AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Hva er vanskeligst? Å gå ned i vekt, eller å holde seg nede i vekt når man først har kommet seg ned og blitt slank? Selv sliter jeg noe enormt med å gå ned i vekt, og vingler mellom hvorvidt jeg skal gå ned sakte og "behagelig" (dvs unne meg litt godt en gang i uken eller så, men da går jeg knapt ned en kg i måneden, selv om jeg ligger i kaloriunderskudd resten av uka), eller å ta en streng (men ikke usunn eller ufornuftig) "kur" i noen uker og bare få det unnagjort. Det virker som kroppen min liker å holde vekten stabil, så jeg tenker at for min del, er det kanskje lettere å holde vekten nede, enn å få den ned, og at jeg kanskje derfor bør satse på å kjøre superstrikt en periode, og heller gjøre ting litt mer levelig når målet er nådd? Anonymous poster hash: e7329...f9c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Nå har jeg gått ned fra 62 kg til 52 kg, og jeg er 165 cm høy. Jeg klarer helt fint å holde meg på 52, men jeg har lyst til å gå ned 2 kg til. Dette klarer jeg altså IKKE. Helt umulig! Vet jo at jeg allerede har en ganske lav vekt, så det eneste som ville ha funket er intens trening hver eneste dag. Spiser i underskudd, men kroppen nekter å gå mer ned i vekt. Må evt. sulte meg i flere uker, og det er uaktuelt. Ville antakeligvis ikke ha klart å holde meg på 50 uansett. Tror nok det er individuelt. For noen er det hardt å gå ned i vekt, for andre er det vanskelig å holde vekten, spesielt da man er vant med et høyt matinntak. Anonymous poster hash: 12a45...87f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Nå har jeg gått ned fra 62 kg til 52 kg, og jeg er 165 cm høy. Jeg klarer helt fint å holde meg på 52, men jeg har lyst til å gå ned 2 kg til. Dette klarer jeg altså IKKE. Helt umulig! Vet jo at jeg allerede har en ganske lav vekt, så det eneste som ville ha funket er intens trening hver eneste dag. Spiser i underskudd, men kroppen nekter å gå mer ned i vekt. Må evt. sulte meg i flere uker, og det er uaktuelt. Ville antakeligvis ikke ha klart å holde meg på 50 uansett. Tror nok det er individuelt. For noen er det hardt å gå ned i vekt, for andre er det vanskelig å holde vekten, spesielt da man er vant med et høyt matinntak. Anonymous poster hash: 12a45...87f Glemte å nevne at jeg syntes vektnedgangen i seg selv var "lett" da jeg kom i gang. Anonymous poster hash: 12a45...87f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Om du har holdt den vekta du har nå stabil en stund så vil ikke det si at kroppen da har enklere for å holde vekta stabil uansett hvor mange kg du veier. Om du er strikt nå og så slapper av når du har komt ned til ønsket vekt så vil du gå opp igjen. Endring av livsstil som skal vare livet ut er det beste. Spis sunt, vær i aktivitet og skei ut en gang i blant. Det vil ikke si at du aldri kan spise sjokolade igjen for de fleste tabber seg ut. Men om du har lagt grunnlaget og vet hva som skal til så er det så mye enklere å fortsette med den sunne livsstilen.Anonymous poster hash: 01097...198 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå