jeg skal ha sommerferie, slik at de som sender meg mail rett før jeg pakker sammen og går vet at de ikke trenger å sitte å trippe for å få svar. Nå skrev jeg skikkelig rotete, men håper du får ut essensen av det jeg skrev. Jeg skjønner hvorfor fraværsmeldinger eksisterer. Jeg bare skjønner ikke hvorfor folk sender mail som haster rett før de reiser bort? Er det jeg som da skal ta ansvar og gjette hvor mye det haster og evt ta kontakt med sekretær? Bare irriterende, for hvis noe haster å få svar på burde man jo ikke sende det 1 time før man er utilgjengelig. Anonymous poster hash: 56f24...fb2
Mynona Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Jeg skjønner hvorfor fraværsmeldinger eksisterer. Jeg bare skjønner ikke hvorfor folk sender mail som haster rett før de reiser bort? Er det jeg som da skal ta ansvar og gjette hvor mye det haster og evt ta kontakt med sekretær? Bare irriterende, for hvis noe haster å få svar på burde man jo ikke sende det 1 time før man er utilgjengelig. Anonymous poster hash: 56f24...fb2 Det kan jo godt hende at det haster og at han sjekker den mailen din og får det svaret han får og det er fint. Men det er jo tross alt fler en deg som sender han mail antageligvis. Og DE må jo få vite at de ikke kan forvente å få svar. Og nei, jeg synes ikke du skal ta kontakt med sekretær - når det står i fraværsmelding at du skal kontakte sekretær dersom det er hastesaker - er det jo om det haster for deg å få et svar. Og du skriver at det er huseiern din - da antar jeg at det ikke er jobben hans å være huseiern din, så dette er en privat mail fra hans side?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå