AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 På de arbeidsplassene jeg har jobbet, er det "alltid" de største/tykkeste som spiser minst. Dette grenser jo til det komiske da alle vet at de må spise mer en to rugsprø med mager smøreost, eller en liten salat for å komme opp i den vekta de har. Er det flere som har merket seg dette? Og hva er egentlig greia? - Forsøker de hardt å spise mindre, men sprekker om kvelden? - Småspiser de gjennom hele dagen og derfor ikke har behov for mer til lunsj? - Later de som om de ikke spiser mer for at andre skal tro de bare har lav forbrenning? - Liker de ikke mat, men spiser da heller godterier utenom? Andre forslag, eller noen som føler seg truffet som kan opplyse meg? Anonymous poster hash: 42567...446 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 For min del er det insulinresistens og lav forbrenning ihvertfall. Anonymous poster hash: ab983...804 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Kanskje de er redde for at folk synes "det er komisk" om de spiser masse, og forsøker å begrense seg.. Anonymous poster hash: 6ec20...cf4 25
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Det kan være mage grunner til det. F.eks - De er i gang med slanking - De er flau over å spise mye og vii ikke bli dømt - De er ikke så sulten i lunsjen 13
Gjest Houdini Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Jeg har også lagt merke til at feite ofte pirker i maten og nesten ikke spiser. Hvem prøver de å lure? Dessuten er det litt slitsomt med folk som ikke kan slappe av og spise det de har lyst til i grei tempo. Tror ikke noe på at feite spiser smuler i sneglehastighet på hjemmebane.
Britt Banditt Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Haha, overskrifta var bra. Så for meg at de bare spiste mintpastiller i lunsjen 47
Gjest gjest- silje Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Jeg har sett det samme. De spiser mye mindre, enn meg, og allikevel er de veldig overvektige. Vet ikke hvordan de klarer det, jeg trenger mat i løpet av en vakt, så jeg er kjempesulten i pausen..
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Overvektige liker ikke mat? Det er liksom ikke derfor vi blir overvektige. Det er et slikt fokus på det å spise sunt at til og med de overvektige prøver å få i seg sunn mat. Det kan jo være at lunsjen er en god start. Eller det kan være at lunsjen er det eneste måltidet de har full kontroll på. Eller det kan være at de tror det hjelper å spise for lite til lunsj fordi de spiser mye ellers. Eller det kan være at de belmspiser i smug og fuglespiser i offentligheten fordi slike som trådstarter sitter og bryr seg om ting de strengt tatt ikke har noe med.
Sweet77 Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 (endret) Hørt om lavt stoffskifte? Er en sterk, men usynlig årsak til overvekt. Men det er klart, det er jo myyyye mer opplagt at det kommer av overspising? Må være ganske fortvilende egentlig, å måtte pirke i maten til hvert eneste måltid, likevel legge på seg, og på toppen av det hele bli møtt med holdninger der folk går ut fra at de er late fråtsere. Stakkars mennesker. Endret 25. august 2013 av Flair 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Haha, overskrifta var bra. Så for meg at de bare spiste mintpastiller i lunsjen Haha, jeg så ikke den skrivefeilen før nå hehe Anonymous poster hash: 42567...446
oeas Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Hva spiller det noen rolle om noen store mennesker forsøker å begrense seg når de spiser ute blant andre? Kanskje de faktisk forsøker å gå ned i vekt? Plager det dere? 14
MilleVanille Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Det kan det være flere grunner til. At de prøver å slanke seg eller er flaue over å spise mye når de vet at de allerede er overvektige, og tenker på hva andre synes. Jeg har observert dette flere ganger selv, og selvfølgelig er det ikke lunsjen som gjør dem feite. Mange spiser også lite på formiddagen og litt utover, men så kommer kvelden og søtsuget. 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Det med at de har lavt stoffskifte, gjelder jo kun et mindretall (ref. forskning) og ikke flertallet av overvektige. Den unnskyldningen har for lengst gått ut på dato. Det er en kjent årsak til at overvekt skyldes flere kalorier inn enn ut og stadig flere land blir tykkere grunnet nettopp dette og ikke at folk flest får redusert sitt stoffskifte! Anonymous poster hash: 42567...446 11
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Mye av det ironiske her er at hadde de bare spist mer til lunsj, så hadde de kanskje ikke fått et enormt sug om kvelden og hadde ikke vært overvektige. Anonymous poster hash: 42567...446 1
Silfen Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 Kanskje fordi man ikke er SULTEN! Jeg er feit, men blir fort mett. Det er ikke MAT jeg er feit av, men all den andre dritten jeg eter UTENOM måltidene. Eksempel; var i sydenlandet nylig med naboen. Hun er veldig tynn, min rake motsetning. Hun spiste hele forbanna dagen. Det går ikke an, skulle man tro. Mens det for meg holdt med to måltider pr dag, pluss masse drikke. Så det er ikke automatisk slik at en feit person har en helt enorm magesekk som holder ekstreme mengder. Herliget, folkens, ikke vær så idioter. 14
oeas Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 Det med at de har lavt stoffskifte, gjelder jo kun et mindretall (ref. forskning) og ikke flertallet av overvektige. Den unnskyldningen har for lengst gått ut på dato. Det er en kjent årsak til at overvekt skyldes flere kalorier inn enn ut og stadig flere land blir tykkere grunnet nettopp dette og ikke at folk flest får redusert sitt stoffskifte! Anonymous poster hash: 42567...446 Det som derimot er litt uklart er hvorfor dette er noe du fikserer på. Hvorfor kan ikke andre bare får være seg selv uten at det opprettes "herregudassåsåteitedeer"-tråder på nett? Unnskyldning? Får det til å høres ut som at overvektige har noe å svare for. 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Det er faktisk forska på at de aller fleste overvektige er kvelds-spisere... Så det kan hende de rett og slett ikke er sultne ved lunsj-tider, men tvinger i seg maten fordi de vet de må ha mat for å komme igjennom dagen... Også kommer kvelden, og da blir de sultne og får søtsug, og siden de spiser på kvelden rekker de heller ikke trene av seg det de har spist før det er leggetid... Anonymous poster hash: 8b6f6...69b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #18 Skrevet 25. august 2013 "Jeg er feit, men blir fort mett. Det er ikke MAT jeg er feit av, men all den andre dritten jeg eter UTENOM måltidene. Herliget, folkens, ikke vær så idioter." Dette var jo et av forslagene, dere spiser andre ting utenom måltidene. ok, takk for en del av oppklaringen. andre kan ha andre grunner. Anonymous poster hash: 42567...446 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Jeg fikserer på dette fordi jeg er nysgjerrig. Og det er helt vanlig for mennesker å bli dette når det vi ser ikke samsvarer med logikk. Altså, størst menneske - spiser minst. Anonymous poster hash: 42567...446
Yme Skrevet 25. august 2013 #20 Skrevet 25. august 2013 For min del er det insulinresistens og lav forbrenning ihvertfall. Anonymous poster hash: ab983...804 Kroppen justerer forbrenningen din, utifra matinntak og aktivitetsnivå. Insulinresistens er som regel også en følge av hvordan matinntaket og aktivitetsnivået har vært over en lang periode. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå