Gå til innhold

Voksen brudepike?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det vanlig å ha voksne brudepiker i Norge, eller blir det helt feil, i sverige har de brudeterner, og de kan være voksne. Er det noen som vet noe om dette? Hva er vanlig? Og kan man ha andre enn forloveren som bærer ringene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at jeg er litt usikker, her.

Jeg ville mene at du kan ha voksne brudepiker, så lenge den du skal ha føler seg komfortabel med det. Vet ikke hvor vanlig det er, men hvorfor alltid følge tradisjonen?

Tror ikke forloveren MÅ bære ringene, selv om det er det vanligste.

Var kanskje ikke så mye hjelp i dette, for jeg har ikke så mye greie på det....12

Skrevet

Vi har overlatt ansvaret for ringene til brudepiken (min datter på 7,5 år). Hun har en liten veske som hun skal ha ringene oppi. Hun er ekstremt stolt over å få et slikt ansvar.

Det er nok stor variasjon på hvordan folk ordner de forskjellige tingene, og det som er så fint nå for tiden er at man kan ta litt tradisjon der, og putte inn litt nytenking der, og ha en liten dæsj med tradisjon igjen der. Dvs. man kan vel stort sett gjør det slik man selv vil. Veeeldig greit! icon_smile.gif Lykke til!

Maggie!12

Skrevet

Vi har overlatt ansvaret for ringene til brudepiken (min datter på 7,5 år). Hun har en liten veske som hun skal ha ringene oppi. Hun er ekstremt stolt over å få et slikt ansvar.

Det er nok stor variasjon på hvordan folk ordner de forskjellige tingene, og det som er så fint nå for tiden er at man kan ta litt tradisjon der, og putte inn litt nytenking der, og ha en liten dæsj med tradisjon igjen der. Dvs. man kan vel stort sett gjør det slik man selv vil. Veeeldig greit! icon_smile.gif Lykke til!

Maggie!12

Skrevet

Eg lurer på om det kanskje kan vera gamal skikk å ha vaksne brurejenter?

Har høyrt noko at dei m.a. skulle gøyme ei brurekiste eller likn. som bruresvennane (også vaksne) skulle finna. Trur alle desse skulle vera ugifte.

Har ikkje funne noko informasjon som kan bekrefta dette, men kanskje det er andre der ute som veit meir? icon_smile.gif

icon_wink.gif Mailin

¤~ 12.juli 2003 er dagen!! ~¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Mailin den 2002-06-10 13:54 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...