Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første var stjernekikker, er derfor livredd for en til.. Noen flergangsfødende som har født normalt etter en stjernekikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger vel av barnet i magen? Ikke mor?

Anonymous poster hash: 12ba3...f9b

Skrevet

Det avhenger vel av barnet i magen? Ikke mor?

Anonymous poster hash: 12ba3...f9b

Ikke nødvendigvis, nei. Kan være f.eks. en innvendig deformasjon av livmor som gjør at barnet helst legger seg med ryggen mot kvinnens høyre side, noe som igjen disponerer for fødsler av stjernekikkere. Noen føder bare et barn med ansiktet opp, andre føder alle sine barn slik.

Skrevet

Min første var en skjev stjernekikker og en helt forjævlig fødsel. Ingen av de neste var det og jeg hadde superenkle fødsler etter den første fra helvete.

Skrevet

Min nr 1. var stjernekikker, men fødselen gikk greit. Brukte 20 min på å presse henne ut. Min nr 2. var en skjev stjernekikker. Hun brukte laaang tid ut, og stod bom fast i bekkenet stakkar. Den siste fasen med pressrier varte i ca 90 min..

Skrevet

Kan noen forklare hva som menes med at et nyfødt barn er en stjernekikkert??

Anonymous poster hash: cd133...9b5
  • Liker 1
Skrevet

Kan noen forklare hva som menes med at et nyfødt barn er en stjernekikkert??

Anonymous poster hash: cd133...9b5

Kikker, ikke kikkert. Det er når barnet ikke har rotert skikkelig og kommer ut med pannen først fremfor bakhodet slik som er normalt. Fører ofte til vanskeligere fødsler, lengre pressing, assistert forløsning og snitt.

• Liker 1
Skrevet

Mi første var stjernekikker, ikkje nr 2. Pga tung fødsel nr 1 spurte eg om dette, og fekk til svar at det var uvanlig med fleire stjernekikkere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mi første var stjernekikker, ikkje nr 2. Pga tung fødsel nr 1 spurte eg om dette, og fekk til svar at det var uvanlig med fleire stjernekikkere.

Det høres bra ut! :) Klamrer meg til håpet! :)

Endret av Bestee
Skrevet

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare, alle sammen!:)

Skrevet

Min andre kom på "skeiva" .. Dvs rakk ikke rotere helt rundt fordi det gikk så fort (tror jeg) og kom omtrent på tvers. Hva kalles det mon tro..? ;)

Skrevet

Min andre kom på "skeiva" .. Dvs rakk ikke rotere helt rundt fordi det gikk så fort (tror jeg) og kom omtrent på tvers. Hva kalles det mon tro..? ;)

Huff, hørtes ikke spesielt godt ut det heller.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...