AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Jeg ser en annen tråd her som dreier seg om det å ha kjæreste på folkehøgskole. Isteden for å okkupere den, lager jeg heller min egen. Jeg har en kjæreste (gutt) som for øyeblikket er på FH. Vi har bare vært sammen i rundt 3 måneder, men vi var bestevenner et par år før vi ble sammen. Jeg unner han alt godt, og jeg håper han har det gøy. Vi har bestemt oss for å ha åpne rammer og så videre. I den aldersperioden vi er i nå, er det vanlig å enten slå opp eller danne nye forhold nokså hyppig. Jeg har hatt tidligere kjærester, men ingen har vært like trofast, lojal, hjelpsom og snill som denne gutten, så jeg vil beholde ham så lenge som mulig. Jeg stoler i grunn på han, men tanken på at han skal være borte så lenge gjør meg litt bekymret for fremtiden for forholdet vårt. Worst case scenario-tanker oppstår i hodet mitt om at han faller for en annen jente. Neste gang vi møtes er i begynnelsen av september. Heldigvis er det ikke så lenge til, så da får vi litt tid til å pleie forholdet. Siden forholdet vårt er relativt ferskt, er det kanskje lettere å gi opp når man møter hindre. Han har sagt at han har vært forelsket i meg i mer enn ett år, og at han er villig til å ofre mye for at forholdet skal vare. Det er jeg glad for, men jeg vil ikke sette en bremse for at han skal ha det gøy. Likevel vil jeg jo at han ikke skal ha det for gøy, om dere skjønner ... og det er dette jeg sliter med. Selv skal jeg jobbe det første halvåret og reise det siste halvåret, og alle vennene mine har dratt vekk. Derfor har jeg mye grubletid, og det kan ha en negativ effekt (at jeg overanalyserer). Jeg prøver å forholde meg realistisk og rasjonell til forholdet vårt, men jeg er jo forelska tenåring, så da blir det litt vanskelig. Jeg vet at det ikke finnes noe fasitsvar på dette, men hvor ofte bør jeg sende meldinger? Jeg skjønner at han er opptatt, og jeg blir ikke sjalu av at han ikke alltid svarer. Men jeg føler at jeg kveler han med meldinger, og jeg sender kanskje en melding på kvelden hver dag. Hvis han svarer blir det flere meldinger, selvsagt. Jeg vil ikke ta for stor plass, jeg vil gi han pusterom og plass til å være seg selv - men jeg vil jo samtidig ikke at han skal glemme meg. Har dere opplevd det samme, eller er det noen som har noen råd? Jeg har aldri vært i et avstandsforhold før, så jeg vet ikke hva the do's and don't's er. Anonymous poster hash: 2289b...a51
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Jeg synes at det høres greit ut å meldes på kveldene
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Jeg synes at det høres greit ut å meldes på kveldene TS her: Det tenker jeg også. Det er et rimelig tidspunkt, for da har han jo fri. Og om han er opptatt med å være med venner, så er det helt greit. Jeg har også sluttet å snuse. Eller, jeg har vært snusfri i to uker. Jeg sluttet mest av økonomiske grunner, men jeg vet han hater tobakk generelt, så kanskje det blir en ekstra piff i forholdet når han slipper å se meg med snusleppe Anonymous poster hash: 2289b...a51
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 TS her: Det tenker jeg også. Det er et rimelig tidspunkt, for da har han jo fri. Og om han er opptatt med å være med venner, så er det helt greit. Jeg har også sluttet å snuse. Eller, jeg har vært snusfri i to uker. Jeg sluttet mest av økonomiske grunner, men jeg vet han hater tobakk generelt, så kanskje det blir en ekstra piff i forholdet når han slipper å se meg med snusleppe Anonymous poster hash: 2289b...a51 Fint Jeg ønsker dere lykke til!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Jeg blir bare litt småbekymret når jeg leser alle skrekkhistoriene om at de fleste forholdene ryker iløpet av et sånt år. Vi har ingen videre planer for hva vi skal gjøre etter folkehøgskolen, men vi forsøker å møtes regelmessig underveis. Problemet er økonomien. Jeg jobber jo, men jeg er svinfattig, og han bor såpass langt unna at langhelgene han har fri ikke gjør at han så vidt rekker å gå passere ytterdøra hjemme før han må reise tilbake. Jeg har heller ikke råd eller tid til å besøke ham, og dette blir nok den største utfordringen vår. Er det noen solskinnshistorier? Anonymous poster hash: 2289b...a51
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Først og fremst, å sitte på forkant og lure på hvor mye meldinger eller kontakt det burde være, for å eventuelt ikke være for mye, er veldig teit og svært unødvendig. Fordi han kan verken gi deg noen særlig fasit på dette og det vil nok heller ikke bli veldig rutinert heller. Hvordan dette vanligvis pleier å gå ned, er at en tar kontakt, også begynner den bare som regel. Også vil du få svar når han har tid til å svare. Noen ganger kan det gå fort mellom svarene, mens andre ganger kan det jo gå litt lengre tid. Når det da går lengre tid, så er det fordi det da er ønskelig med en liten tenkepause. DA bør du gjerne ikke sende 20 meldinger til, men før han begynner å ta avstand og slike pauser, bør du så absolutt bare gi alt av deg selv, alt ettersom hvor ofte han svarer deg. Og slik og, får man og inntrykk av hvordan begge partene stiller seg, ang interessen for kontakten. Og en ting til. DU sitter der i din lille atmosfære og spekulerer mye på dette på egenhånd. Hvor produktivt er dette egentlig ? Hvor du sitter nå. Alt du har vært gjennom.. Hvordan erfaringer har du ? Hva sitter du igjen med..? Var dette et problem noen ganger tidligere? Hvor du maste og gjorde for mye av deg? Slik at du nå hvertfall ikke ønsker å gjøre den samme tabben igjen? Gjerne også eventuelt avtale litt på forhånd om hvordan kontakten burde være? Slik noe slikt ikke oppstår igjen ? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si. Fordi alt du sitter med av erfaringer, er omtrent ubrukelige på noen andre menn. Det kommer garantert ikke til å skje det samme på den samme måten, og det er vitterlig VANVITTIG stor forskjell på hva en sammenligner med eventuelt. Når jeg sier STOR, så mener jeg STOR, fordi det er også relativt STOR forskjell det er på personlighetene. Og da mener jeg faktisk størrelse også, om det går an å definerer det slik. Mengde kanskje? Mye mer som kommer til overflaten? Den slags..? Og dette burde i grunn bare fortelle deg hvor stor forskjell det også er, på hvordan folk reagerer på kommunikasjon. Om de trives med å snakke MYE sammen eller lite og ingenting. Om de trives med å sende masse meldinger, eller nødvendigvis bare noen få på kvelden. Og ikke minst da - om det er massevis å snakke om. Men - det er egentlig bare én måte å finne dette ut på. Denne store fasiten en gjerne søker. Hvordan, den optimale kontakten er, uten at det blir for mye eller for lite for noen partene. Men jeg kan ikke fortelle deg den. Og den vil nok variere også. Tror det er ganske normalt i grunn. Anonymous poster hash: 38fcd...27d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå