Gå til innhold

Min tur å lure på...hva vil han egentlig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i sommer ble jeg kjent med en mann på min egen alder ( midten av 30 årene), etter at vi møttes på et nettsted. Dette nettstedet har en ren seksuell vinkling, og jeg var i utgangspunktet ute etter et ukomplisert rent seksuelt forhold.

Jeg bor i sør og han nord i landet. Dermed var jeg ganske så uinteressert i han i begynnelsen. Vi begynte å chatte på skype. Etter hvert blir flørten mere alvorlig. Vi oppdager at vi liker hverandre veldig godt, utover det rent seksuelle. Vi har flere felles interesser, innstilling til livet osv. Vi er begge pene, "oppegående" mennesker med gode jobber, mål i livet.

Nå har vi møttes på skype daglig i over to måneder...brukt forferdelig mye tid på hverandre. Glade begge to hver gang vi "møtes" der.

Jeg mener det er på høy tid å møtes, teste kjemien i virkeligheten, snakke i telefonen... slike ting. Dette må jo ta ei vending rett og slett. Og her er problemet. Han vil også gjerne møtes, men det er helt umulig å få lagt en plan/ avtale dette. Jeg har foreslått å dele tlfnr et par ganger, han viker unna. Jeg får ikke noe svar. Vi har begge en hektisk høst med jobb og studier, jeg har også barn fra før. Likevel mener jeg det må være mulig å snakke om dette, la det bli et mål...planlegge å faktisk møtes. Han gjentar stadig at vi møtes når han skal på jobbreise dit jeg bor, uten at han kan svare på når det kan tenkes at dette blir.

Når jeg googlet han finner jeg ingenting. Finner ikke engang en person med det navnet der han sier han bor. Det trenger ikke bety noenting da, men finner det veldig merkelig i 2013 at det ikke finnes et spor. Konfronterte han med det og han ble utrolig lei seg da jeg sa jeg var redd han var en helt annen person enn han hadde utgitt seg for å være.

Vi ser jo hverandre på skype, snakker med hverandre... og han virker jo som en utrolig flott mann. Og hvorfor i alle dager bruker han så mye tid på å sitte på skype hvis han ikke mener noe med dette her..?.. Dette er spørsmålene som surrer rundt oppi hodet mitt. Og det irriterer meg fordi jeg vanligvis ikke lar meg vippe så lett av pinnen ! En del av meg har bare lyst å kutte kontakten å gå videre. Men ... ¨han har sneket seg inn i hjertet mitt på en måte.

Noen innspill ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare chatter dere på skype eller har dere videosamtaler også?

Jeg synes det høres rart ut at du ikke får noen treff når du søker han opp på internett, så ene tanken min er at han heter noe annet enn det han sier.

Er han jevn i kontakten eller er det perioder hvor du ikke hører fra han?

Virker kanskje som han ikke er så interessert i å møtes, siden han ikke vil planlegge noe konkret. Har du foreslått å møtes på "nøytral" grunn? Dvs ikke på hjemmebane for noen av dere?

Anonymous poster hash: 92606...0b2
  • Liker 1
Skrevet

Vi har videosamtaler, omtrent hver kveld på mellom 1-4 timer...en sjelden gang vi ikke har hatt disse samtalene pga jobb, ferie etc... da sier vi alltid fra i forveien.

Det som er, at jeg får ikke kontakten vi har til å stemme med den han sier han er. Normalt sett ville jeg kuttet for lengst, men jeg klarer ikke la vær å logge på hver kveld.

Jeg er normalt veldig klar og direkte på disse tingene både med meg selv og den andre. Avstandsforhold styrer jeg som regel galant unna... men jeg liker ikke dette her. Redd for å bli lurt kraftig, samtidig er disse videosamtalene på skype utrolig herlige !

En relasjon bør jo ta ei retning..?.. ene eller andre veien. Ikke sant ?

Eller gidder virkelig kjekke oppegående menn i 2013 skype med ei dame sammenhengende i så lang tid, for ingenting ..?...

Jeg må bare skrive her for å forsøke å klarne mitt eget hode rett og slett ...

Skrevet

Om dette er en sex-datingsside er sannsynligheten stor for at han er gift,har samboer eller kjæreste og/eller bruker falsk navn (med tanke på at du ikke kan Google ham).Han burde jo kommet med en forklaring på hvorfor han ikke kan Googles...Kanskje han bare gjør dette som et rent tidsfordriv?

Anonymous poster hash: 1427f...4fd
  • Liker 1
Skrevet

Tanken har slått meg, men det fremstår som komplett umulig med tanke på all den kontakten vi har at han er gift eller har kjæreste. Jeg ser han jo på videosamtale omtrent hver eneste kveld.

Tidsfordriv til langt på natt kveld etter kveld når man skal på jobb dagen etter ..?..

Jeg finner ingen tegn på løgner bortsett fra det med navnet og det at han er så lite spesifikk på når det er snakk om å møtes.

