Gå til innhold

Bør jeg sende en bekymringsmelding basert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg passerte nylig et hus i mitt nabolag til fots på vei til jobb en morgen. Ut av døra kommer en eldre mann og en liten gutt (kunne være bestefar eller far, hvem vet, men kanskje 65+). Mannen virker irritert da han lukker døra og drar gutten med seg ut på veien. Gutten er kanskje 7 år og har en tykk jakke, tørkle i halsen og en ryggsekk som er spent foran brystet. Han småsutrer for at sekken strammer foran hals/bryst mens mannen stresser foran. De nærmer seg meg og jeg tenker at nå vil sikkert mannen prøve å ta seg sammen og være tålmodig siden jeg, en fremmed, er like ved. Men nei da; han bråstopper plutselig rett ved meg og røsker gutten i armen og roper "Hva er det for noe nå da, forbanna drittunge!!".

Jeg ble temmelig perpleks og selv om jeg aldri pleier å tørre å blande meg i andres saker gikk det en faen i meg og jeg bråstopper og snur meg mot ham og sier "akkurat SÅNN snakker du ikke til barn!" Han ble kanskje litt brydd for han så ikke på meg (så ned på gutten og løsnet remen foran brystet som åpenbart var problemet) men svarte noe lavere "Åjo, det gjør jeg, hvis de ER forbanna drittunger!". Jeg; "Nei, det gjør du faen meg ikke!" De gikk, og jeg begynte også å gå, og raseriet fikk meg til å bikke over i det usaklige og jeg ropte "forbanna drittfar! eller bestefar!". De forsvant.

Jeg vet godt hvilket hus de kom ut fra og har lurt på om jeg bør varsle om denne episoden? Det er jo på ingen måte vold eller andre grove ting, men samtidig synes jeg det var merkelig atferd å snakke slik til et barn foran andre voksne.. Hvem vet da hva han kan finne på innen husets fire vegger?? Han trodde åpenbart han var i sin rett til å kjefte på et "umulig" barn som bare prøvde å si fra om at sekken var for stram.. Jada, vet godt hvor stressa man kan bli om morgenen, spesielt med barn som ikke gjør som de "skal", men å kalle dem nedlatende ting hører jo ikke hjemme noe sted. . Hva ville du ha gjort?

Anonymous poster hash: 761c5...bfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare fulgt med. Jeg husker selv å bli kalt drittunge og stygge ting også ute når vi er på butikken, blitt skjelt ut foran folk og venner osv. Hadde fin oppvekst.

Jeg svarer egentlig ikke på det du spør om nå. Ville bare si at jeg tror at de som virkelig opplever de groveste tingene vil blir skjult bedre. Virket ikke ut som denne mannen prøvde å skjule noe. Og da blir det også lett å følge med på han og sønn/sønnesønnen.

Anonymous poster hash: 252db...336
Gjest kinkylita
Skrevet

Nei herregud. Alle kan ha kort lunte innimellom!

Skrevet

Ja, de kan jo det. Jeg kan jo også bli frustrert på mine barn om det er mye mas, men det å skrike "forbanna drittunge" til barnet ute på gata foran andre..? Det kunne jeg aldri ha gjort, og for meg virket det veldig feil. For meg fremstår det som en ekstremt ydmykende og skremmende situasjon for barnet. fikk jo bare så vondt av ham.. Kanskje det er sant som anonym over sier, at han ville skjult det bedre om han virkelig hadde grovere ting å skjule?

Anonymous poster hash: 761c5...bfa
  • Liker 1
Skrevet

Ingen som skjønte at dette var en parodi på en viss annen tråd?

Anonymous poster hash: d7052...ec4
  • Liker 2
Skrevet

Ingen som skjønte at dette var en parodi på en viss annen tråd?

Anonymous poster hash: d7052...ec4

Da har TS i så fall ikke rare livet en lørdagskveld viss h*n tar seg bryet med å skrive et langt innlegg for å ...ja grunnen må gudene vite.

Anonymous poster hash: a40ed...04e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...