Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å lage profil på Facebook.

Har holdt meg unna, for det er et knippe med folk jeg ikke ønsker skal følge med på livet mitt.

Det er i hovedsak èn fyr. Vi småflørta litt for noen år siden, uten at det var noe mer, senere hang vi mye sammen som venner..

Men så viste han psykopatiske trekk (eiesyke, sjalusi, narsissisme, løgn, manipulering osv). Det tok ganske lang tid før jeg brøt kontakten med han. Føler jeg ble viklet inn i nettet hans, og selvfølelsen og respekten dalte.

Han fremstår som en knallbra fyr ovenfor andre. Sjarmerende, hyggelig, blid, omgjengelig, osv.. Ja, svigermors drøm. Det er veldig få jeg har snakket om han med... Mye pga. skam over å ha latt han ha skikkelig tak på meg.

Han sa at han ønsket et forhold. Jeg avviste, og brøt endelig kontakten. Han begynte å stalke meg. Jeg var rett og slett redd for han ganske lenge. Nå er det snart ett år siden sist han prøvde å kontakte meg, ringte mye osv. Men han sender sms og ringer en gang i blant fortsatt. Jeg svarer ikke.

Å blokkere han er jo ikke noe problem. Men vi har felles kjente, og han kjenner folk som kjenner mine venner. Så han kan vel gjennom andres tilgang til min profil, få vite ganske mye om meg?

Jeg er redd for at han har kokt sammen en fæl løgn til sine nærmeste. Det var nok et stort slam i egoet hans at jeg ikke var interessert i et forhold. Folk har nok lurt på hvorfor vi brått sluttet å ha kontakt. Altså, han gir faen i meg, har ikke akkurat kjærlighetssorg eller noe. Jeg var jo bare en brikke i hans forelskelse i seg selv.

Men er redd for at folk ser på meg som den dårlige personen. Jeg ble litt kjent med venner og familien hans, og så bare forduftet jeg.

Redd for at de skal skrive noe dritt på min profil.

Han ga inntrykk til andre, av at jeg virkelig var interessert i han. Ser jeg for meg at han har sagt at han ditcha meg, og gidder ikke se meg mer. Men ser også for meg at han kan ha latt som at han var interessert i meg, ovenfor andre også, og ble såra da jeg stakk.

Vil ikke si nei til venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvor jeg har i dette. Det er noen derfra jeg ønsker å ha kontakt med. En han bare kjenner til, men ikke snakker noe med, er naturlig for meg å være venn med på Facebook. Men hva slags info får denne personens venner opp om meg? Ingenting, om bare venner får info om meg?

Kan denne personen legges i en gruppe som har veldig avgrenset tilgang til meg?

Og hvordan er det med mine venner? Redd for at fyren skal kontakte dem og skrive noe dritt.

Vil ikke skjule vennelista helt, men kan den skjules for noen?

Og hvis jeg etter hvert får type, vil jeg ikke at han fyren skal se det. Men ønsker jo å stå I "forhold."

Vil virkelig ikke forklare greia for folk som ikke allerede vet. Derfor lurer jeg på hvilke muligheter personverninnstillingene på Face gir.

Anonymous poster hash: 55446...c8f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjøre sånn at kun venner kan søke deg opp. Evt. venners venner. Ellers kan du også stille inn sånn at alt folk ser er coverphoto og profilbilde samt hva du har liket, ikke noe mer.

Anonymous poster hash: a9bbc...fa7
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du har noen som du virkelig ikke ønsker kontakt med så kan du søke de opp med en gang u har laget profil og blokkere de :) Da kan de ikke finne deg i det hele tatt. Jeg har gjort det med en fyr.

Anonymous poster hash: 1c8a7...8cb
  • Liker 3
Skrevet

Du kan gjøre sånn at kun venner kan søke deg opp. Evt. venners venner. Ellers kan du også stille inn sånn at alt folk ser er coverphoto og profilbilde samt hva du har liket, ikke noe mer.

Det utelukker kanskje mange mulige ordentlige venner da? Da må hun legge til alle hun vil ha som venn, i stedet for å få requests.

Skrevet

Kan fjerne alt av innsyn ja, ned til forskjellige grupper.

Men hva er noiaen for at ham vil ta kontakt med venner for å slenge drit?
Uansett så vil det alltid bli 2 historier når et forhold ender. Og det er ikke akkurat vits å gå å bekymre seg så veldig over den slags. Jo mer negativt en forteller, jo dårligere kommer en ut av det uansett.

Men hvis du har en som stalker deg, bør du jo bare blokkere ham.

Så leve facebooklivet videre som normalt. Og blir det problemer, så må en nesten bare krysse den broen da.

Anonymous poster hash: 6abf3...c72
Skrevet

Når man blokkerer en person kan ikke den personen eksisterer du ikke for den personen. Han kan mao. ikke se NOE av det du skriver eller legger ut på hverken din egen eller andres profil. Han finner deg ikke. Alt blir skjult for han.

Så du kan trygt opprette en profil og så blokkere han.

Anonymous poster hash: 0f70f...c0d

• Liker 1
Skrevet

Har lyst til å lage profil på Facebook.

