Gå til innhold

Jeg har kjæreste men blir misunnelig når jeg ser andre kjærestepar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er brutalt og ærlig, men det er slik jeg føler det.

Jeg har en kjæreste som jeg er kjempe glad i og bor sammen med..det eneste jeg ønsker mer av er mer hverdagskjærlighet, noe jeg mener er viktig. Jeg ønsker mer fysisk (ikke sex, men nærhet) og psykisk kjærlighet (si det med ord hva man betyr for hverandre) akkurat denne biten føler jeg mangler...

Han er flink til å vise det på andre måter at jeg betyr noe, ved å ta meg med på ting, kun oss to, reiser ,overrasker meg med gaver, inkluderer meg i hans liv, ønsket at vi skulle bo sammen, vil ha meg med til venner...osv så jeg vet at han er glad i meg.

Så det som skjer er at når jeg ser andre jenter f.eks venninner med kjærestene sine som forteller foran andre hvor fantastisk den andre er og holder rundt konstant og generelt bare ser lykkelig ut...så blir jeg så misunnelig! Noen som kjenner seg igjen i dette? betyr det at jeg bør finne en annen...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. I begynnelsen av forholdet var det litt sårt, var redd for at han var flau over meg. Men etterhvert innså jeg at det bare er sånn han er. Mannen er jo glad i deg, selv om han ikke har behov for å kringkaste det for alle. Du kan jo forsøke å snakke med han om hva du ønsker, kanskje vil han endre seg. Ellers må du bare akseptere at det er sånn han er.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg seier dette ca. ein gong i veka, men eg gjentek det likevel: Pass på så du ikkje samanliknar di eiga innside med andres utside. Dei du ser er kan hende i økonomisk trøbbel, kanskje han er kosete for å dekke over at han er utru, eller kanskje slit dei med kommunikasjonen. Ver glad for det du har, og sett pris på kjæresten din slik han er.

• Liker 7
Skrevet

I det minste har du en kjæreste som virker oppriktig glad i deg!

Tenk på oss single, du, som må holde ut med dere par som kringkaster i hytt og pine dere kjærlighet ;)

Anonymous poster hash: f8022...563
  • Liker 2
Skrevet

Og jeg er enig med AltGodt.

Det du ser er bare utsiden. Hvordan vet du hvordan de egentlig har de på innsiden? Når de kommer hjem?

Du aner ingenting om hvordan de har det! Forhåpentligvis har de det bra, men mange later som de har det supert og tar på seg en maske og pynter på sannheten.
For alt du vet kan de slite med sykdom, dårlig økonomi, psyksik/fysisk vold, problem med å få barn, kanskje de har hatt spontanabort uten av de kringkaster det til alle rundt seg.

Din nærmeste venninne kan ha et problem, som kun er mellom henne og hennes kjære. Hun kommer aldri til å si det til deg, men bare vit at du ikke vet hvem som har det vondt og ikke!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hei

Dette er brutalt og ærlig, men det er slik jeg føler det.

Jeg har en kjæreste som jeg er kjempe glad i og bor sammen med..det eneste jeg ønsker mer av er mer hverdagskjærlighet, noe jeg mener er viktig. Jeg ønsker mer fysisk (ikke sex, men nærhet) og psykisk kjærlighet (si det med ord hva man betyr for hverandre) akkurat denne biten føler jeg mangler...

Han er flink til å vise det på andre måter at jeg betyr noe, ved å ta meg med på ting, kun oss to, reiser ,overrasker meg med gaver, inkluderer meg i hans liv, ønsket at vi skulle bo sammen, vil ha meg med til venner...osv så jeg vet at han er glad i meg.

Så det som skjer er at når jeg ser andre jenter f.eks venninner med kjærestene sine som forteller foran andre hvor fantastisk den andre er og holder rundt konstant og generelt bare ser lykkelig ut...så blir jeg så misunnelig! Noen som kjenner seg igjen i dette? betyr det at jeg bør finne en annen...?

Jeg våger vel påstanden om at ditt bekreftelses/kjærlighetsspråk er: ord og fysisk berøring,

Han gir deg bekreftelse /kjærlighet på den måten han selv trenger det; ved gaver og tjenester.

Har dere snakket om dette ? Ikke som anklager, men fortalt hverandre hva som får hver av dere til å virkelig føle seg ønsket, elsket og sett ?

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

En tante av meg, som jeg trodde jeg kjente så godt, var gift meg en mann. De virket så lykkelige sammen og mange misunnet de deres samliv. Jeg tenkte ofte at de var så heldige som hadde det så fint sammen, og det var alltid så koslig å komme på besøk hos de.

Men som lyn fra klar himmel skilte de seg. Og i ettertid fikk jeg vite at han drev med psykisk terror.. Det hadde jeg aldri trodd, men tanten min holdt på masken og fortsatte å være den vakre og lykkelige personen, selv om hun kanskje ikke var så lykkelig.

Tenk på det!

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. I begynnelsen av forholdet var det litt sårt, var redd for at han var flau over meg. Men etterhvert innså jeg at det bare er sånn han er. Mannen er jo glad i deg, selv om han ikke har behov for å kringkaste det for alle. Du kan jo forsøke å snakke med han om hva du ønsker, kanskje vil han endre seg. Ellers må du bare akseptere at det er sånn han er.

En ting er å ikke ville kringkaste det for alle, som du sier. Men hvis han er slik når de er alene også, da kan jeg forstå at ts synes noe mangler.

Det er jo ikke det samme å få en gave, eller bli tatt med på en reise, som det å merke at han har behov for å ta på henne og gi henne kjærtegn, uten at det nødvendigvis skal føre til sex.

Hvis den ene ikke har behov for nærhet, og den andre ønsker det, vil det føre til frustrasjon i det lange løp.

Skrevet

Hvis du vil ha kjærtegn kan jo du begynne. Ta initiativ til å kose og berøre. Kanskje han hiver seg på og blir mer kosete. Dersom han avviser deg bør du bli bekymret. Da bør du snakke med han.

Ellers høres det ut som om dere har et flott forhold og han er en god mann.

Gresset er grønnest der man vanner det.

Anonymous poster hash: dbb8c...07c

Skrevet

Jeg tar mye intiativ til å ligge inntil han i sofaen/senga om kvelden, klemmer han og sier fine ting..av og til spør jeg om han ikke har tenkt å si noe til meg...men ingenting skjer. Han sier at han ikke takler å ha noen inntil seg når han skal sove, og at han ikke sier ting på kommando.. Så som regel sitter vi i hver vår kant av sofaen som hvem som helst, da blir jeg trist:( hilsen ts

Skrevet

Hvis du vil ha kjærtegn kan jo du begynne. 1) Ta initiativ til å kose og berøre. Kanskje han hiver seg på og blir mer kosete. Dersom han avviser deg bør du bli bekymret. Da bør du snakke med han.

Ellers høres det ut som om dere har et flott forhold og han er en god mann.

2) Gresset er grønnest der man vanner det.

Anonymous poster hash: dbb8c...07c

1. Kanskje han hiver seg på og blir mer kosete. Hva hvis IKKE ? Ligger dette i naturens hans kanskje?

2. Hva mener du med det? Og hvordan vanner DU gresset under normale omstendigheter?

Anonymous poster hash: 4f2f9...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...