Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Min samboer har per dags dato en fast jobb, men har siste året drevet med en nettverksmarkedføring på "si" som har økt inntekten hans betraktelig. Med dette vurderer han å lage et enkeltmannsforetak før babyen kommer, for å holde orden på økonomien.

Det jeg lurer på er: Med to jobber, som han har (bare ikke på bok annet enn i skattepapirene) er det lurt å starte opp et nytt firma? Vil det ha mye og si på fedrekvoten, og er det noen som er oppe i lignende situasjon selv? Vet ikke hva som er lurt å gjøre her.. Når han tar ut fedrekvoten, vil han fortsatt ha en gjentagende inntekt hver måned på bijobben, går ikke an å bare stoppe det hvis dere skjønner. Vil det regnes med at han fortsatt er i jobb da, og ikke får utbetalt fedrekvoten?

Ble mange spm dette her, men håper noen skjønner litt av problemstillingen. Litt vanskelig å formulere seg når jeg ikke helt vet hva vi skal gjøre her. Har prøvd å søkt litt rundt om temaet, men fant ingen som passer søket desverre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det blir enkeltsmannsforetak og mannen er i permisjon, skal han ikke tjenne selv, da han kan ikke arbeide. Hva NAV skal utbetale er ikke lett å si. Da må dre selv se hva slags intekt dere kan dpkumentere før permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...