Har holdt meg unna, for det er et knippe med folk jeg ikke ønsker skal følge med på livet mitt.

Det er i hovedsak èn fyr. Vi småflørta litt for noen år siden, uten at det var noe mer, senere hang vi mye sammen som venner..

Men så viste han psykopatiske trekk (eiesyke, sjalusi, narsissisme, løgn, manipulering osv). Det tok ganske lang tid før jeg brøt kontakten med han. Føler jeg ble viklet inn i nettet hans, og selvfølelsen og respekten dalte.

Han fremstår som en knallbra fyr ovenfor andre. Sjarmerende, hyggelig, blid, omgjengelig, osv.. Ja, svigermors drøm. Det er veldig få jeg har snakket om han med... Mye pga. skam over å ha latt han ha skikkelig tak på meg.

Han sa at han ønsket et forhold. Jeg avviste, og brøt endelig kontakten. Han begynte å stalke meg. Jeg var rett og slett redd for han ganske lenge. Nå er det snart ett år siden sist han prøvde å kontakte meg, ringte mye osv. Men han sender sms og ringer en gang i blant fortsatt. Jeg svarer ikke.

Å blokkere han er jo ikke noe problem. Men vi har felles kjente, og han kjenner folk som kjenner mine venner. Så han kan vel gjennom andres tilgang til min profil, få vite ganske mye om meg?

Jeg er redd for at han har kokt sammen en fæl løgn til sine nærmeste. Det var nok et stort slam i egoet hans at jeg ikke var interessert i et forhold. Folk har nok lurt på hvorfor vi brått sluttet å ha kontakt. Altså, han gir faen i meg, har ikke akkurat kjærlighetssorg eller noe. Jeg var jo bare en brikke i hans forelskelse i seg selv.

Men er redd for at folk ser på meg som den dårlige personen. Jeg ble litt kjent med venner og familien hans, og så bare forduftet jeg.

Redd for at de skal skrive noe dritt på min profil.

Han ga inntrykk til andre, av at jeg virkelig var interessert i han. Ser jeg for meg at han har sagt at han ditcha meg, og gidder ikke se meg mer. Men ser også for meg at han kan ha latt som at han var interessert i meg, ovenfor andre også, og ble såra da jeg stakk.

Vil ikke si nei til venneforespørsler fra folk jeg ikke vet hvor jeg har i dette. Det er noen derfra jeg ønsker å ha kontakt med. En han bare kjenner til, men ikke snakker noe med, er naturlig for meg å være venn med på Facebook. Men hva slags info får denne personens venner opp om meg? Ingenting, om bare venner får info om meg?

Kan denne personen legges i en gruppe som har veldig avgrenset tilgang til meg?

Og hvordan er det med mine venner? Redd for at fyren skal kontakte dem og skrive noe dritt.

Vil ikke skjule vennelista helt, men kan den skjules for noen?

Og hvis jeg etter hvert får type, vil jeg ikke at han fyren skal se det. Men ønsker jo å stå I "forhold."

Vil virkelig ikke forklare greia for folk som ikke allerede vet. Derfor lurer jeg på hvilke muligheter personverninnstillingene på Face gir.

Du kan fjerne veggen. Da må alle meldinger gå direkte til deg og ingen andre ser de.

Anonymous poster hash: 52b61...da9

Skrevet

Når man blokkerer en person kan ikke den personen eksisterer du ikke for den personen. Han kan mao. ikke se NOE av det du skriver eller legger ut på hverken din egen eller andres profil. Han finner deg ikke. Alt blir skjult for han.

Så du kan trygt opprette en profil og så blokkere han.

Anonymous poster hash: 0f70f...c0d

Men det kan provosere han å vite at hun har blokkert han. Hvis han er farlig, mener jeg. At han er blokkert får han jo vite av de som er felles kjente for dem, uten at de nødvendigvis "sladrer".

Men å fjerne veggen må da holde. Og sender noen mld til dine venner, kan du fortelle dem om hvordan ting faktisk er om det skjer. Trenger ikke forklare mye heller, bare at de bør ignorere og at han ikke snakker sant.

Skrevet

Så hvis man fjerner "veggen", så må folk sende mld direkte til meg? De kan ikke gjøre noe på min profil, som vises offentlig?

Hva med kommentarer på bilder? Kan jeg velge hvem som kan kommentere der?

Ja, noiaen er nok overdreven. Jeg får vel bare hoppe i det, men først må jeg bli kjent med hvordan jeg gjør diverse ting privat osv.

Finnes det en "bruksanvisning" på nettet?

Om jeg gjør det meste usynlig for "alle", er jo vitsen med å ha profil borte.

Hva foregår på "veggen"? Er det vanlig å skrive til hverandre der, eller går det meste over chat?

Skrevet

Kan fjerne alt av innsyn ja, ned til forskjellige grupper.

Hvordan gjør man det? Sånn at en gruppe består av bekjente som ikke ser hvem som er vennene mine, som ikke ser veggen og bilder.. Mens en annen består av folk som kan se veggen, men ikke bilder.. Og en annen gruppe kan se alt?

Kan man slette ting andre skriver på profilen sin (veggen, bilder)? Skulle vært slik at man må godkjenne kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...