Men jeg blir helt tussete av dette her og går for å konfrontere helt direkte med null treff på Google...og at det bør ligge et mål der fremme om å møtes eller så kutter jeg.

Skrevet

Mest sannsynlig ikke gift eller samboer da nei...Det tror jeg du har rett i.

Men kanskje han lyver om andre ting,f.eks.at han i realiteten er arbeidsledig og kan sitte lenge oppe om kveldene av den grunn?

Det er ihvertfall noe muffens her....som du også har blitt klar over.Sikkert lurt å konfrontere direkte nå fremfor å utsette og bli enda mer følelsesmessig involvert...

Anonymous poster hash: 1427f...4fd
Skrevet

Og hvem vil vel ha en mann som lyver om helt basale ting ?

Selvfølgelig har du rett, måtte bare sortere tankene mine :)

Det er jo overhodet ikke dette her jeg søkte etter, og i alle fall ikke slik jeg vil ha det.

Får jeg ikke et godt nok svar er hele " herligheten" over !

Skrevet

Hm? Hva lurer man på? Er det noe koen her inne kan svare på?

Og hvor herlig er det da?

Sitter du egentlig å fniser og ler høyt fordi du egentlig avviser han på alle mulige måter?

Anonymous poster hash: 39835...d30

Skrevet

Avviser jeg han ? Fordi jeg lurer på hvem han egentlig er og om det ikke er en god ide og møtes snart ?

Poenget er at ting må ta ei vending etter hvert. Det er gått over to mnd og han har ingen intensjoner om å møte meg før jul engang...

Og ja, det har vært herlig...masse flørt og masse kjemi. Men jeg foretrekker virkeligheten !

Skrevet

Foretrekker virkeligheten? Haha. Du er vel sannsynligvis den eneste da..?

Ting burde ta en vendig snart ja. Han har aldri nevnt noe om noe slikt altså?

Skrevet

Nei, han har ikke det.... og har jeg tatt det opp skifter han samtaleemne eller ignorerer det.

Det han har sagt er at han skulle ønske han bodde nærmere...

Skrevet

Jeg har blitt venn med en som bor i andre enden av landet - et forhold var aldri aktuelt av mange grunner, og vi har ikke møttes selv om vi har kjent hverandre og periodevis skrevet MASSE med hverandre. Det har vært helt ok. Men om det var snakk om en flørt eller et begynnende forhold hadde i hvert fall jeg trengt "framgang" på et eller annet tidspunkt. Da må man jo møtes i virkeligheten etter hvert... Mulig han dater/har en annen kjæreste han ikke bor sammen med, og har deg "på si"? Eller at han synes det er nok å bare ha en relasjon via nettet og ikke har behov for å treffes for å finne ut om det kan ta den ene eller andre retningen - det krever jo mer av både forventninger, mulighet for skuffelse, for å bli involvert og forelska osv...

Anonymous poster hash: 95121...1bb
Skrevet

Ja, ikke sant...det er nettopp det. Vanligvis er jeg så rasjonell på sånne her ting... jeg fordrar ikke det faktum at han her får hodet mitt til å kverne som en gal bare...

Skrevet

Kverner som gal? Hvorfor er det så vanskelig å opprette en åpen kommunikasjonslinje da?

Altså. Hvor dere evt kan kanskje kan finne et midtpunkt? Og hva skjedde med å være imøtekommende..?

Ikke bare i disse dager, men ting forandrer seg jo, samtidig som andre ting ikke gjør.

DA bør man ikke ha så mye forventninger til at ting burde gå fremover egentlig. En må nesten gjøre noe på egenhånd også, hvor en selv også tar i et tak og viser interesse for noe, mer eventuelt.

Du sier du har tatt det opp og han bare ignorer det, men hva er det han ignorerer da?

En anonym post på KG kanskje, som en tilfeldigvis kunne ha snublet over?

Også sier man at man egentlig foretrekker virkeligheten, men hvor mye virkelig har du vist av deg da f.eks?

Og hvor seriøs bør en anta en lignende konsitens av interesse er..?

Du ønsker fremgang? Da er dere jo MULIGENS to.

Men den slags lignende aktiviteter er sjeldent som et stigespill med en magisk snarvei som en plutselig kan ta, uavhengig av hvordan en har spilt det frem til status que. Beklager, men jeg tror ikke det er så mange mennesker som er slik i grunn.

Fordi det handler om et midtpunkt. En gjensidig interesse for å vedlikeholde kontakten, slik at den kan få muligheter til å utvikle seg. Sammen. Dere er jo to om det, er dere ikke?

Og hvis du har frem til nå kanskje gitt litt lite av deg selv, så er det rart å plutselig forvente veldig av noen andre. Det i tillegg til stigespillet da.

En ting er å melde interessen sin og si at en er klar.

Men er man helt sikker på at man er klar? Ofte kan det jo være små indiser som ville ha tilsagt noe annet, og hvis det er tilfelle, så er det heller ikke nødvendigvis like mye substans i hva en egentlig bare ymter frempå.

Det går igjen i svært mye også forøvrig.

Handlinger foran ord. Ærlighet foran løgner. Respekt foran ikke. Og gjerne hvor en viser at en bryr seg litt om personen, i stedet for å gjøre det verre for personen.

Hva poenget mitt er - Det er ofte mange store og små faktorer og opplysninger som utgjør det større bildet.

Og skal man se an helheten, eller skal en strebe etter små strå i et naivt håp om noe usannsynlig noe?

Ofte har man ikke noe valg, fordi en ikke liker å gå med skylapper. Og det burde ikke være nødvendig heller.

Det større bilde BURDE være preget av noe positivt enn motsatt, om det skulle være noen bra muligheter for å se hvordan en således relasjon kunne ha fungert under andre omstendigheter og.

Og blant dem omstendighetene også, burde det større bilde være mest preget av noe kjekt.

Og som alltid - en burde ikke ta med en gammel historie inn i en ny.

Vet ikke om dette hjelper deg noe særlig TS, men det var mine tanker hvertfall. :)

Skrevet

Finn heller en som vil møte deg :)

Skrevet

Lurt. :)

Skrevet

Kverner som gal? Hvorfor er det så vanskelig å opprette en åpen kommunikasjonslinje da?

Altså. Hvor dere evt kan kanskje kan finne et midtpunkt? Og hva skjedde med å være imøtekommende..?

Ikke bare i disse dager, men ting forandrer seg jo, samtidig som andre ting ikke gjør.

DA bør man ikke ha så mye forventninger til at ting burde gå fremover egentlig. En må nesten gjøre noe på egenhånd også, hvor en selv også tar i et tak og viser interesse for noe, mer eventuelt.

Du sier du har tatt det opp og han bare ignorer det, men hva er det han ignorerer da?

En anonym post på KG kanskje, som en tilfeldigvis kunne ha snublet over?

Også sier man at man egentlig foretrekker virkeligheten, men hvor mye virkelig har du vist av deg da f.eks?

Og hvor seriøs bør en anta en lignende konsitens av interesse er..?

Du ønsker fremgang? Da er dere jo MULIGENS to.

Men den slags lignende aktiviteter er sjeldent som et stigespill med en magisk snarvei som en plutselig kan ta, uavhengig av hvordan en har spilt det frem til status que. Beklager, men jeg tror ikke det er så mange mennesker som er slik i grunn.

Fordi det handler om et midtpunkt. En gjensidig interesse for å vedlikeholde kontakten, slik at den kan få muligheter til å utvikle seg. Sammen. Dere er jo to om det, er dere ikke?

Og hvis du har frem til nå kanskje gitt litt lite av deg selv, så er det rart å plutselig forvente veldig av noen andre. Det i tillegg til stigespillet da.

En ting er å melde interessen sin og si at en er klar.

Men er man helt sikker på at man er klar? Ofte kan det jo være små indiser som ville ha tilsagt noe annet, og hvis det er tilfelle, så er det heller ikke nødvendigvis like mye substans i hva en egentlig bare ymter frempå.

Det går igjen i svært mye også forøvrig.

Handlinger foran ord. Ærlighet foran løgner. Respekt foran ikke. Og gjerne hvor en viser at en bryr seg litt om personen, i stedet for å gjøre det verre for personen.

Hva poenget mitt er - Det er ofte mange store og små faktorer og opplysninger som utgjør det større bildet.

Og skal man se an helheten, eller skal en strebe etter små strå i et naivt håp om noe usannsynlig noe?

Ofte har man ikke noe valg, fordi en ikke liker å gå med skylapper. Og det burde ikke være nødvendig heller.

Det større bilde BURDE være preget av noe positivt enn motsatt, om det skulle være noen bra muligheter for å se hvordan en således relasjon kunne ha fungert under andre omstendigheter og.

Og blant dem omstendighetene også, burde det større bilde være mest preget av noe kjekt.

Og som alltid - en burde ikke ta med en gammel historie inn i en ny.

Vet ikke om dette hjelper deg noe særlig TS, men det var mine tanker hvertfall. :)

Jeg tar poengene dine, og skal reflektere litt over dem ...

Takk :)

Skrevet

Jeg tar poengene dine, og skal reflektere litt over dem ...

Takk :)

Ok? Sær tilbakemelding .. Men hvis du tok poengene så er jo ingenting bedre.

Skrevet

Men ok - MIN tur å lure på noe.. Håper jeg får svar også.

Hvis man befinner seg i en situasjon hvor en er noe inkonsekvent og selvutslettende.

Er det mulig å snu på flisa da ? :vetikke:

Skrevet

Hva jobber han med? Når pleier dere å chatte? (altså klokkeslett..) hva med helger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...