Gå til innhold

Hvilken valutta er dårligst...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei trenger litt hjelp.

Vi skal på en gebursdag i morra. Ganske mange av oss har gått sammen om å samle inn penger, og har kommet opp i en ganske bra sum. For å gjøre litt ut av det så har vi fått tak i en STOR sjekk i papp fra banken som vi skal overrekke. I den forbindelse så hadde vi også tenkt å regne om de pengene vi har fått inn i en utenlansk "lusevaluta". Problemet er at vi ikke vet helt hvilken vi burde velge. En del feks Tyrkia har jo blitt med i Eu osv. Hvilken valuta gir flest millioner ut av 3000 NOK??

Blir kjempeglad for svar. Ta i ett tak'a jenter.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tristessa
Skrevet

Tyrkia er IKKE medlem av EU enda. Drakhmene er dårlig stilt i forhold til NOK. Prøv det, du. Det blir mok ganske mange millioner, om enn ikke milliarder.

Skrevet

Italienske lire og japansje yen pleier å være lave. Polske penger var også verdt veldig lite. Og så tror jeg at argentinske penger er meget lite verdt etter deres inflasjon etter konkursen...

Sjekk www.norges-bank.no

Skrevet
Italienske lire (...)pleier å være lave

Finnes nok ikke italienske lire mer. Euro, vet du .. :wink:

Skrevet

Hei, igjen. Tusen takk for svar.

Jeg er helt grønn når det kommer til slikt som dette... :oops:

Da var det bare å finne fram kalkulatoren....

Gjest Malama
Skrevet

Dnb.no

Valutakalkulator.

Trykk inn beløp i NOK, velg valuta... den regner om.

genialt :)

Skrevet

Finnes nok ikke italienske lire mer. Euro, vet du .. :wink:

:oops: Ååååå? :oops:

Skrevet

Den eneste myntenheten som jeg har funnet som vil gi et million-beløp for ca 3.000 er indonesiske rupies (IDR).

Når det gjelder polske penger, så har de fått retta opp økonomien sin, og man betale ca 2 norske for en 1 polsk penge, og det har vært stabilt ihvertfall siden jeg var i Polen i 1999.

Men hvilken myntenhet ble valgt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Drahkmer i Tyrkia???? :hoho::hoho::hoho:

Det er Lira i Tyrkia og det er en dårlig valuta

Skrevet

Du får 428.571.428,57 tyrkisk lire for de 3000. 428 millioner altså. Det er da ikke så verst? Eller du kan få 14,805,693.35 rumenske lei.

Her finner du for øvrig valutakalkulator med alle verdens valutaer: http://www.xe.net/ucc/full.shtml

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...